Even klagen (kdv)

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Poohbear82, May 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    We hebben voor onze zoon heel bewust gekozen voor een kinderdagverblijf, bewust van alle voor en tegens. Maar nu wil ik toch even klagen.
    We hebben eind vorig jaar gevraagd of zoonlief per 1 april een extra dag per 2 weken kon komen. Dit was niet mogelijk, wel kon hij iedere week. Hij zou dan op de wachtlijst blijven staan voor om de week, maar iedere week gegarandeerd terecht kunnen in elk geval.
    Vanwege feestdagen en geplande vakanties hebben we in januari gevraagd of de ingangsdatum ook 1 mei kon worden, was prima. Nieuwe overeenkomst gekregen, alles goed....
    Tot ik gister nog even wat ruildagen checkte bij de leidster en we er achter kwamen dat hij heel niet op de lijst stond op de donderdagen in mei.
    Zij zou er achter aan, maar toen ik vandaag de factuur voor mij kreeg en zag dat die ook de extra dag mistte, tot even met het hoofdkantoor gebeld.
    Wat blijkt: een week na dat we de ingangsdatum hebben gewijzigd, hebben ze hem van 'geplaatst' naar 'wachtlijst' gezet.
    Ok, niet handig dacht ik, maar als ze dat nu aanpassen is het goed. Maar dat kan niet, want de groep is vol!!

Nu word ik maandag als het goed is voor een oplossing gebeld, maar voor mij is ie heel simpel: of het kindje dat als laatste is aangemeld naar een andere groep ofzo (maar ja lekker lullig voor die ouders) of een extra leidster op de groep.
    Andere groep voor zoonlief wil ik niet, omdat hij wel eens voor ruildagen op andere groepen zit en dat gaat gewoon niet zo lekker, bovendien moet je dan steeds alles 2 keer veertellen.
    Andere oplossingen zie ik niet.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Het is idd vervelend dat het zo gaat. Maar een extra leidster gaat echt niet gebeuren denk ik. Sowieso mogen er niet onbeperkt leidsters en kinderem bij...er is een max wat er in de ruimte mag. Daarbij kunnen alle kdv's amper hun hoofd boven water houden..en een extra leidster kost veeel te veel geld op 1 kind. Dus als er geen kindje verplaatst kan worden zul je idd de aanbieding krijgen om hem op die dag op een andere groep te brengen of ze gaan het risico nemen dat er vaak een kindje ziek/afwezig is en plannen hem boventallig met als gevolg dat wanneer wel alle kindjes komen opdagen dat er die keren 1 kindje "op visite" gaat spelen bij de andere groep.

Share This Page