Goedemorgen meiden! ( alhoewel bijna middag ) Ik heb een samengesteld gezin. Mijn lieve partner.... kindje... en nog 2 kinderen uit een ander huwelijk. Alleen wonen deze 2 kinderen bij mijn exman. Lang verhaal...... Een eikel van een vent maakte mij het leven zuur. Had de macht over mij.... en toen ik die macht langzaam terug kreeg, gooide hij mij uit huis met een ander slot op de deur! En de 2 kinderen heeft hij gehouden. En sinds die tijd is het een hele strijd. Al probeer ik daar tegenwoordig niet meer aan mee te doen Als het hem uit komt zie ik de kinderen...... Maar als ik iets doe of zeg wat niet in zijn straatje past dan zie ik ze gelijk maanden niet.... Heb ook van alles al ingeschakeld en gedaan.... Maar het schoot niks op.... hij kan zo goed praten... dat ik al verlies voordat ik uberhaupt al wat gedaan heb. Nu is het weer zo ver.... we hebben weer ruzie gehad... Al een maand bel ik de kinderen, maar er word gewoon niet opgenomen. Ook ben ik een paar keer lang geweest... ( ze wonen 90km hier vandaan ) maar steeds zijn ze niet thuis..... Mijn dochter wilt graag bij mij wonen, maar mijn zoontje denkt dat ik hem niet wil zien, omdat hij mij niet veel ziet.... Dat is niet leuk om te horen! Ik probeer uit te leggen dat ik ze niet in de steek laat, maar na een aantal maanden zijn ze het weer vergeten Nou klaagde hij de laatste keer dat ik de kindjes te weinig zie en teveel bezig ben met mijn "nieuwe" leven. Ook bemoeide hij met mijn kindje van mij en mijn partner. En wou hij afspreken met mij voor een "date" Hierop zei ik natuurlijk het 1 en het ander.... En dan word mijn exman natuurlijk zoooooo vervelend Gelijk de kindjes weer weghouden :x Ik heb al zoveel geprobeerd..... maar hoe hard ik ook mijn best doe, het werkt niet...... Ik had eerder weg moeten gaan bij die man, maar ik durfde toen niet, en nu heeft hij de kinderen Was al vaak weggegaan bij hem, ( 6x ) maar trapte er telkens weer in.... want tja... "hij dronk niet meer en gebruikte geen drugs meer" Mijn partner zegt regelmatig... het ligt niet aan jou... echt niet... En ben zo blij dat hij dat zegt, want soms twijfel ik wel..... Ik mis die 2 kleintjes zo erg....... en jeetje wat moeten die kinderen wel niet van mij denken? Ze zullen later natuurlijk allemaal sprookjesverhalen te horen krijgen van hun vader... en ik ben dan de boze heks.... :x Weet niet meer wat te doen Mijn kindje van mijn partner en mij die snapt er ook niks van.... dan ziet tie zijn broer en zus wel en dan weer niet.... Hij accepteerd ze daarom dus ook niet helemaal....... Mijn zoontje wilt mijn aandacht en ik ben zijn mama.... en zeggen de andere 2 mama... dan snapt hij dat niet. Hij is ook enorm blij als ze weer weg zijn... En dat laat tie ook duidelijk merken.... Deze exman heeft alles zo verpest voor iedereen!! Soms wou ik dat het echt allemaal aan mij lag.... dan kon ik er tenminste wat aan doen!! Lastig allemaal hoor...... Zijn er meer moeders waarvan hun kindje bij hun exman woont??
Poehé, heftig hoor. Zijn de kinderen door de rechter aan je exman toegewezen? En heb jij bezoekregeling gekregen? Want dan zou je het gewoon via de rechter en dwangsommen kunnen afdwingen. Alles documenteren, sms-jes bewaren, mails bewaren etc. Noteren wanneer je de kinderen hebt gezien en gesproken. En ook opschrijven wanneer je een toezegging hebt gekregen en wanneer deze weer is teruggedraaid, al dat soort dingen. Daarmee sta je al een stuk sterker. Sterkte ermee
Ze zijn officieel aan mij toegewezen door de rechter. En daar ging exman ook mee akkoord. Totdat de AMK er bij kwam kijken. AMK heeft besloten dat ze daar mochten blijven. ( ik moest een huis zoeken omdat hij mij eruit gooide ) Na een tijd ook weer zelf ingeschakeld en ook advocaat, en alles bij gehouden....... maar ze deden er niks mee... Toen zei mijn advocaat ook eerlijk dat je een rechtzaak kan blijven aanspannen maar dit al niet meer win omdat er zoveel tijd tussen zit.
Nou, het AMK en/of de Raad voor de Kinderbescherming kunnen niet bepalen waar een kind woont hoor. De Raad kan slechts een advies uitbrengen en de rechter is degene die beslist. En als ik jou was zou ik maar eens op zoek gaan naar een andere advocaat ...