even klagen. niet fijn onder de lakens

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Hoi dames

Ik heb een gênant probleem..
    Mijn vriend en ik hebben weinig gemeenschap met elkaar, zeg eens per 3 tot 6 weken omdat mijn libido echt 0,0% is.
    Ik kan niet opgewonden worden en als mijn vriend me probeert te zoenen oid dan begin ik te giechelen en probeer ik hem te ontwijken. Puur door de zenuwen en onzekerheid.

Ik voel me dik en opgeblazen, onaantrekkelijk en doordat we zo weinig gemeenschap hebben ben ik nog onzekerder onder de lakens dan ik ooit geweest ben. Als ik dan eindelijk zo ver ben en mijn vriend in me gaat is het zo gevoelig dat ik meteen het gevoel heb te moeten plassen en ik kan me dan echt met geen mogelijkheid concentreren. Ik kan er niet van genieten en zou het liefst huilen omdat het té gevoelig is als hij er in zit.

Ik wil na de bevalling een sexuoloog opzoeken. Ik ben altijd wel wat onzeker geweest over mijn lijf en onder de lakens, maar ik had ook wel een kinky kant:D:p maar nu lijk ik wel een hoopje ellende en ik voel me zo schuldig tegenover mijn vriend :(

Weet niet wat ik ermee wil. Even van me afschrijven en misschien herkent iemand dit?

2. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ha, klikt misschien bekend, maar ga eerst in gesprek met je vriend! Misschien kan hij gewoon intimiteit beleven met jou zonder gelijk penetratie.... Eerst druk van de ketel dat het moet?

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hier ook al een lange rijd niet meer gezellig gemaakt. Libidonligtbonder het vriespunt. Vrijn doet zelfs pijn als het zo ver is. En een beetje zoenen doen we niet veel, omdat ik weet dat dat tot meer leid en daar heb ik lichamelijk geen zin in.
    Vriend baalt er wel van, die heeft wel nog zn behoeftes. Maar die ziet ook hoeveel pijn het mij doet en hoeveel keoite het kost om in de stemming te komen. Dus die begrijpt ook waarom het 'even' niet meer kan. Jammere is dat het toxh een beetje intimitwit uit je relatie haalt.

Wacht maar tot de kleine geboren is en je lichaam weer ejigszins normaal is. Dan kun je het langzaamaan weer oppakken.
    Snap heel goed dat je je achuldig voelt. Je zou weer vertrouwen in je zelf kunnen krijgen door langzaamaan weer op te bouwen straks.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Als eerste, ga een open gesprek hierover aan met je vriend. Spreek je onzekerheden uit en vertel dat je er heel erg mee zit. Een beetje vriend zal je troosten en geruststellen wat al heel veel van het nare gevoel bij je weg kan halen.
    Ten tweede, maak de afspraak dat wanneer jullie intiem zijn dat jij het bent die aangeeft als je verder wil. Komt dat signaal naar hem toe niet, dan is op dat moment de intimiteit zoals die is voldoende en is er geen behoefte naar meer. Dat kan de druk weghalen bij jou.
    Ten derde, leg hem duidelijk uit dat als jij niet verder wil, dit absoluut niet aan hem ligt, maar dat jij met je hormonen in de war ligt.
    Ten vierde, even plassen voor het überhaupt richting intimiteit gaat. En zou je een paar druppels verliezen dan is er nog geen probleem.

Dit is wat in mijn hoofd opkomt na het lezen van jouw verhaal. Maar je moet natuurlijk kijken of dit voor jou zou kunnen werken.

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Probeer te vrijen zonder penetratie. Vooraf wel bespreken om teleurstelling te voorkomen. Zo is er geen druk en dan kan je het bij je vriend evt. op een andere manier "afmaken".
    En als je hier ook geen zin in hebt wees dan gewoon heel eerlijk dat het door de hormonen echt tegen staat. Hij wil vast niet dat je met tegenzin vrijt. Hij snapt dat vast wel!

6. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik herken een deel. Mijn libido is ook 0,0. En u edereen maar zeggen dat het tweede trimester je veel zin hebt, nou dat had ik dus niet! Ik ben gelukkig niet onzeker over mijn lijf maar ik heb gewoon geen zin. Alles is ook verkrampt daar beneden lijkt wel, penetratie doet hier ook zeer. Wij doen nu andere dingen ;)
    En 1x per week gemiddeld denk ik. Ik kan mezelf niet dwingen sex te hebben maar als mijn man wat moeite doet komt de zin wel een beetje gelukkig. Niet zoals het ooit was naar dat accepteer ik nu maar gewoon.
    ik zou penetratie gewoon even niet doen nu, als het zo rot voelt is dat niets!
    praat idd met je vriend en probeer wat andere dingen uit samen die musschien wel fijn zijn voir je. Misschien kan hij je eerst masseren om te ontspannen?
    Succes!

7. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastig, hè... Mijn libido is meestal ook nihil. Wat Madelie schrijft, doen wij al een poos. Helpt wel voor ons. Laatst had ik trouwens ineens een keertje wel zin. Ml wist niet wat hem overkwam ;)

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Ja mijn vriend weet het wel hoor. We praten er open over maar ook voorspel oid vind ik niet fijn. Voel me erg onzeker Door mijn lichaam nu (ben trots op zwangerschap hoor) maar in bed voel ik me gewoon niet fijn. Omdraaien andere houdingen enz kosten veel moeite en kan me niet concentreren omdat de baby dan ineens draait of schopt.

Hij zei ook dan weet ik nu dat ik de komende weken niks hoef te verwachten qua seks en toen brak ik echt van binnen vind het zo vervelend voor hem :( gelukkig praten we er goed over en snapt hij het maar voelt niet fijn.

9. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Ik weet zeker dat jij je nog steeds prachtig vind, je draagt immers zijn kindje :) ik was in het begin ook erg onzeker ivm groeiende buik dikke heupen :( maar hij heeft tien heel duidelijk gemaakt dat hij mij nog steeds zíet als voor de zwangerschap kwa lichaam, hij is trots en dat maakt dat hij het nog steeds gezellig wil maken tussen de lakens.

Wij vrijen alleen nog in een standje, namelijk zijwaarts dat is voor mij niet pijnlijk. Ik heb nog wel zin :Ddat scheelt een hoop en als ik geen penetratie wil lossen we het anders op. Jullie zijn er ook open over dat is goed. Na de bevalling kun je het weer langzaamaan oppakken op je eigen tempo.

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Veel tips zijn al gegeven. Maar waarom wachten tot na de zwangerschap met naar een seksuoloog gaan? Het kan ook nu. Misschien kan hij/zij je nog wel "ondersteunen" in deze tijd. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? (mag via pb)
    Dat jullie erover praten is alvast heel goed. Dat is de basis van alles.

11. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik herken me in je verhaal heel erg!

Mijn libido is ook verschrikkelijk laag en probeer mijn vriend hier soms in te ontwijken. De goesting is ver zoek en geraak ook vaak niet in de stemming. En penetratie is echt pijnlijk. Ook onze laatste vrijpartij had ik tranen in mijn ogen. Heb hem ook doen stoppen, zo n pijn!

Hopelijk betert het snel want ook mijn vriend moet vaak op zijn kin kloppen. Gelukkig snapt hij het wel.
    Ondertussen is het bij ons ook al 2 weken geleden.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Ja weet ik eigenlijk niet:) na de bevalling van mijn dochter hebben we bijna een jaar geen gemeenschap kunnen hebben omdat het zeer deed. Ben toen naar bekkenfysio geweest. Dacht als ik nou na de bevalling weer zo'n pijn heb en mijn libido laag is dan lijkt een seksuoloog me meer voor de hand liggend dan nu.:) maar nu kan indd ook. Zal is overleggen met mijn vriend wat hij ervan vind.

Maar wat wel gek is trouwens dat als ik bijvoorbeeld met een vibrator *sorry* naar binnen ga dan is het helemaal niet gevoelig en onplezierig. Dus ik ben vanmiddag condooms gaan halen misschien helpt dat:) voelt wel gek alles zo bloot op Internet te zeggen trouwens haha. Ik woon trouwens in Drenthe vlakbij Overijssel.

13. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij doen het al sinds eind juli niet meer helaas...
    Ik zou soms nog best wel willen, ook al is mn libido heel laag geworden maar hij vind het nix sinds hij haar voelde.
    Dus ja ik sta een heeeele tijd droog :(
    Echter zijn we nog wel intiem we knuffelen veel samen, zoenen, in bed lepeltje lepeltje liggen, samen douchen.

Als alles weer is hersteld na de bevalling kunnen we weer.
    Maar probeer het samen gewoon fijn te hebben zonder seks! Is best mogelijk ;)

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik snap je gevoelens. Ik heb ook totaal geen zin in seks. Iedereen roept maar dat het tweede trimester geweldig is en dat de seks nog beter en meer wordt. Nou..... Dacht het dus niet. Mijn vriend heeft deze verhalen natuurlijk ook gehoord en gelezen dus dan voel ik me een beetje opgelaten. Gelukkig "vraagt" mijn vriend niet om seks. Wij hebben het er gewoon over gehad en het is gewoon zoals het is. Zodra je je ook maar een beetje verplicht voelt om te vrijen, dan zal je niet gauw zin krijgen.. Wij hebben denk ik 1x per drie weken seks.. Wat het voor mij nu nog minder leuk maakt: ik heb flink last van harde buiken tijdens en na de seks. Eigenlijk behoorlijk pijnlijk.
    Voel je vooral niet verplicht tot het hebben van seks, het komt als het komt en praat er inderdaad met je vriend over (spreek je gevoelens uit).

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn libido is enorm afgenomen na de geboorte van ons derde kindje, maar nog steeds ging het goed,

Deze zwangerschap kan ik hem echter niet zien of luchten, alleen aan seks knuffelen of kussen denken maakt mij al misselijk, vind het echt verschrikkelijk en ik hoop zo enorm dat ik weer een beetje libido terug krijg na de geboorte

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Wel "fijn" te lezen dat er meer zijn die hier last van hebben. Alleen heb ik er geen pijn aan down under, maar het kietelt enorm ofzo.

Nu had ik gisteren een heel bericht getypt geen idee meer wat maar moest met goedkeuring van het beheer. Heb nog niks gehoord dus typ maar opnieuw haha.

Iemand vroeg waarom ik niet nu al naar een seksuoloog ging. Leek me meer voor de hand liggend na de bevalling eigenlijk haha. Maar kan wel even voorleggen Hoe mijn vriend er tegen aan kijkt als we dat nu al zouden doen.

Hopelijk komt het na de bevalling allemaal weer goed. Bij iedereen:) k blijf wel praten met mijn vriend erover vind dat wel belangrijk te doen

17. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat was ik. Helaas woon je niet in het "juiste" gebied. Anders had ik wel iemand geweten bij wie je op dit moment zeker op de goede plaats was geweest. Je kunt ook eerst alleen gaan hè? Mocht je vriend het nu niet zien zitten. Ik zou je wel aanraden het te doen.

18. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Melanie, dat 'kietelen' klinkt heel bekend. Ik vind het nu ook niet zo prettig en voel dan ook vaak dat kietelende zenuwachtige gevoel. Nu doen we het wegens de medische omstandigheden niet echt meer. Ondanks dat manlief 1000 keer kan zeggen dat het absoluut niet erg is, en dan het veel belangrijker is dat met mij en beeb alles goed is, blijf ik me schuldig voelen, stom he. Gelukkig heb ik echt een hele lieve man met wie ik dat gewoon over kan praten. Nu zei ik vanochtend weer eens dat ik het wilde proberen, want ik vind het zo rot voor hem. Hij reageerde heel lief en zei toen; nou liefje als de druk echt te hoog is geef ik er wel een slinger aan :D
    Daar moest ik wel heel erg om lachen hihi!
    Misschien trouwens wel een tip, (niet lachen! Ik ga het proberen netjes te beschrijven)
    We gaan wel eens fijn samen douchen, en ik douche sowieso met een kruk omdat ik veel harde buiken krijg onder de douche. Maar die kruk zit zeg maar op een goede hoogte... Als je begrijpt wat ik bedoel. Zo kan je het nog best gezellig en intiem maken onder de douche.

19. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ook hier libido in de vriezer en vindt het ook niet fijn voor manlief. Ook hij weet wel hoe het komt dus is het bij ons vooral manuele therapie. Stomme hormonen maar ik hoop om de schade achteraf te kunnen inhalen ☺️

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Vind het een goede tip hoor! Alleen past het niet in onze douche :( we hebben zo'n douchebak waar je amper met zn 2 en inpast. Maar we hebben het gister nog eens geprobeerd met condooms en dat lukte wel! Nog wel gevoelig maar het kietelde niet meer zo erg. Dus voelde me erg blij voor mijn vriend haha:)

Deel Deze Pagina