Liever helemaal niets Gooi maar met water! Schieten op m'n beestje? oeioei dan heb je de verkeerde aan me
Balletjespistool was niet serieus bedoeld he... maar vriendlief gaat serieus waterballonnen halen, zei hij. een andere oplossing is een katertje halen die dan onze tuinen als territorium afbakent. Mijn moeder heeft 4 katers en er komen nooit andere katten in de tuin. Maarja....niet echt een optie hier..eerlijk gezegd heb ik niet veel met katten. In tegenstelling tot mijn moeder. Die heeft er 5!!
tja een vriendin van mij heeft katten, altijd uit asiel en ze train ze dat ze de tuin niet uit gaan! Maar eerlijk is eerlijk ik ben ook niet blij met plasplekken op het gras en poep van een kat in onze tuin! vooral als de kids weer een drolletje in hun hand hebben of aan de voet!
Ik strooi nu met knoflookpoeder...kattenschrik is gemaakt van knoflookolie.. spaar koffiedik op en strooi het tussen de plantjes. onze achtertuin is neg nieuw aangelegd en 24 m2 bestaat nog uit zand waar binnenkort grasmatten op komen. Ik merk wel dat er veeeeel minder katten in de tuin komen. Dus zodra die grasmatten er volgende week liggen hoop ik er vanaf te zijn. Draad spannen boven de schuttingen ga ik ook doen! We zijn nu langzaamaan de voortuin aan het leeghalen en de katten poepen nu in de voortuin. .. zooooo smerig. Vanmiddag lag er een zacht hoopje voor de voordeur. In de voortuin komen dus alleen maar tegels
Gelukkig maar Ik strooi zelf koffie prut in de tuin, bij ons was het ook altijd een katten toilet, maar sindsdien geen kat meer gezien. (Poepend dan)
Een leeuw/kind en een kat/kind vind ik niet op hetzelfde neer komen, dus kan dat voorbeeld ook niet serieus nemen. Ik snap natuurlijk wel dat het vervelend is om kattenpoep oid in de tuin te hebben. In onze voortuin ligt er tegenwoordig ook kattenpoep en van welke kat het is geen idee! Ik heb er wat koffieprut doorheen gedaan en geen last meer van kattenpoep. Katten binnen vind ik niet kunnen, dat is geen leven voor een kat (tenzij tijdelijk). En wat ik al eerder aangaf, er is zo veel te bespreken en te regelen als je elkaar gewoon eens normaal benaderd en samen wil zoeken naar oplossingen.
Maar als jouw paard op straat poept onder het rijden ga je dan ook terug om het op te ruimen? En waarom staat jouw wandelwagen buiten?
Hier ook koffiedik in de tuin en geen katten meer. Wij hebben bij de buren met stenen muurtje een schrikdraadje gespannen en de duobakken weggehaald zodat hij er niet meer op die manier kan opspringen. Bij de andere buren komt hij al helemaal niet want die hebben honden.
Die van mij willen niet eens naar buiten. Dus om dat zo te redeneren vind ik echt klinkklare onzin. Hier zie je elke dag de dierenambulance rijden, dan zit er weer een kat vast, dan is er weer eentje aangereden etc etc. De medewerkers van de dierenambulance zeiden zelfs, het zou beter zijn als mensen hun katten eens binnen hielden. En daar ben ik het ook wel deels mee eens. In eigen tuin oke, maar laten zwerven op straat en andermans tuinen lastig vallen, nee dat vind ik niet oke.
Buitenkatten worden gemiddeld maar twee (!!!) jaar en kunnen dan vaak van de weg geschraapt worden, binnenkatten worden gemiddeld zestien (!!!) jaar. Dus hoezo zielig om een kat binnen te houden?! Wij hebben ten einde raad vele jaren geleden onze hond in de tuin gelaten toen de kater van onze buren bleef schijten in onze tuin, pissen in ons huis. De buren waren niet bereid om ook maar iets te doen en ONZE hond konden wij binnen houden in ONZE tuin...moest natuurlijk niet veel gekker worden. Tja, zo dacht onze hond er ook over toen hij eenmaal weer in de tuin mocht, kater was snel dood.
In vergelijking tot een 'buitenkat' is er meer kans op psychische problemen en gedragsstoornissen. En dit zal niet voor alle katten gelden net zo als niet voor alle buiten katten geldt dat ze geen 16 worden. Tja, als jij je goed voelt over het feit dat jou hond de kat van de buren dood bijt.... Ik ben blij dat mijn katten buiten komen en mag dan denk ik ook wel zeggen dat ze een goed leven hebben én ja, ik heb al meerdere rekeningen gehad voor de dierenarts die ik niet zou hebben als ze binnen zitten maar dat is niets voor mijn katten. Er zullen vast katten zijn die binnen genoeg afleiding krijgen en tevreden zijn met een speelmuisje.
Ik snap je buurvrouw inderdaad ook wel. Wij hebben vorig jaar de voortuin aangepakt, was een duur grapje. Alles mooi strak, grind er in. Komt de kat van de overburen (die compleet onder de vlooien zit) bij ons in de tuin zijn behoefte doen. Op ons reageert hij niet, dus dan de hond er maar op af sturen. Onze hond doet er niks mee maar de kat schrikt er wel van! Je hebt ook hele mooie systemen om je kat in je eigen tuin te houden ;voorbeeld
Hoor mensen wel zeuren binnen katten zijn zielig bla bla bla. Maar moet ik mijn katten die absoluut niet naar buiten willen dan maar gewoon buiten dumpen terwijl ze dan doodsbang zijn? Dát is pas zielig een kat naar buiten doen tegen zijn zin in alleen omdat dat "hoort"
Ik heb zelf vier katten, tot kort geleden vijf. Na hun verhuizing uit een flat waar ze nooit buiten kwamen, mochten ze na een tijd gewend te zijn, naar buiten. Nou, ze veroorzaakten overlast (poepen in plantenbakken) en één was al heel snel kwijt. Dus hup vanwege beide redenen alle anderen binnengehouden. Ik voelde mij een aso-mens dat andere mensen last hadden van MIJN dieren. Dat is nooit mijn bedoeling geweest. En verder bleek de vermiste kat verdronken te zijn, hij werd na twee weken gevonden in het water en had er zeer waarschijnlijk al die tijd in gelegen. Nou, ik was snel genezen: mijn katten zijn mijn verantwoordelijkheid. Ik wil absoluut niet dat anderen last van ze hebben, ik wil niet dat ze een gevaar vormen voor het verkeer (bij oversteken) en ik wil niet dat ze zelf in gevaar komen! Dusss.... ze blijven binnen, er zijn er inmiddels twee bijgekomen, en ze hebben het echt heerlijk naar hun zin binnen. Ze mogen wel de hele dag op het dakterras rondlopen (hebben wij helemaal afgezet). Maar waar wij zijn, zijn de katten ook bijna altijd te vinden Ze zijn echte gezelschapsdieren en schootkatten. Onze oudste die recent is overleden is 18 jaar geworden! Die is nooit buiten geweest (een maand hooguit). Ik ben van mening dat wanneer je een dier aanschaft jij er ook verantwoordelijk voor bent. [/SIZE][/SIZE][/SIZE]
Het blijkt Nou mijn katten krijgen eerder psychische problemen als ze naar buiten gaan. Dus voor het welzijn van mijn beestjes hou ik ze lekker binnen.
Een buitenkat die doodgebeten wordt door een hond is toch puur natuur? Waarom mag een buitenkat wel jagen en vogeltjes doodmaken en overal poepen en haar instincten volgen als een hond dat niet zou mogen doen?
Volgens mij zijn de meeste eigenaren van vuitenkatten simpelweg te lui om de kattenbak dagelijks te verschonen en verstoppen ze zich achter 'natuur'.