Hallo allemaal, Ik heb sinds een aantal dagen een hele strakke buik. Vooral aan de zijkanten trekt het heel erg. Heb dit bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet zo gehad. Ik lees alleen overal dat bandenpijn alleen in je onderbuik is. ik Heb het alleen ook helemaal bij mijn bovenbuik. Herkent iemand dit??? Ik zelf zou zo zeggen dit is gewoon van de groei maar na een paar dagen ga ik toch twijfelen. Ik heb geen harde buiken want mijn buik is wel gewoon soepel als ik hem in probeer te drukken. Ik rust veel maar heb niet direct het idee dat dat nu veel effect heeft. Mijn hele onderrug doet ook zeer. Het hele gedeelte onder mijn ribben zeg maar. Het is gewoon een rot gevoel want ik kan bijna niks doen zo. Overigens beweegt de kleine volop gelukkig dus dat is een hele geruststelling. Heeft iemand dit ook gehad of heeft iemand misschien tips??? Ik moet morgen op controle dus ga het er sowieso even over hebben.
hey! dat gevoel herken ik... ik denk zelf dat het groeispurtjes van je buik zijn... Ik kon het me ook niet meer zo herinneren van de eerste, maar heb het nu af en toe een paar dagen en dan trekt het weer weg. Dus ik hou het op letterlijk strak in je vel zitten door het groeien... echt comfortabel is het niet he?
Ik heb al een week gigantische stekende pijnen in mijn liezen, geen idee wat dat was totdat maandag de VK tegen mij zei dat dat typische bandenpijn was, het zit dus wel echt in je onderbuik tot in je liezen. Die klachten in de bovenbuik kan ik niet plaatsen maar zou zeker je VK bellen als je het niet vertrouwd.
Ik heb hier sinds ik 16 weken ben al 2x 's nachts last van gehad, dat ik amper kon slapen.. Bij mij trekt het over mijn hele buik, naar mijn zij en ook naar mijn rug.. Is gewoon uitstralingspijn denk ik Ben er gisteren mee naar de dokter geweest en hij zei dat dit inderdaad het rekken van de banden is
Hoe is je bloeddruk? Pijn in je bovenbuik en rug kan duiden op hoge bloeddruk/pre eclampsie. Zou moeten voelen als een riem die wordt aangetrokken.
Bedankt voor de reacties. Het voelt idd alsof ik constant mijn buikspieren aanspan ofzo. Niet erg comfortabel nee. Zeker niet als ik de kleine man moet verschonen of iets. Dat gaat van geen meter haha. Soms helpt het als ik een band draag rond mijn buik of letterlijk mijn buik met mijn handen ondersteun bij het lopen. Ziet er alleen zo stom uit haha... Ik moet morgen op controle dus ga het dan in ieder geval nog even vragen. Mijn bloeddruk is goed. Was paar dagen geleden nog 127/73. Ik hoop dat het snel zakt. Net even naar de winkel om een kleine boodschap geweest maar pffff dan moet ik echt weer gaan zitten.