Even klagen, ik haat borstvoeden!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patri1982, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik vond bv geven heel erg fijn en mooi, maar toch ben ik er rond de 5 maanden mee gestopt. Dit omdat mijn dochter geen moment zonder mij kon, ze accepteerde geen fles of speen en het wad vanaf het moment dat ik weg was alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen. Als ik dan eens boodschappen moest doen, een tentamen moest maken of met zoon naar zwemles ging, was ik zo gestresst omdat ik wist dat er een klein meisje compleet overstuur bij papa thuis zat. Ik merkte dat dat me op begon te breken. Ik hou ontzettend veel van mijn kleine meisje, maar soms moet je er ook eens alleen (zonder baby) uit. Misschien wordt dit door anderen als egoïstisch gezien. Maar nu mijn dochter flesvoeding krijgt is ze net zo vrolijk en tevreden, kan ik ook met een gerust hart de deur even uit en is papa ook blij dat hij onze dochter tevreden kan houden.

Bv is goed, maar Fv is zeker geen misdaad en worden ze ook prima groot van!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Nou...
    Hier ging er nog geen grammetje af, jongste 2,5 jaar aan de borst gehad.
    En nee ik zat niet aan de bitterballen of zo..����

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen maar zeggen: Het wordt beter.
    De eerste 8/10 weken kunnen superzwaar zijn, niet alleen qua voeden maar ook qua...alles��
    Slapen, huilen, krampjes, veel bij mama willen zijn, (en borsten die soms wat over-enthousiast zijn .)..
    Zorg goed voor jezelf, laat papa dingen overnemen.
    Waarom kan je niet uitgaan?
    Of bijvoorbeeld uitgebreid lunchen met een vriendin, drink lekker een wijntje, even kolven, weggooien en klaar. Kan je thuis ook een keer doen ����
    Denk in mogelijkheden, niet beperkingen ��

Oh ja wat het de hele dag dragen betreft, onze nicht heeft een kleintje, die draagt ze ook heel veel, maar die krijgt de fles.
    Er zit echt verschil tussen baby's, de een is oke in de box, de ander wil het liefst de hele dag bij mama. Heb je wel een goede draagdoek?

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    hahaha :) Tja, blijkbaar kan dat ook. De vrouwen die ik spreek zijn allemaal afgevallen (ik was zelf broodmager die periode, terwijl ik meer snackte dan nu , en mijn schoonzusje moest ook extra eten vd dokter want die viel te veel af vd bv).

5. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik riep precies hetzelfde rond die tijd. Vreselijk vond ik het, ik werd gek, chagrijnig van dat gedoe aan mijn lichaam. Nu met 16 maanden ligt mijn zoontje tevreden aan de borst te slapen en ik vind het het mooiste wat er is. Deze ervaring had ik nooit willen missen al was en is het soms nog steeds loodzwaar.

Dat van die afvalstoffen is niet bewezen dacht ik. De meeste deskundigen adviseren om max 500 gram per week af te vallen en minimaal 1800 calorieën per dag te eten. En dat is sowieso de meest gezonde manier ook als je geen borstvoeding geeft.

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Snap je helemaal! Ik wilde ook door tot 6 maanden, maar ben nu met drie maanden gestopt omdat het echt niet meer ging.
    Wist je dat dit gevoel ook door de hormonen kan komen? Er staat een artikel over op borstvoeding.com
    Kort samengevat: door het hormoon dat de toeschietreflex veroorzaakt, gaat je dopamine level omlaag. Daardoor kun je, vooral op die momenten, obrustig, angstig, overbezorgd, nerveus en zelfs depressieve gevoelens krijgen. Helemaal niet gek dus!

Elke dag borstvoeding is er een en ik geloof dat kindjes meer hebben aan een blije moeder dan aan borstvoeding.

7. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Als je er zo in staat zou ik stoppen. Sorry maar op fv worden ze ook groot. Ik persoonlijk vind bv. veel handiger dan fv. 'K heb met beide ervaring. Ik wordt juist gestrest van een fv. schema. Met bv. rommel ik maar raak. En borst of fles 'k ben en was met beide moe. Part of the deal van het moederschap. Of ik het fantastisch vind..geen idee. Maar niks in het leven is altijd fantastisch of om te haten. Succes. Volg je gevoel maar als ik jou was zou ik stoppen.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik wacht er helaas ook nog steeds op...... :p:p

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48

Deze ? https://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/d-tsr.html

Dit is helemaal waar ! Je hoort er eigenlijk te weinig over, maar borstvoeding kan negatieve gevoelens teweegbrengen. Een collega van mij had er ook veel last van.

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja dit herken ik absoluut! Bij beide kindjes enorm veel last van gehad. De bv zelf liep als een trein, alleen ik was een wrak.
    Ben er na een kleine maand mee gestopt.

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Respect!! Echt hoor oprecht!!
    Aan mij is bv echt niet besteed, lang leven de fv!!! Bewondering voor alle mama's die het wel doen en doorzetten.

12. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Interessant artikel, maar ik herken mezelf hier niet zo in. He gaat weer een beetje hoor. Gisteren gekozen om voor het eerst weer een glaasje te drinken en meisje kv te geven. Realiseerde me hoe makkelijk bv eigenlijk is, maar het was ook eens fijn om niet diegene te zijn die haar voed. Misschien moet ik er gewoon rustiger mee om te gaan en echt tijd voor mezelf te nemen. Dank dames voor de adviezen 😘

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wel herkenbaar ook tijdens de bv dat ik mij zo voelde en ik had ook bv eigenlijk met gemak en zeker mijn oudste hapte goed aan dronk goed en bv in overvloed. Ben er toen na drie weken mee gestopt die gevoelens bleven wel.

14. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ja dat herken ik inderdaad ook. Ik raak enorm gestrest tijdens de toeschietreflex, een heel onbehaaglijk gevoel. Nu is dat gelukkig veel minder dan de eerste maanden, en het gevoel vervaagt ook veel sneller.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Dat was ook mijn point.
    Cijfer jezelf niet weg, laat je partner helpen, en
    drink een wijntje �� (dat helpt altijd).

16. Uiltjes

Uiltjes Niet meer actief

Waroom niet stoppen dan?
    Vind rare : ik haat het maat blijf doen.
    Ik vind het ook niet prettig in elk opzichte zit mij dat tegen mede omdat ik al ervaring heb en tja met tweede ging ik niet eens proberen. Nee, dankje. Ik blij, kinderen blij, man blij, omgeving blij ;)))

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Een schema bij fv doe je zelf... fv kan net zo goed prima op verzoek. Is beter zelfs dan een krampachtig schema.

18. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook herkenning hier van jouw verhaal. Mijn dochter had ook nog eens KA waardoor ik op een dieet moest. Verschrikkelijk in het begin, toch doorgezet en nu geen spijt van. Nu ben ik de borstvoeding helemaal gewend, en mis melk producten nauwelijks meer in mijn dieet. Mijn dochter is nu 15mnd en krijgt nog 2 voedingen per dag. Geniet van die momenten met haar en blij dat ik heb doorgezet. Maar het was wel even doorbijten.

Maar goed, dat betekent niet dat jij dat ook moet doen, je moet doen waar je zelf goed bij voelt.

Maar wat ik een beetje mis in de reacties is wellicht en/en?
    Het hoeft toch niet of/of?

Misschien een afspraak maken met een lactatiekundige en vragen wat minimum aantal voedingen moet zijn om je productie op peil te houden. En die er gewoon in houden (je kan als je zoals je aangeeft goede productie hebt dat best flexibel afwisselen met fv) zodat je het niet helemaal op hoeft te geven, maar de rest wel lekker fv doen en dan kunnen anderen ook meehelpen waardoor jij ook lekker aan jezelf toekomt, je lijf ff van jezelf is en je kan doen wat je wilt!

Sterkte iig!

19. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Borstvoeding moet leuk zijn.
    Anders zou ik lekker stoppen.
    Heb daarover geen schuldgevoel (ik maak het veel mee tijdens mijn werk) want je hebt je kindje al 6 mnd mogen voeden.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Mee eens. Ik lees in haar verhaal ook vooral het als zwaar ervaren dat haar kindje veel bij mama wil zijn. Dat ze graag wat tijd voor zichzelf wil.
    Oke, haar titel is " ik haat borstvoeden", maar als je gewoon haar verhaal leest, dan zie je dat dit niet het enige is dat haar dwars zit. En toch roept iedereen meteen, dan stop je toch, probleem opgelost..
    En in haar 2e bericht geeft ze aan dat ze toch ook wel merkt hoe makkelijk borstvoeding is. Dat ze wellicht wat rustiger er mee om moet gaan.
    Daarom schreef ik ook: maak tijd voor jezelf. Ga er lekker op uit. Oke, dan moet je even kolven (want op deze termijn zit je nog zo in de opbouw fase qua productie dat combineren met kv eigenlijk afbouwen betekend),
    maar dat is zo gepiept.
    Drink dat glaasje wijn.
    Het kan allemaal, je moet er alleen even wat meer over nadenken.
    En laat papa helpen, als het even te veel is.

Deel Deze Pagina