Even Klagen hoor, buurvrouw last van de kat

Discussie in 'De lounge' gestart door tulp123, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ook over de honden ben ik het eens hoor!;)
    Zooooo smerig!

Mjaa goed... Het topic ging over katten.. Vandaar dat ik alleen op het kattendtuk gereageerd heb

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

das waar :p

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Pfff vannacht de halve nacht wakker gelegen omdat er weer zo' n domme niet geholpen kat krols is en de hele nacht buiten loopt te krijsen :x.
    Kan daar zo kriegel van worden, als je al zo dom bent als eigenaar zijnde je kat niet te helpen hou het beest dan in ieder geval binnen en ga zelf naar het gekrijs liggen luisteren. Normaal stuur ik de honden even de straat op om ze weg te jagen maar mijn oudjes hadden vannacht geen zin om nara buiten te gaan, gelukkig hoorde ik even later de buurman naar buiten gaan ene harde mauw en toen was het stil, ze zal wel een emmer water of fles naar de kop gegooid hebben gekregen maar konden we tenminste weer slapen.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wij hebben momenteel een boerderijkat van 1 van de buren hier lopen. Als ik de ramen van de keuken open heb staan, komt ie binnen en sproeit alles eronder. Ik had al een hele tijd dat ik het naar pies vond stinken, kattenbak steeds gecheckt en schoongemaakt, maar daar kwam de geur niet weg. Vorige week betrapte ik de kater, ik had een pan met suddervlees op staan. Daar zat ie van te eten.... Ik wou het beestje wegsturen en hij sproeit zo over mijn pan en borden heen!!! Bah bah bah!!!!!!

Dan denk ik ook, laat je katten dan iig helpen. Kijk een poepje ergens in de tuin ruim ik zo op. Maar in mn eigen huis gaat me te ver.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Bah bah bah dta is wel erg vies, ieuw.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Het kan ook een zwerfkat geweest zijn hè, zonder domme eigenaar dus.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Weet zeker dat het geen zwerfkat was, was de kat van de overburen, en is ook elk jaar rond deze tijd raak en dan over een tijdej hebben ze weer gratis af te halen kittens, en de kittens die ze niet kwijt raken daarvan weet ik wat er mee gebeurt helaas :(.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja logisch dat dit ook voor honden geldt. En voor paarden.

9. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Haha, en ik denk dat je mijn verhaal wat betreft de kleine veel te letterlijk en veel te serieus neemt! :)
    En wat water betreft richting kat, daarover verschillen we van mening. Wat is de wereld toch mooi met al die diversiteit! ;)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb een kat die soms naar buiten gaat en dan gelijk naar de tuin van de buren gaat.
    Gelukkig zijn mijn buren bijna nooit thuis en klagen ook niet, maar ik kan er ook niks aan doen dat hij soms ontsnapt.
    Ze kan toch ook even gewoon een gesprekje met je aangaan en samen bedenken wat je eraan kan doen.
    Bv dat jij poep van jou kat komt opruimen bij haar.
    Noem maar wat.
    Succes iig met zo'n buuf.

Liefs doriz

11. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Das makkelijk inderdaad. :) .moet eerlijk zeggen dat er een kat op de voliere zat en ik een brul gaf. Was het onze kat helemaal niet, maar hij leek er verdraaid veel op.
    Wat de buurvrouw betreft, ik hou het een beetje in de gaten en hou hem binnen..alleen als het heel mooi weer is en de ramen staan open ja dan is het ff niet anders. Kan mij voorstellen dat de buurvrouw er in de herfst en de winter geen last van heeft, er is dan immers niemand die voor de leut in de tuin zit.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Goh, woon jij aan de andere kant van onze buren?:D Het is net of ik mijn buurman hoor, want die heeft zo ongeveer van alles last van ons (katten, konijnen, vriendjes van ons zoontje die teveel geluid maken, wieltjes van het loopkarretje die te veel herrie maken).
    Mijn buurvrouw klaagde een keer erover dat mijn kat steeds in haar bloemen zat. Ze had alleen niet door dat deze kat al een half jaar dood was.;)

13. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hoi hoi tulpvrouwtje hier,

Na het mee lezen hoe manlief aan het klagen is, zitten er veel handige tips tussen, dankje daarvoor:D

Maar wat zitten hier ook een zeikerts tussen zeg pff hormonen spelen hier een grote rol zeker:(
    Alsof wij het serieus menen dat we ons kind later extra lang zouden laten huilen om de buren te pesten, doe even normaal en zie er ook een beetje de grap van in als het over een rolletje ducktape gaat!

We hebben verder prima contact met onze buren, van de week nog sokjes voor onze kleine gehad.

Wij doen er op het moment alles aan om onze kat goed binnen te houden en een goed leven te geven, ondaks dat hij nu een half uur bij het raam zit te janken dat hij graag naar buiten wil doen wij dit dan toch niet, we gaan het maar proberen om de kattenbak buiten te zetten en hopen dat hij daar niet meer naar toe gaat.

Verder jagen wij nu gemiddeld 5 katten per dag bij onze vogels weg dus of het nou echt zo veel scheelt, geen idee.
    Maar ik ga toch echt niet een gevangenis kat er van maken en continue buiten acter hem aanrennen, gelukkig gaat hij nu wel af en toe voor naar buiten maar dan komt hij snel weer terug.

Bedankt voor alle lieve reacties en tips, daar hebben we wat aan.

En die negatieve reacties, en de onzin praat over ons kindje gooi ik achter me neer daar heb ik natuurlijk niks aan!

Zo ik heb even kunnen klagen en nu mijn hormonen laten ratelen!

Groetjes Tulpvrouw

:D

14. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ik bied bij deze alvast mijn nederige excuses aan voor de hormonenuitbarsting van mijn vrouw ;)

tulpman

(die waarschijnlijk de wind van voren krijgt voor het plaatsen van deze reactie ;) ) Haha

15. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Haha geweldig, is de kat een halfjaar weg..komt de buurvrouw langs! :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :)

16. Papaver

Papaver Niet meer actief

Whahaha wat komisch dit. Dat zou mijn man idd niet moeten doen, maar lief is het wel van hem

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En mijn instinct geeft die hond een gigantische doodschop.

Ja ik heb 2 katten 1 durf niet naar buiten de ander gaat wel. Maar hij komt thuis om te kakken ;)

Dus ik schoon mijn bakken iedere dag.

18. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Ik snap het wel dat anderen mensen last hebben van poep in hun tuin, daar wordt ik zelf ook niet vrolijk van ;) Enige waar ik me soms aan kan irriteren is dat er maar weinig begrip is voor elkaar. Als mensen nou eens samen naar oplossingen zoeken maar meestal verwachten ze gelijk dat iemand zijn kat binnen houdt de rest van zijn leven of andersom is het zo dat ze maar gewoon niet moeten zeuren. We kunnen maar weinig van elkaar hebben en toegeven naar elkaar toe. Wij hebben twee poezen en geen kattenbak thuis, ze doen hun behoefte altijd buiten. Dit is zo gekomen toen we een kattenluikje kregen. De kattenbak werd niet meer gebruikt, dus niet zo zeer gemakzucht van ons zelf hoor. Zelf hebben we een tuin met bestrating dus bij ons poepen ze niet, maar volgens mij doen ze dat in de gemeente tuin achter ons huis. Heb gelukkig nog nooit klachten gehad van onze buren. Als ik dat wel zou krijgen dan zou ik een kattenbak neer zetten en ze binnen houden tot ze hun behoefte gedaan hebben. Het is dieronvriendelijk om te verwachten dat mensen hun katten dan maar binnen houden. Katten zijn nou eenmaal ook graag buiten. Onze katten vinden het heerlijk, lekker in het zonnetje en een beetje op jacht. En af en toe komen ze lekker binnen om te knuffelen, in de winter zijn ze net zoals wij mensen lekker veel binnen bij de warme kachel :D

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben ook een beetje zeikerige buren;). We hebben ze 3x hier aan de deur gehad. De eerste x waren we nog aan het klussen en had ze last van het geluid (was half 8 's avonds ofzo). De 2de x was toen we hier net woonden, was de eerste x dat de honden hier alleen waren. Toen schenen ze geblaft te hebben (is daarna gelukkig niet meer voor gekomen). En de 3de x was van de week omdat haar katten over de zeik waren door mijn katten. Dat is best een grappig verhaal eigenlijk.

De buren hebben 3 katten en wij hebben 3 katten. Die van de buren komen alleen in de tuin aan een tuig met lijn. Wij wonen hier net en onze katten zijn helemaal nooit buiten geweest hiervoor.
    Wij willen onze katten niet los buiten laten lopen, dus wilden we de tuin afzetten met een schutting en schrikdraad. Er stond een zwaar verwaarloosde heg aan 3 kanten. Dus overlegd met de buren: de ene buuf was blij dat dat "lelijke ding" er eindelijk uit kon, maar de buren met de katten willen hem niet kwijt. Dus we hebben aan 2 kanten de heg eruit gehaald en een schuttig geplaatst. Aan de kant van die buren hebben we de heg flink terug gesnoeid (hij was tot ruim een meter boven de grond al helemaal kaal, omdat hij lange tijd niet verzorgd was).
    Voor de heg hebben we het tijdelijk afgezet met gaas, zodat onze katten met het mooie weer toch naar buiten konden.
    En daar was het probleem.... Onze katten zaten steeds voor het gaas naar hun katten te kijken. Waardoor hun katten helemaal in de stress gaan en zelfs gaan knokken.

Dus vond de buuf dat wij de katten binnen moeten houden, of de tuin zo af moeten zetten dat onze katten niet naar die van hun kunnen kijken.
    Dus wij hebben nog een keer aangeboden om samen de heg eruit te halen en een schutting te plaatsen, maar dat willen ze nog steeds niet.
    Ik heb nu zoiets, dan zetten ze het zelf maar af...

We willen volgend voorjaar de tuin helemaal opknappen, dus dan komt er waarschijnlijk wel iets voor de heg. Want wij willen niet tegen dat lelijke ding aankijken. Maar voor nu zijn de centjes even op, zo na de verhuizing.
    Volgens mn andere buurvrouw doen ze altijd moeilijk. Nou, ik haal mn schouders maar op. En met mooi weer staat mijn tuindeur open en de katten in de tuin....

20. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    En buitenkat of binnenkat? Onze katten bepalen zelf of ze naar binnen of naar buiten willen, zijn lekker hun zelf. Zo hoort het wat mij betreft! Iedere kat als ze de vrije keuze hebben kiest er voor om af en toe eens lekker naar buiten te gaan. In de avond liggen ze altijd bij ons binnen op de bank, in de winter ook. Met dit weer zijn ze altijd heerlijk de hort op, een kat meer als de ander. Ik zeg niet dat het zielig is, de meeste katten accepteren het wel en snap vaak de reden ook wel maar als je goed nadenkt is het niet natuurlijk om een kat binnen te houden.

Deel Deze Pagina