Snack tips!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MarjoleinART, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

Ik ben nu net 4 weken zwanger, maar het maakt me erg bang dat ik nu al zo'n enorme honger heb! Helemaal dat het vaak niet eens honger is, maar trek! Ik kan de hele dag 'snaaien'. Ik probeer het echt zo min mogelijk te doen en dit gevoel te onderdrukken door kauwgom oid te nemen, maar ik vind het zo'n moeilijke situatie omdat ik deze zwangerschap ECHT niet zoveel wil aankomen dan de vorige keer, dat was bijna 30kg! En aan mijn banner te zien ben ik het allemaal weer kwijt, maar wil het niet meer zo ver laten komen!
    Nu zoek ik wat tips wat ik zou kunnen pakken als ik trek heb! Ik eet al wel een boterham oid meer, omdat ik eigenlijk al sinds januari op 1400 cal zit per dag. Dus dat is te weinig voor een zwangerschap! Dus ik mag best wat extra hebben, maar wil goede (minder slechte) keuzes maken! Fruit vind ik een beetje een lastig iets, omdat als ik echt lekkere trek heb, ik echt geen zin heb in een appel! Hihi.
    Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik zit er echt ontzettend mee, ben zo bang om veel aan te komen! Tips zijn welkom!!!

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herken het helemaal. Voor de zwangerschap ruim 15kg afgevallen, dagelijks sporten en 1500kcal met macro's perfect verdeeld.
    Ik begon heel netjes met een extra banaan bijvoorbeeld maar ik heb inmiddels echt alle kilo's terug plus nog wat extra.

Ik hoop dat je goede tips krijgt en in elk geval meer weerstand hebt dan ik nu heb :).

3. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Ik merk dat ik het ook heel moeilijk vind, ik heb honger en trek signalen door elkaar geloof ik :/ en het lukt verre van altijd om verstandig te kiezen. Ik eet elke dag wel gezond, gevarieerd etc, maar ik snaai er te veel bij. Probeer nu veel kruidenthee te drinken: dat vult. En mijn avondmaaltijden wel koolhydraten(bv stampotjes ook nu het weer er weer voor is) als snack: rijstenwafel met smeerkaas, naast het "ongezonde" ook een enorme bak rauwkost en mijzelf dwingen dat op te eten. Magere kwark met wat fruit erin. Ontbijtkoek zonder suiker. Bij een dip in de middag: bifiworstje, lekker zout! (Bloeddruk jis laag;)) O en Vorige zwangerschap: waterijsjes!

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Cup a soup
    Bouillon
    Rijstewafels
    Crackers
    Een stuk extra fruit
    Je hebt van die mini komkommers en paprika's en cherrytomaatjes
    Blokje kaas
    Augurkje
    Bakje yoghurt / kwark
    Gewoon een biscuitje (Maria of thee biscuit)

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Komkommer, magere vleeswaren, banaan, wortel, een salade, een glas zuivel nemen wilt ook nog wel eens vullen, een smoothie maken met yoghurt

6. Dank je wel voor deze tips, morgen eens naar de winkel en wat crackers kopen, vind ik eigenlijk ook wel lekker! En die bouillion is ook een goed idee! Thanks!

7. Ja een smootie! Goed idee, krijg ik ook meteen mijn fruit binnen, dat wil niet altijd zo goed lukken!! Thanks!!

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Graag gedaan! :)

9. AMdd

AMdd Actief lid

7 feb 2016
    285
    0
    16
    verse sinaasappelsap vult enorm (ik pers 'em vaak met grapefruit en citroen)
    een smoothie inderdaad
    of lekkere plantaardige yoghurt en galia meloen gaat er bij mij ook wel in
    verder kies ik ook wel voor iets lekkers op zijn tijd hoor. al eet ik wel stukken minder avondeten omdat ik het niet weg krijg, dus dan mag ik van mezelf wel eerder snoepjes af en toe:)

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb de afspraak met mezelf dat ik van maandag tot vrijdagavond niet snoep en ongezonde snacks eet. In het weekend mag ik wel snoepen of een chippie of toastje. Ik heb een vrij vast ritme:
    Ontbijt: halfvolle yoghurt met een handje cruesli
    Tussendoor: 1 stuk fruit en 2 tarwebiscuitjes
    Lunch: 2 broodjes en een cracker of met een cup a soup
    Tussendoor: 1 stuk fruit en vaak nog een broodje of crackers
    Avondeten: 1 goed bord vol
    Tussendoor: een bak magere kwark (vult goed in de avond)
    Zo kom ik de dag wel door en redelijk gezond
    Eet ter afwisseling ook weleens een ei, plakje ontbijtkoek of wat noten. Succes met het vinden vd juiste balans. En vergeet de calorieën in drinken niet, dat kan ook best aantikken.

11. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik pak meestal een banaan met beetje nutella of pindakaas! Perfect snack!!

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Zeker als je zwanger bent zou ik niet zo snel aan de crackers en andere (vaak zoute) lege calorieën gaan. Pak lekker veel fruit voordat je honger of trek krijgt en eet als het kan ook de schil erbij op. Fruitsap of een smoothie geeft alleen de calorieën en niet de vulling, dus daar zou ik geen gewoonte van maken. Tussen de middag een lekkere salade met een halve avocado (geprakt met citroensap = dressing) en volkoren brood met hummus en aan het einde van de middag een handje studentenhaver. Ik weet niet of je het moeilijk vindt om jezelf te beheersen überhaupt te gaan eten of dat je het stoppen als je eenmaal begonnen bent lastig vindt, maar er is echt nog nooit iemand te zwaar geworden van te veel fruit of te veel salade. Hooguit geef je je kindje en vitaminebom mee ;)

Het klinkt echt alsof je jezelf qua calorieën of voedingsstoffen tekort doet. Je moet wel goed voor jezelf zorgen!

Deel Deze Pagina