op zoek naar een poetsmomentje :)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Deerne85, May 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    hi meiden,

ik ben op zoek naar een poetsmomentje om de twee tandjes van mn dochter te poetsen. Wat vinden jullie fijn, sochtends na het flesje of savonds na de laatste fles?

Dit is mijn dagschema:

7:00 200 cc opvolgmelk
    10:00 fruithapje
    12:00 200 cc opvolgmelk
    naar bed tot ze wakker is
    16:00 200 cc opvolgmelk
    18:00 groente hapje
    20:00 200 cc opvolgmelk
    naar bed tot de volgende dag

Wanneer zouden jullie denken dat ik het beste eventjes haar tandjes kan doen? Ik wil haar na de laatste fles voor de nacht niet te veel "lastigvallen" :) maarja als dat het beste moment is... ;) op dit moment hoef ik maar 1 keer per dag te poetsen, maar het moet wel even gebeuren. Zou ik ook voor sochtends kunnen gaan en haar daarna lekker laten spelen?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier doen we het na het avond flesje.
    Flesje, naar boven, tandenpoesten, slaapzak aan en klaar.
    Het is echt niet veel werk en het beste voor de tanden om voor het slapen te doen. Ivm met aanmaak speeksel en lang geen voeding krijgen. Maar als jij de ochtend makkelijker vind, doe het vooral dan als je het maar doet!! Want het is echt heel belangrijk

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook net voor het naar bed gaan.. Is ook het beste omdat dan de fluoride in de tandpasta het beste zijn werk doet.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook 's avonds voor het slapen gaan.

Eerder toen ik nog BV gaf, viel ze bij mij aan de borst in slaap dus deed ik het voor het middagslaapje.

5. Jossy

Jossy Lid

May 26, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog één die het savonds voor het slapen doet.

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Tja zit zelf ook al te denken aan voor het slapen gaan, vind ik ook het meest logisch hoor, maar zal ze dan niet weer helemaal wakker zijn?

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Voor het slapen gaan is inderdaad het beste. En of ze dan niet wil slapen zou je toch uit moeten proberen denk ik. Denk dat het wel meevalt, je hoeft niet enorm lang te poetsen.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,723
    113
    Hier is tandenpoetsen ook lekker met de tandenborstel spelen. Het is het begin van t slaapritueel, gevolgd door gordijnen dicht, omkleden, slaapzak aan en aan de borst in slaap vallen.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Toen ik nog bv gaf was het voor de laatste voeding (met bv maakt dat niet uit) en viel hij vaak in slaap aan de borst. Toen dat voorbij was (1 jaar ongeveer) na de avondfles en nu voor het boekje lezen. Het hoort nu echt bij het avondritueel. Met bijbehorend liedje!

10. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Wij doen t ook altijd na de laatste fles. Dan nog een boekje lezen en lekker naar bed.

11. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik doe het in de ochtend. Omdat onze dochter er zo erg van overstuur raakt dat ze niet rustig in slaap valt. Dus wij komen uit bed, eten een boterhammetje en drinken wat en daarna tandenpoetsen, aankleden en spelen. Is niet het allerbeste moment van de dag nee, doe het liever 's avonds maar dan wil ze niet meer slapen...

Share This Page