Even klagen: illegaal kliko volstorten

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Als je per kilo betaalt is het direct een heel ander verhaal. Dan is het gewoon egoïstisch en aso. En insulinespuiten in de kliko? Wablief? Die hoor je toch in een apart emmertje te doen en af te geven bij de apotheek? Bah..

Als student zijnde hadden we een ondergrondse afvalstort en alleen alle bewoners zo'n mooi pasje, dat was ideaal. Heb je dit soort problemen ook niet.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij betalen gewoon per kliko. En wij gooien onze grijze vuilniszak ook nog wel eens in iemand anders zijn grijze kliko. Ik vind het niet meer dan normaal/logisch, dat mag hier andersom ook gerust. Het wordt anders als ze, zoals bij de TS, dingen erin gooien die er niet in mogen. Dat vind ik echt gewoon onbeschoft. Ga lekker zelf je eigen afval verwerken...!

Wij hebben hier een regel met de gemeente dat je het grof vuil moet aanmelden. Niet alles mag erbij - zoals bijvoorbeeld een matras of houten plankjes of grof tuinafval/bouwafval mag niet - en je moet duidelijk via de telefoon zeggen wat je opgehaald wil hebben. Dan zet je dat op de afgesproken plaats op de afgesproken tijd en wat doen mijn buurtbewoners? Die smijten er álles bij. Ook dingen zoals bouw/tuinafval, houten plankjes, matrassen, halve bankstellen, stereotorens, boxen, etc. Dat hoort er gewoon niet bij. Dan krijg ik een telefoontje daarover met de vraag of het van mij is - nou nee dus - en dan duurt het weer een paar dagen voordat de stoep weer helemaal leeg is en alles is opgeruimd. En mensen hier maar klagen dat de gemeentebelasting zo hoog is ;)

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    why not? Nou ehrm... ten eerste omdat je zoiets gewoon eerst even hoort te vragen aan de eigenaar van de bewuste container. Wel zo netjes lijkt me, ook in de samenleving zoals jij hem noemt...:D

Hier wordt de container gewogen en betaal je dus per KG! Nog erger als iemand besluit zijn zooi in jouw bak te gooien. Bovendien als het afval niet gescheiden is, krijg je een boete EN wordt je bak niet geleegd. Daarom dus.

Ik vind het ronduit asociaal. En stiekem, helemaal als ze het snachts doen. Want dan weet men echt wel dat het niet zo netjes is. Echt typerend voor de mentaliteit van tegenwoordig. Als IK maar van m´n troep af ben, interesseert me verder niet dat IK een ander ermee opzadel al dan niet met boetes......ergerlijk.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

omdat iemand afval van de grijze container in haar groene container heeft gedaan...
    Ik zou ook super balen! goed dat je het gemeld hebt.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

helemaal mee eens!

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn vader heeft dat vroeger ook gedaan, zelf een slot op gemaakt.

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Erg asociaal inderdaad. Vooral als er nog eens zulke rommel in je groene container wordt gegooid.

Bij ons in de straat gebeuren dit soort dingen eigenlijk niet, althans hebben wij nog niet meegemaakt. Maar we zijn toch blij dat de containers in de achtertuin kunnen met een dubbel slot op de poort. Ik zou het ook bepaald niet waarderen als andere mensen zonder vragen zomaar wat er in zouden gooien.

8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons betaald iedereen een vast bedrag. Hoeveel je ook wel/niet aan de weg zet. Dus douw maar vol hoor met je zooi, zolang het er fatsoenlijk inpast en het gewoon netjes gescheiden is...
    Maar afval in mijn container wat er niet in hoort, daar zou ik echt Niet Blij mee zijn...
    En wat ik ook irritant vind zijn buren die klagen over een volle bak, maar echt alles er gewoon ingooien.. reclamefolders, plastic.. noem het maar op..

De reclame kijken ze nooit in maar een nee/ een sticker oid vindenze volgens mij lelijk of teveel moeite ofzo

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vervelend zeg! Hier is de kliko altijd zó vol, dat niemand er iets in zou kunnen stoppen, zelfs als ze zouden willen ;):p

10. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier gooien we ook in elkaars bakken als ze aan de weg staan, maar hier betalen we niet per kilo of iets dergelijks.

11. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Wat vreselijk aso! Ik zou ook giftig worden! Hier gelukkig geen last van, op m'n vorige adres wel een buurvrouw gehad die stiekum ( vraag dan even!!) lege plastic flacons in mijn bak die aan de weg stond probeerde te doen. ( hallo? Mag gratis met het plastic afval mee :() Heb de flacons bij haar voordeur weer terug gezet terwijl ze in haar huiskamer zat :D

12. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Oh ja verschrikkelijk irritant is dat, toen wij nog op de flat woonde hadden wij hier dus ook heel veel last van. Echt wat een schijt mensen heb je toch rondlopen, die gasten hebben hun eigen kliko maar vinden het makkelijker om het in de grote flat container te gooien >.<

13. misa

misa Niet meer actief

Hier gebeurd dat ook wel eens, als de otto's al aan straat staan en iemand er nog een zak bij in doet. Zolang je niet per kilo betaald, het afval is wat erin mag en je het niet doet als de otto nog niet aan straat staat, dan zie ik het probleem niet echt.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daar heb je dan wel geluk bij ja. Wat asociaal!

Hier betalen we ook per kilo.
    Bij mijn ouders in de straat heeft iedereen een slotje. Mag inderdaad niet zelf, maar is een speciale, die door de vuilniswagen geopend kan worden. Zodra ik constateer, dat ze dit soort dingen hier ook doen, ga ik er ook een slotje op zetten. Gelukkig is dat tot nu toe nog niet nodig.

15. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Dan gooien ze het hier er gewoon nog naast hoor, matrassen enz

16. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL

Dit dus, hier scheiden wij wel maar t word toch niet gecontroleerd wij hebben vaak maar een of miss twee zakken per twee weien en als je dan sommigen ziet die klikos staan bol van de rotzooi. En dan zitten die van ons alleen maar vol met luiers want plastic, blik, eten, glas, papier zit er niet in

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier ook eens gehad toen we nog een groen container hadden, had iemand ook gewoon een zak zooi ingegooid zodat die van ons niet geleegd werd want ja dat was geen groen spul. Nu een klein groen containertje en die zet ik alleen vol aan de weg

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier een paar keer gehad met de grijze container, s'avonds aan straat zetten (want rond 8 uur komen ze langs), 's morgens nog even het laatste zakje erin en dan is je halfvolle container in eens propvol en staat de deksel omhoog.

Hier hebben ze dus de regel dat de deksel dicht moet zijn anders legen ze hem niet.

Twee weken erna weer en toen dus de volgende keer op de slaapkamer van mijn zoon gaan zitten kijken. En ja hoor wij zetten de otto buiten en hup daar kwam mijn buurman en die douwde hem nog even vol.

De beste man er proberen op aan te spreken maar handig genoeg sprak hij toen in eens geen nederlands meer (vreemd want als hij gereedschap van ons wil lenen kan hij het wel) en kon hij mij niet verstaan.

Dus toen hij het weer deed heb ik netjes alles er weer uitgehaald en in zijn voortuin gezet, boodschap was over gekomen en het is nooit weer gebeurt.

Wij scheiden ook ons afval en daardoor is de otto soms maar half vol, als er dan een buur is die er wat bij in wil doen heb ik daar geen problemen mee. Maar ik vind het wel dat het dan even netjes gevraagd moet worden.

19. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen per gewicht, dus liever niet!

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook al eens zoiets bij de hand gehad.

Afvalbak was geleegd....wij waren beiden aan het werk, dus konden hem dan niet direct na het legen weer terugbrengen naar huis.
    Affijn, mijn vriend kwam bij de afvalbak om hem weer mee te nemen naar huis, was iemand zo aardig om hem vol te stouwen met plastic troep?!? :x

Erg leuk, want zo kun je zelf je afval dus niet meer kwijt!

Babyhope: er zit aan een kant wel iets aan de sociale straat bij jou. Dat als iemand ruimte heeft in zijn container, jij je troep er nog wel bij in mag gooien. Dat kan bij tuinafval bijvoorbeeld erg handig zijn. Onze container zit nu bijvoorbeeld al vol en wordt pas maandag geleegd. In de tussentijd kan ik dus niks meer aan de tuin doen. (Of we moeten het zelf wegbrengen, maar daar even geen tijd voor.)
    Maar als je per gewicht moet betalen, zit je niet op andermans troep in je container te wachten uiteraard.

Deel Deze Pagina