Mijn eerste kletstopic. Ik moet het echt even van me afschrijven hoor, wat een dag! We hadden vandaag de termijnecho en alles zit, vooralsnog, goed. Ik ben zo blij! Onze baby was zo actief, een soort trampoline-achtige voorstelling op de bodem van mijn baarmoeder, en ligt goed op schema qua groei. We zijn een week vooruitgezet dus nu 11 weken + 1 dag. Helaas ging het daarna een beetje mis. Lichamelijk is de zwangerschap tot nu toe best pittig voor mij, en ik viel vanmorgen dan ook flauw. Midden in La Place. Gelukkig werd ik goed opgevangen door m'n partner en was het personeel heel begripvol en behulpzaam, maar ik heb m'n tranen daar wel even moeten wegslikken. Ik voel(de) me zo beroerd. Ik kan al jullie lieve berichtjes en oppeppers dan ook heel goed gebruiken, dus kom maar op!
Jeetje meid, vervelend hè. Ik kan me jou gevoel goed voorstellen. Ik was een gipsbuik aan het maken met 33 weken geloof ik en toen viel ik ook flauw. Mijn moeder ving me op. Mijn broer was erg geschrokken. Ik kon ook wel janken achteraf, maar het hoort er gewoon bij denk ik. Ik ben in de 14e week al eens flauw gevallen in de trein. Helaas waren er maar 2 dames behulpzaam, de rest keek me aan alsof ik me aanstelde. Maar heb toen de verloskundige gebeld en die gaf me als tip om dextro in alle jaszakken en tassen te doen en zodra ik me flauw voel daar 2 van te nemen. Mijn nicht nam zoute drop als ze zich flauw voelde worden. Dat helpt ook eigenlijk beter als ik eerlijk ben! Nou sterkte meid!
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat bijzonder om je kleine gup zo actief te zien op de echo hè? Die van ons gebruikte de zijkant van mijn baarmoeder als glijbaan en gleed gewoon heen en weer Wat naar dar je flauwgevallen bent, maar zoute drop of idd suiker via dextro wil nog wel een helpen ( een flink potje huilen daarna en jezelf even erg zielig vinden soms ook, dat mag ook hoor). Verder denk ik dat je lichaam je een duidelijk signaal geeft: tempo terug en rust nemen! Dit is de periode dat je je lekker mag laten verwennen door anderen!
Ach meid wat vervelend! Wat goed dat je vriend zo alert was en je meteen opving! Ik heb dat nog niet gehad dus kan me het niet goed voorstellen, maar lekker huilen achteraf doet goed hoor! Geniet lekker van je kleine guppie en dat je echo goed was. En lekker een week vooruit, weer sneller voorbij de 12 weken. Ben ook vooruit gezet mijn gupje was aan het koprollen haha en aan het zwaaien zo leuk!! Ben nu 12w1d en ben zo blij, had laatst ook even zo'n Topic aangemaakt! Komt allemaal goed. Geniet lekker en veel succes (Moet banner nog aanpassen)
Ik begrijp je helemaal! Ben nog niet flauwgevallen maar ik voel me al 5 weken heel beroerd...... overgeven, moe, futloos........ hoort er ff allemaal bij en traantjes ook! Die luchten op! Xxx
Gefeliciteerd met de goede echo! Fijn he, al die ups & downs Denk je lekker te genieten, komt er weer wat vervelends om de hoek kijken. Je mag jezelf best zielig vinden hoor, tis niet niks waar wij zwangere vrouwen door heen moeten Af en toe een potje janken is gewoon lekker en lucht op! In jou geval met flauwvallen zou ik de tips vd bovende staande meiden opvolgen. Ikzelf heb er geen last van, maar heb wel heel erg snel dorst, waar ik vervolgens heel naar van kan worden, dus een flesje water in je tas & auto is ook geen overbodige luxe. Veel sterkte en geniet van alle dingen die wél goed gaan!
Wat een lieve reacties allemaal, dankjulliewel! Het helpt echt zeker wel enorm. Ik had eergisteren al een nare nacht en volgensmij vocht ik de hele dag al een beetje tegen de tranen. Heb ze na dit topic maar even laten vloeien en het hielp zeker (al voelde ik me op het moment zelf ZO zielig, haha). We gaan vandaag naar m'n schoonouders en morgen naar mijn moeder, dus ik laat me lekker verwennen dit weekend. Vooral mijn schoonvader is enorm begripvol, dus ik kijk ernaar uit. Hij vraagt elke dag even of het gaat, of ik genoeg heb gegeten en hoe ik me voel. Superlief! De dextro heb ik inderdaad normaal gesproken standaard bij me, maar die was net op. Ik had meteen jus d'orange genomen, wat ik normaal gesproken niet binnen kan houden, maar had twee grote glazen op. Had het blijkbaar echt even nodig. Nou dames, allemaal veel sterkte en plezier gewenst. Hopelijk kunnen we elkaar allemaal een beetje door die mindere periodes heen slepen, en de vruegde delen van de goede momenten!
He Yasmina! Wat vervelend allemaal zeg! Ik ben vermoedelijk rond de 6 weken zwanger nu en volgensmij gieren de hormonen nu al door m'n lijf. Geen idee of het kan maar met de ongesteldheid heb ik er al last van dus waarschijnlijk nu ook extra sterk. Zo ben ik super vrolijk en helemaal in de wolken! En zo ga ik aan alles twijfelen of ik het kindje wel zoveel te bieden heb en of het allemaal goed zal gaan ook met m'n vriend! Slaat nergens op, en die gevoelens kwamen ook ineens opzetten! Dus nu moet ik nog leren hoe ik mezelf op zo'n twijfelmoment weer terug op aarde breng Ik heb een hele lieve vriend, mooi huis, leuke baan! Dus kortom; ik moet gelukkig zijn en niet zoveel twijfelen!
Hoi hoi Leanne, Sorry ik was er een paar daagjes tussenuit wegens een kapotte telefoon. Haha, de emo-buien herken ik, ik had dit weekend mijn eerste "huh, ben ik dit"-moment. Het duurde maar 10 minuutjes, en achteraf moest ik er eigenlijk om lachen. Maar op het moment zelf voelde ik me ZO de zieligste persoon op aarde =p. Wat jij echter beschrijft zijn volgensmij gewoon normale gevoelens na het horen van zulk groots, spannend nieuws. Opeens is het nouja, echt waar, en is het echt een feit. Ik had dat ook en vooral veel onzekerheid. Ik heb mezelf echter (nog) niet gepusht om gelukkig/blij/tevreden/niet-twijfelachtig te MOETEN zijn, want de meeste gevoelens kan je nou eenmaal niet forceren, en komen ergens vandaan of zijn ergens goed voor. De onzekerheid zorgde er bijvoorbeeld voor dat ik veel las, maar ook veel besprak met m'n partner zodat het voor hem ook wat meer "echt" werd. Tegelijkertijd werd ik ook relaxter omdat ik wist dat het simpelweg fout kan gaan, hoeveel onderzoek je ook doet of zelf probeert in de hand te houden. We hebben nou eenmaal niet alles in de hand (inclusief onze eigen gevoelens op momenten..). Geniet van je zwangerschap!