Ik begrijp je buurvrouw wel hoor. Ik heb zelf een hond. Hoe zouden de katteneigenaren het vinden als ik die af en toe in je tuin laat poepen Ook niet fijn toch. Onze buren hebben een schrikdraadje op het hek. En dat is een super oplossing.
Ja, dan haal ik het inderdaad weg. Maar het scheel dat ik tussen de weilanden sta en duszo vanaf stal het ruiterpad opduik.... Mijn wandelwagen staat niet buiten. Die staat in de centrale hal van de flat. Anders moet ik hem met BI een paar trappen opslepen. Deze heeft een spijlenhek als deur. Hierdoor komen katten naar binnen die de boel onderpissen. Niet alleen mn wandelwagen maar ook plekken op de trap, stront enz. Je moet gewoon af en toe kijken dat je niet van de trap af flikkert omdat er weer een drol ligt. Wagen moet ik na gebruik helemaal inpakken in een regenhoes en plastic om te voorkomen dat andermans kat erin gaat. Onderkant is alsnog steeds onder gepiest.
Wat een onzin zeg Katten psygische problemen door het binnen zitten.... Als je zorgt voor genoeg klimmogelijkheden in huis en genoeg aandacht is er niets aan de hand. Tuin afzetten en ze kunnen gewoon naar buiten. Een kat hoeft geen 3 km2 aan ruimte (vande buren) te hebben... Maar katteneigenaren proberen het 1x om kat binnen te houden, kat word even lastig en *hup* de conclusie dat hij er niet tegen kan enz. Er kunnen WEKEN overheen gaan om een buitenkat aan binnen te wennen. Als je maar WIL. Toch logisch dat een beest wat los heeft gelopen tegen gaat sputteren?? Heb je met ELK beest. Ze wennen er echt wel aan. Als hier de paarden na de zomer weer naar binnen moeten dan slopen ze ook eerst bijna de stal. Als ze buiten in de bak staan zullen ze er alles aan doen om te ontsnappen naar de weide. Genoeg afleiding en probleem opgelost. Maar veel katten eigenaren gooien na eennpaar dagen al de handdoek in de ring. Want beestje is "gestrest". Oftewel, ze worden zelf gek dat hun huis gesloopt word, kat zit te janken enz. Dus beest word naar buiten gegooid zodat ze er zelf geen last meer van hebben. Maar wel zeiken als de buren klagen omdat HUN spullen gesloopt worden. Nee, dat moet maar gewoon kunnen Hier een kat die 2 jaar verwilderd op een boerderij rond heeft gelopen. En heb je echt en uitzonderlijk geval dat WERKELIJK psygische problemen krijgt van het "binnen zitten", dan neem je je verantwoordelijkheid en zorg je voor een leuke boerderij waar hij WEL zonder overlast rond kan lopen. Want eerlijk, als jij je katten in de buurt moet los gooien omdat ze bij jouw binnen psygische problemen zullen krijgen dan zitten je katten gewoon niet op hun plek bij jouw......
Wij hebben 2 binnen katten. Hier wordt juist geadviseerd om ze binnen te houden. De katten worden hier gestolen
Tip: je kat pas naar buiten laten nadat deze op de bak gepoept heeft. Op een gegeven moment weten ze het en komen ze naar binnen om te poepen
Je mist m'n punt... Een dier nemen om hem vervolgens buiten te gooien omdat dat de natuur is dat is onzin. Het is de keus dat jij het dier neemt, jij deze buiten gooit en niet de natuur. Daarom zeg ik, een leeuw is ook een buitendier.. Als het mij leuk lijkt om een leeuw te nemen gooi ik deze ook niet buiten omdat dit z'n natuur is.
Als een kat zo natuurlijk is dat ie in andermans tuin moet kunnen poepen, ja, dan vind ik het ook heel natuurlijk dat die kat net als in de echt vrije natuur gedood kan worden door een ander roofdier. Vind je dat niet natuurlijk, zorg dan dat je kat bij anderen geen overlast veroorzaakt.
Als je katten binnen niet vind kunnen en je kunt ze niet binnen je tuin houden, neem dan geen kat! Van een cavia kun je evenveel liefde, knuffels en conversatie krijgen. Cavia's zijn ook nog eens handig omdat je ze al je groenafval kunt laten verwerken zodat het in verwerkte vorm in je groenafval bak kan. Daarbij stinken ze niet en ze krabbelen niet.
Oh nee? Zie die ook altijd buitenscharrelen met eigenaar en de boel onderschijten. Het grasveld bij onze voordeur en de rand van mijn heg zijn echt te smerig voor woorden. Compleet gestoord dit. Ik zie het al voor me dat ik a la Trainspotting alle honden ga afschieten die tegen mn heg aan schijten. Ik heb een hekel aan honden maar ga er m'm katten of wie dan ook niet achteraan sturen.
Dit is niet normaal, maar dan heb je last van niet "zindelijke" katten. Een "zindelijke" kat poept en plast alleen als ze het kunnen begraven. Dus in een tuin of kattenbak. Tenzij ze het uit angst laten lopen. Hoe dan ook. Het is niet normaal dat dit gebeurd. Mijn katten komen gewoon buiten, doen hun behoefte in eigen tuin. Hier ben ik blij mee omdat het mijn katten zijn en ze zo niet/minder bij de buren doen. Wel heb ik met de directe buren afgesproken dat als hun last van ze hebben we samen een oplossing verzorgen,uiteraard bekostigen wij die. Dit vinden ze niet nodig. Om terug te komen op : ik laat mijn hond ook niet in andermans tuin poepen. Vele hondeneigenaren doen dit ook gewoon op een speeltuin, voetbalveld of inderdaad in mijn voortuin en dan laten ze het gewoon liggen. Hondenpoep is nog steeds een grote ergernis op straat. Ik ben blij dat jij dan niet bij asocialen hoort
Aangezien die er bij loopt is deze ook verantwoordelijk om de uitwerpselen op te rapen. Doet die dat niet misschien eens aanspreken?
Oh dat heb ik wel eens gedaan. Toen kreeg ik te horen dat hij wel een keer met de luchtbuks langs wilde komen voor mijn katten
De kat van onze buren poept dus echt niet op het zand om het vervolgens netjes onder de grond te begraven hoor. Die poept recht voor de deur op de tegels, op het gras en zelfs bij speeltoestellen in de tuin!
Dat bedoel ik die is ook al in het stadium van krijg letterlijk het schijt maar als mijn buurvrouw niet boven me zou wonen maar naast me had ik m'n hond letterlijk in haar voortuin geparkeerd als die zou moeten......
Uhm mijn katten komen niet uit de tuin. Hij zei het alleen maar om mij bang te maken. Hij is al eerder aan de deur geweest en ik heb gezegd dat mijn katten niet uit de tuin kunnen. (overal kippegaas)
Dan is die niet goed getraind. Maar dat kun je dat beest niet aanrekenen. Honden moet je toch ook trainen. Je laat je hond toch ook niet bij iedere voordeur schijten van iemand die zijn hond op de stoep, speelplaats oid laat poepen. Er zijn goedkope oplossingen om katten dit af te leren. 1) water. 2) sateprikkers met de punt naar boven in de grond steken waar de kat regelmatig poept. Klinkt zielig, maar houden ze niets aan over. Ze gaan alleen die specifieke plek associëren met een zeer kontje. 3) Citroengras of limoengras in je tuin schijnt te helpen. Vraag je buren de kosten te delen. Tenslotte hun kat. En anders zo duur is het niet.
Zijn ook absoluut niet getraind want ze worden smorgens als het licht is buiten gegooid en savonds als het donker is met een beetje mazzel binnen geroepen. Tussentijds staan ze vaak aan de deur maar de buuf doet of niet open of is gewoon niet thuis. En ze zitten niet op 1 plek, ze gebruiken de complete tuin hier.. Als ik dan overal prikkers in moet gaan steken wordt het wel erg gevaarlijk met kids Water helpt maar voor 1 dag en voor de rest al veel geprobeerd maar helpt dus niks. De motorkap van de auto zitten al krassen op omdat ze het volgens de buuf lekker warm vinden liggen.. Ja en?? Ik niet! En als je boodschappen gedaan hebt komen ze letterlijk aan racen en proberen dan het liefst in je tas te springen. Zeg al... Zijn rotbeesten!
Houd toch eens op met het steeds vergelijken met honden We hebben het hier over KATTEN die in andermans tuin de boel venielen en onderschijten. Overlast gevende honden is een ander onderwerp. Heel lullig dat er bij jullie ascociale hondenbaasjes lopen. DUS? voor jou dus een een vrijbrief om net zo asociaal te doen door je kat los te gooien?? Er lopen nog steeds honden te schijten wat niet opgeruimd word DUS ik doe het ook maar niet?! Zou een lekkere wereld worden als iedereen zo denkt zeg..... Al begint het er aardig op te lijken.... En Nikkie88 heeft het er niet over dat ze haar hond op een kat afstuurd Even leren lezen. Ze zegt dat ze haar hond steeds binnen moest houden en dat ze dat niet meer van plan was. En die toen de kat gegrepen heeft. Jammer de bammer. Ik houd mn hond ook niet meer binnen. Ik stuur mn hond er niet op af maar mocht er een kat op mn balkon of tuin komen en hij grijpt hem dan is dat pech hebben..... Ik ga niet de hele dag in MIJN tuin waken of er misschien een kat van de buren voorbij komt. Dat is gewoon het risico dat je als katteneigenaar bewust neemt als je hem naar buiten gooit. Als ik mn hond dagen naar buiten gooi dan loop ik ook het risico dat hij plat gereden word, gaat knokken met nodige verwondingen enz.