Even Klagen hoor, buurvrouw last van de kat

Discussie in 'De lounge' gestart door tulp123, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Daar zou ik ook boos en moedeloos van worden. Voed je katten eerst op voor ze naar buiten gaan. En die motorkap Tjah dat kun je niet opvoeden, maar als mijn buren zouden vertellen dat mijn katten hun spullen slopen zou ik mijn ogen uit mijn kop schamen.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Waar baseer jij dit op? De gemiddelde leeftijd is ongeveer gelijk. Buitenkatten worden weliswaar vaker doodgereden (logisch ook) maar binnenkatten leiden meer aan zwaarlijvigheid en stress.

Damay: dat is gewoon aso dat ze die katten in het portaal laten poepen e.d.

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Idd.. Begrijp me niet verkeerd, ik had niets tegen katten tot deze buurvrouw er kwam wonen.
    Er loopt hier nog een kat rond, schat van een beest en die kan binnen wanneer hij wil. Dat enkele drolletje eens in de zoveel tijd in de voortuin maakt me echt niet uit. Maar deze twee (zelfde eigenaar) gebruiken mijn tuin nu gewoon als kattenbak, m'n auto als verwarmd mandje en m'n boodschappentas als speelgoed.. En DAT word je echt zat na een half jaar!

4. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja? Ik vind het eerder compleet gestoord dat zij dr hond binnen moet houden omdat de kat van de buren in haar tuin komt. Ik begrijp uit haar verhaal dat ze het meerdere keren bij de buren heeft aangegeven, dan snap ik heel goed dat je op een gegeven moment geen rekening meer met hun kat gaat houden. Helaas pindakaas, zo is dan op dat moment de natuur.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dat begrijp ik ook heel goed! En ik mag van damay eigenlijk niet meer over honden beginnen ( :p:D ) ik heb niks tegen honden ( ik zou er graag eentje willen maar huis vinden we te klein) maar van die van de buren wordt ik écht knettergek door het geblaf. Ik praat het niet goed maar ik snap best dat mensen 'gekke' dingen in hun hoofd halen om er vanaf te komen als eigenaren er niks aan doen. Ik heb hier een andere buurman tegen gehouden met gif. Hij wilde die honden iets aandoen :$ Ik heb dat niet toegestaan omdat die honden er niks aan kunnen doen maar als ik weer doodmoe op mijn werk kom en soms niet weet waar ik het zoeken moet denk ik af en toe, had ik hem het maar laten doen (bij wijze van, niet echt natuurlijk)

6. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als honden echt continu blaffen is het ook een vorm van overlast wat je kan melden heh? Die van mij blafte alleen als ik weg was maar dat wist ik dus nooit omdat ik er niet was... Tot een buurvrouw me er op aansprak van goh weet je dat ze dan echt non stop blaft?
    Ik heb een hond en vind niet dat anderen er last van hoeven te hebben dus als ik wegga dan gaat de hond of mee of naar m'n ouders die om de hoek wonen omdat ze blijkbaar niet alleen kan zijn.
    Ik vind dat als ik kies voor een huisdier ik ook de verantwoordelijkheid ervoor moet nemen en niet denken; das de natuur dat die blaft om van het gezeur af te zijn.
    Zo vind ik dus ook dat de buuf haar verantwoordelijkheid over de katten heeft te nemen. Als ze ze niet kan houden neem dan gewoon een vis!

(Al betwijfel ik of ze die wel in leven houd, die zal ze namelijk moeten verschonen, eten moeten geven etc... Die houd zichzelf niet in leven namelijk)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Eens over de verantwoordelijkheid nemen voor je huisdier! Anderen hoeven en mogen er gewoon geen last van hebben.

Wij zijn hier al jaren bezig met de buren samen met nog 3 andere huizen. Aan de deur geweest, briefjes in de bus, politie gebeld, wijkagent is geweest. Maar het maakt ze geen reet uit, sterker nog, ze hebben nog een hond erbij genomen die net zo hard en veel mee blaft :x Wijkagent raadde ons aan om een advocaat in te schakelen omdat overlast van dieren voor de wet eigenlijk niet meer door de politie behandeld wordt ;)
    Wij hebben ons huis nu te koop staan en hopen écht snel weg te kunnen en duimen, bidden, smeken en hopen dat die honden hun kop houden als er kijkers komen.

8. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Blijven melden, wordt wel degelijk iets mee gedaan ook al merk je het niet zo snel ;) ook bij gemeente klagen!

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#169 Klaproos, 28 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2013
    LEES ver/domme nou es! Er staat echt 2 regels terug of zo dat mijn katten NIET buiten komen! En hond of kat is dezelfde discussie: het veroorzaakt allebei overlast. Je gooit mij gewoon woorden in de mond die ik niet eens gezegd heb,heel apart dat iemand die ik niet ken voor mij kan denken,nog nooit zoiets meegemaakt dit:(
    Ik zou mn hond niet binnenhouden voor de kat maar een beetje normale hond valt niet zomaar katten aan. Zou eruit zien. Als wij zulke exemplaren in het asiel hebben worden ze ingeslapen want dan pakken ze ook mensen.

Zo,ik ben er verder effe klaar mee. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar het te vol is met mensen en beesten. Misschien dat de meeste mensen beter naar Zweden ofzo kunnen verhuizen lekker rustig.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nou ik vind het belachelijk. De buurvrouw mag wel niet om katten gevraagd hebben, iedereen met een tuin heeft last van andermans katten. Wij schieten ondertussen met erwten naar 1 kater die het vertikt om weg te gaan na in de handen klappen, roepen, kssshhtt, of water. Dus tsja. Ik weet van wie de kater is maar ik weet ook dat je er moeilijk iets aan kan doen katten voed je niet op die manier op das onmogelijk. Heb wel eens aangegeven dat hij in onze tuin zit, erg moeilijk weg te krijgen is en ik daarom deze optie heb. Ze zeiden dat het ok was zolang het geen verwondingen achterliet. Dat leek me logisch.

Aan de andere kant heb je ook niet om kinderen gevraagd. Ik hoor het buurmeiske regelmatig, ik hoor ze van de trap af of op gaan, ik hoor ze met de deuren slaan, met de stoelen schuiven... man als ik overal om moest klagen..!! We zijn gewoon buren en mijn kids zijn aan het geluid gewend.

Enige wat ik terrecht vind is de enorme stankoverlast. Je moet wel fijn in je eigen tuin kunnen zitten dus daar kan ik dan wel weer inkomen...

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Katten die overlast veroorzaken = asociaal

Niks meer niks minder.

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    T

Dit dus. Klagen is altijd zo makkelijk. Natuurlijk is het niet leuk, kattenpoep in de tuin, maar het kan ook anders. Je kan ook samen naar een oplossing werken. Daarbij lopen er dus meer katten rond, hoe kun je dit nou net naar die ene kat terugbrengen, staat zijn poot erin gegraveerd??

Ts heeft al in vele dingen meegedacht en dus ook al het een en ander aangepast om de buurvrouw tegemoet te komen. Kippen weggedaan bijvoorbeeld.

En dan krijgen we hier natuurlijk weer de standaard oplossingen, kat in een ren, de tuin afbakenen, je kat gewoon binnenhouden, blablabla. Die kennen we ondertussen wel. Misschien ook een idee om gewoon eens met elkaar mee te denken....

Ik ben blij dat onze kat vooral onze tuin onderschijt, maar mocht het anders zijn, dan is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het beest binnen te houden, of de tuin af te sluiten. Dan gaan we gewoon eens kijken voor een andere, normale en passende oplossing.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    b.... We hebben het hiet over KATTENoverlast. Daar gaat dit topic over. Niet over honden, vogeltjes kids of whatever.
    En het zit in het instinct van een hond om achter een dier aan te gaan wat weg rent. Net als in een kat.
    Dat is NORMAAL gedrag. Bij de ene krijg je het eruit en bij de ander niet. De mijne luisterd prima maar als er een kat of konijn hier in de tuin komt en weg rent dan zal hij hem wel degelijk pakken. Kat vecht terug, hond nog meer opgewonder. Zo gebeurd. Een asiel wat honden afmaakt omdat het achter katten aan gaat is GEEN normaal asiel. Daar hebben ze duidelijk dus geen idee van honden gedrag....
    En een hond die katten aan valt valt ook honden aan;)
    Echt, wat een geklets zeg. Diegene die er zo over denkt moet echt nooit in een asiel gaan werken maar eens een goede cursus gaan volgen. Man, wat zullen er veel beesten onnodig af gemaakt worden zeg.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Lekkere hond dan. Al vele honden gehad, gezien, meegemaakt maar ik ken er geen 1 die katten of andere dieren pakt als ze in de tuin komen.
    Ohja, eentje, vroeger van mijn ouders. Hebben ze in laten slapen, niet te vertrouwen dat beest.
    En dan hebben wij ook nog eens zo'n 'enge' Amerikaanse Stafford. Hij kijkt niet eens om naar een andere kat, hahaha.

Ooooh wat ben ik blij dat mijn poezenbeesten de tuin niet uit komen.
    En die kattenpoep in de voortuin van de buurkatten? Ach, dat overleef ik ook wel. Schepje, kliko; klaar! En anders even een emmertje water, doet ook wonderen.
    Wat een gedoe om poep. Zonde van mijn tijd.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Helaas is het geen onzin. Natuurlijk zal dit niet voor alle katten geleden maar de meeste katten hebben wel wat meer nodig dan een speelmuisje en er zijn maar weinig mensen die een kattenparadijs is huis hebben ;).

Mijn katten lopen buiten omdat IK vind dat katten ook buiten moeten kunnen om lekker kat te kunnen zijn. Ik ga dus ook niet proberen om ze binnen te houden omdat ik dit simpelweg niet nodig vind.

Zo vind ik ook dat paarden niet het grootste gedeelte van de dag in een stal moeten staan maar lekker in de wei of een paddock. Zo kunnen ze hier de wei, paddock of stal in maar dat is een andere discussie.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Het kan inderdaad voorkomen dat mijn kat door een hond/vos of wat dan ook voor dier dood gebeten wordt en dat zou ik heel treurig vinden maar de eigenaar van de hond niet direct kwalijk nemen.
    Wel vind ik het apart om het als "leuk" neer te zetten dat de hond een kat dood bijt, DAT vind ik heel apart. En het feit dat er zo makkelijk over wordt gedaan, als mijn honden een kat dood zouden bijten zou ik niet zoiets hebben van "eigen schuld", ik zou mij daar heel vervelend over voelen.

17. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kattenpoep in je tuin is gewoon vies. Als je katten hebt, moet je er alles aan doen om proberen te voorkomen dat ze overlast veroorzaken bij een ander. De uitspraak: als iemand last heeft van mijn katten, hebben ze gewoon pech. Vind ik ronduit asociaal en zou je aan mij echt een verkeerde hebben. Kan daar echt kwaad om worden zeg! Neem dan geen dieren als je te lui bent om ze op te voeden. Ik heb zelf 2 katten en zijn binnen of in onze achtertuin wanneer we thuis zijn. Niemand die er last van heeft en zo hoort het ook!!

18. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Juist! Weer typisch zo iemand die smorgens de deur open doet, katten buiten flikkert en savonds misschien eens binnen haalt. Ben blij dat er ook nog mensen zijn (zoals jij) die wel fatsoen hebben.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

soms is het zo fijn om in de polder te wonen..

En dus zoveel beesten hebben rondlopen bij alle buren dat daar geen problemen over worden gemaakt en de dieren zelf natuurlijk alle ruimte hebben aangezien ze voor een giga gras/bos etc hebben en achter 1 km bij 500 meter paarde/schapen land..

de honden worden niet op het speelveld uitgelaten, want er is bos en ruimte zat. de katten lopen voornamelijk tussen de paarden of in de bossen en de paardenpoep word gewoon door wie er langs komt met een schep/bezem of iets dergelijks even in de bosjes geschept.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, die is psychisch gestoord omdat ze eigenlijk binnen wil blijven maar door haar baas naar buiten gestuurd wordt ;)

Deel Deze Pagina