Geen 'klik' met verloskundige...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by washburn, Mar 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. washburn

washburn Actief lid

Jan 25, 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey hallo,

Ik vroeg me af of iemand anders dit ook is overkomen...

We hebben afgelopen week onze intake of kennismakingsgesprek gehad bij de verloskundige. Zowel mijn vriend als ik hebben wat twijfels... Het is ansich geen verkeerde vrouw ofzo... Maar we voelden ons allebei gewoon niet helemaal bij haar op ons gemak. Eigenlijk ging het gesprek zo: We kwamen binnen, mijn gegevens werden gevraagd, er werden allerlei vragen gesteld waar ik netjes op antwoordde en ja, dat was het al weer...

Op het eind had ik dus nog allerlei vragen ( ja, sorry, het is onze eerste zwangerschap...) waar ze echt wel wat 'kort' op antwoordde... Ook vonden we haar allebei nogal een 'zwever'... We hebben graag iemand die ons bijstaat waar we het gevoel van hebben: "Daar kunnen we van op aan"...

Ik werk zelf ook met mensen en ik heb ook wel es een mindere dag... Maar dat zal ik mijn patiënten echt nooit laten merken ( kunnen zij toch niets aan doen?)

Nu hebben we es verder rondgekeken en gevraagd bij kennissen en willen we eigenlijk bij een andere verloskundige een kennismaking doen om te zien of het hier wel mee klikt/ goed voelt...

We zijn echt geen zeikers of zo, zelfs hele makkelijke mensen maar dit is het belangrijkste wat we tot nu mee maken in ons leven, en dat willen we allemaal ( omdat het al spannend genoeg is) zo fijn mogelijk laten verlopen...

Kunnen we überhaupt nog overstappen naar een andere verloskundige? ( we zijn nu 11 weken ver en de meeste intake's vinden voor de tiende week plaats)

Hoop op een reactie...
    Groet!

2. Missy29

Missy29 Bekend lid

Feb 6, 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Als het voor jullie niet goed voelt, zou ik zeker een intake doen bij een andere verloskundige. Je moet vertrouwen hebben in je verloskundige/gyneacoloog, je moet de komende maanden immers alles aan hem/haar kwijt kunnen omtrent je zwangerschap.

Succes met een eventuele nieuwe verloskundige, er is vast wel iemand, met wie je die "klik" wel hebt. ;)

3. mau

mau Actief lid

Nov 2, 2008
    397
    0
    0
    Het is belangrijk dat je een vk vind waar jij je prettig bij voelt!

Je zou nog naar je volgende afspraak kunnen gaan en haar het voordeel van de twijffel kunnen geven, heb je dan nog en kut gevoel kun je altijd overstappen, je bent vrij om te gaan en staan, ongeacht in welke week je zit!

Suc6!

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Je hebt zeker dezelfde als ik bij mijn dochter, ook zo'n zweverig type.
    Ik heb de hele zwangerschap spijt gehad dat ik niet ben veranderd in het begin, ' gelukkig ' moest ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen onder leiding van een gyn en niet van haar.
    Ben nu lekker bij een andere verloskundige die ik veel beter vind!

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Ik zat bij een vk praktijk en daar zat ook 1 vk bij waarmee wij geen klik hebben/hadden.

Dat was al bij de eerste zw.schap, toen durfde ik er niets van te zeggen en waren de controle's bij haar dus niet leuk (en soms zelfs letterlijk pijnlijk).

Dus toen ik haar tijdens de 2de zwangerschap weer kreeg (en ik al wist dat ik in het ziekenhuis moest bevallen) heb ik aangegeven dat ik haar niet weer wilde hebben.

Dus ik zou zeker kijken of je een intake kunt krijgen bij een ander.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het nog een afspraak afwachten, maar overstappwn kan altijd hoor! Heb ik ook met 21 weken nog gedaan.

7. washburn

washburn Actief lid

Jan 25, 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey,
    Superbedankt voor jullie reacties!;
    En fijn te lezen dat overstappen altijd gaat... :)

Ja, ik zelf dacht eerst ook: "ach we wachten het maar es af..." Maar omdat mn vriend haar ook niet prettig vind en hij eigenlijk gelijk wil wisselen van verloskundige ( en ik het weer belangrijk vind dat we ons allebei op het gemak voelen) neig ik er toch naar morgen al eens te bellen naar de andere verloskundige...

Fijn... ik heb er weer vertrouwen in... ( om dus mn gevoel te volgen...)

Bedankt!

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon je gevoel volgen.

Hier loop loop ik bij de Gyneacoloog en baalt er van als een stekker. Met nog niemand een klik en vind het gewoon niet ''leuk''. Voel me eigen in het ziekenhuis echt een nummer.

Ik duim dat ik nog naar de verloskdunige mag (kans is heeeeel klein) want met de verloskundige hier met alle 4 een super leuke klik gehad de vorige keren enz ijn super zorgzaam.

Meid nogmaals volg je gevoel en vraag een ander of naar andere verloskundige. Vertrouwen vond ik inderdaad ook heel belangrijk.

9. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Inderdaad een andere vk zoeken hoor! 't Is wel heel belangrijk dat je je lekker voelt bij haar, per slot gaat ze (als alles gewoon verloopt) ook je bevalling begeleiden. Dan is de klik toch wel heel erg belangrijk. Hoop voor je dat je snel een leuke vk vindt!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon overstappen. Bij zoiets intiems moet je iemand hebben bij wie je je voldoende op je gemak voelt.

11. washburn

washburn Actief lid

Jan 25, 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Nou, we hebben vanochtend gebeld met een verloskundige waar we ook goede geluiden van gehoord hebben; we konden vanavond al terecht! Even kennis gemaakt, daarna vroeg ze of we misschien even naar de baby wilden kijken... EUhm... daar hoefden we natuurlijk niet over na te denken... :)

Hele lieve vrouw, echt super relaxed typje, nam alle tijd voor ons en ons kleine mensje in mn buik... Ja, dit gaat het worden!

Bedankt voor jullie berichten.. Je twijfelt echt ontzettend aan jezelf merk ik dan... ("Zal wel aan mij liggen, ze had misschien een slechte dag, ik denk het me in"...) Maar zoals jullie zeggen, het moet gewoon goed voelen en dat doet het nu... :)

Liefs!

Share This Page