Het gaat mij er dus om dat mijn kliko volgestopt wordt met spul wat er niet in mag he?! Dus ik een boete mag ontvangen voor een ander. Het verhaal wordt nog spannend, de bakken van mijn buren (2 stuks) zijn ook volgestopt aan de groenkant (met rotzooi dus). Dus de handhaving komt onderzoek doen. De buurvrouw en ik stonden buiten toen er een jongen aan kwam, dus zij vraagt of hij op nr... Woont. Hij stamelde 'Nee, Hoezo?' Dus zij vertellen. Hij ongemakkelijk vragen of alle kliko's wel leeg zijn nu. Nee dus, ze waren nog niet geweest. Ik zeg nog tegen haar dat dat manneke wel raar deed. Ik net de naam die op het afval uit mijn bak staat zoeken op Facebook, en jaa hoor, het is zijn vriend waarmee hij samen woont!! Heeft hij dus gewoon gedaan en nog staan te liegen in ons gezicht ook! Wij wachten op de ambtenaren, maar willen ze daar zelf ook zeker nog wel op aanspreken. Laf hoor.
Wij hadden vorige week ook ineens een gele kaart van de Gemeente. GTerwijl we alles netjes scheiden. Echter staat er niet op hoe en wat er is aangteroffen. Als dat nog een keer gebeurt legen ze je container dus gewoon niet meer. Hier scannen ze de barcode op de container en voeren dan dus de gele kaart in. Beetje jammer, want we weten nu niet hoe en wat. Als het dus nog een keer gebeurd en ik heb ineens een rode kaart, ja lekker dan,.
Wij betalen ook per kilo en zou er dus ook verre van blij mee zijn.... Stel mijn buren zouden t vragen zou ik het prima vinden. Helaas container meestal vol.
Wij betalen niet per kilo. De kliko wordt 1x per 2 weken geleegd. Nu doe ik ook wel mijn afval wat niet meer past in de kliko vd buren. Meestal bij de buurman, maar goed. We zetten bijna altijd ook zijn kliko buiten. Maar altijd zo dat de klep dicht zit. Groen afval, tja. We lenen elkaars bakken. Haha.. Een hegsnoeiafval past niet in 1 bak. En zo vaak gebruiken we de groene bakken niet. Dus ja, de groene bakken worden zo nu en dan uitgeleend. En ja, we zorgen allemaal voor dat ze weer netjes teruggaan.
Jeetje wat een verhalen allemaal en wat een regels! Ik wist helemaal niet dat er zoveel regels waren mbt het legen van de kliko's.... Gelukkig (nog) geen last van. Ik woon in een flat en hier 1 grote container, we hebben een pasje waarmee de container open kan, maar hij staat altijd open, lekker makkelijk dus
Er zijn echt aso's hoor. Bij mij hebben ze ooit een grote doos van de krabpaal uit mijn oud papier gestolen en daarna vol met verfafval in t bos gegooid! Kreeg ik een oproep van de politie, moest op verhoor komen als verdachte! Er stond ook niet bij waarom.. Ik was echt bang. Uiteindelijk geloofde de politie mij gelukkig maar tjonge ik heb peentjes gezweet. Wie doet dat nou? Nu haal ik dus heel krampachtig alles waar mijn adres op staat uit het oud papier...
Hier hebben we een duobak en betalen we per lediging. Hier gaat die pas aan de syraat als beide kanten vol zijn. Das ong maar 7 a 8 x per jaar. Scheiden heel veel.
Precies dit als ik ruimte heb mogen ze er best bij gooien Maar geen dingen idd waar ik en boete van zou krijgen of mijn vuil eruit halen
Ik vind, dat als ze dat doen, dat ze ook moeten faciliteren in maatregelen om te voorkomen dat anderen iets in jouw kliko kunnen doen.
Ja, dat vind ik ook. Maar goed, dat doen ze dus niet. Afijn, gisteren 3 geüniformeerde handhavers over de vloer gehad, die alles hebben gerapporteeerd en een fikse boete uit gaan delen aan de heren. Kliko staat nog steeds aan de straat en het afvalteam moet er vandaag voor langs komen om ze te legen. De heren van het desbetreffende huis houden zich angstvallig verscholen
Het zal ze hopelijk beletten nog eens zoiets te doen, daar gaat het mij voornamelijk om. En een beetje wraakzuchtig was ik ook wel, vooral omdat die jongen dus gewoon in ons gezicht tegen ons staat te liegen. En daar houd ik niet van.
Ik vond de ondergrondse containers toen ik nog in Almere woonde ook altijd zo'n crime, die zaten werkelijk waar altijd vol. Als je belde voor grofvuil, wat toen nog gratis opgehaald werd, moest je opletten dat er geen dingen bij gezet werden. Gelukkig kwamen ze bij ons altijd laat en kon ik de gemeente bellen om te melden dat er door andere buurtbewoners, soms zelfs mensen die niet eens in de buurt wonen, spullen bij gedeponeerd werden. Waar we nu wonen moet je strak scheiden dan past het in de kleine bak die je krijgt, wij hebben met de komst van onze dochter gekozen om iets meet te betalen en er een grotere maat in laten zetten, nu stoppen mijn ouders er regelmatig een zakje bij aangezien ze een kat genomen hebben.
Bij ons word de grijze klikt maar 1 keer per 4 weken geleegd, om mensen te motiveren hun afval te scheiden. Gft wordt iedere 2 weken geleegd, voor plastic, oud papier en glas/blik hebben we kratjes en die worden om de week opgehaald. Wij betalen dus per kilo wat betreft de grijze kliko. Ook betalen we 2,10 per lediging bij grijze kliko en gft. Wij hebben via de gemeente een slot op onze container laten maken omdat ook iedere keer onze kliko werd volgeduwd met afval van anderen. Dit koste ons eenmalig 30 maar wij vinden het dit waard, wij geen boetes meer en een veel lagere rekening.