Ik moet even klagen hier, aangezien ik op mijn werk tot 100 moet tellen. We hadden tot een half jaar geleden een hele leuke sfeer op de werkvloer, tot er een nieuwe collega bij kwam. Wij hebben allemaal kinderen en zij is bewust kinderloos. Vanaf dag 1 is zij al een ontzettende streber. Zij kan natuurlijk altijd overwerken, invallen etc. en dat kregen wij wat van te horen. Wij zouden ook maar eens wat flexibeler moeten zijn. Zij is ook altijd zo'n 3 kwartier voor aanvang al aanwezig! Ik(en ook mijn andere collega's) krijg dat 's ochtends echt niet voor elkaar als ik dochterlief moet verzorgen en weg brengen. Ik weiger het gewoon ook om voor 6uur op te staan als ik op tijd op mijn werk kan zijn. Maar ook hiervoor krijgt ze weer lof. Wij hebben allemaal een pittige opleiding moeten volgen intern en zij mag nu zonder die opleiding ineens dezelfde taken doen?! Ook is zij sneller klaar met haar werk, maar ze laat ontzettend veel fouten liggen die wij moeten corrigeren. Wij moeten namelijk elkaars werk nakijken en verbeteren(kantoorwerk met rapporten, twee zien er meer dan één) Dit is ontzettend irritant. En weer kreeg ze hiervoor lof omdat ze zoveel doet.. grrr! De leidinggevende ziet gewoon niet dat wij haar rotzooi steeds opruimen zegmaar. Het verpest de hele werksfeer. We zijn er ook bang voor dat straks iemand zijn contract niet verlengd zal worden en zij fulltime wordt ingeroosterd(nu nog 20uur op papier) Wat moet ik hier nu mee?
Waarom weet de leidinggevende niet dat ze zoveel fouten maakt? Ik zou daar eerst maar eens voor zorgen... jullie houden het nu zelf onder de pet zeg maar... en zij zal het niet gaan zeggen.
Dan zou ik eens een rapport die ze verpest heeft aan je leiding gevende laten zien, en zeggen: dit doen wij de hele dag.
If you can't beat them, join them Ik zou in dat geval dus ook een tandje harder lopen op het werk, maar wel gewoon op tijd komen. Dan valt ze ook niet meer op. Ik zou haar wel luid en duidelijk helpen met d'r werk omdat ze kennelijk veel fouten maakt. Ik zou wel een paar keer bewust overwerken om haar fouten te verbeteren en haar werk na te kijken. Hahahaha lekker gemeen dus
Tja wat moet je ermee... Het haar gunnen én haar op haar fouten (blijven) wijzen En ik lees dat je het steeds hebt over "we" versus "ze". Misschien kun je haar een kans geven om ook bij jullie groepje te horen. Misschien is ze gewoon wat onzeker en is zo daarom zo streberig.
Onze leidinggevende weet van de fouten, dit is haar verteld. Maar we kregen te horen dat we onze collega niet mogen afvallen en dat we een team zijn. We hebben haar echt wel overal bij betrokken en doen dat nu nog. ik tel meerdere keren per dag tot 100. Ik heb haar ook al wel eens rustig aangesproken op haar fouten, maar ze voelt zich dan meteen aangevallen. Ondertussen begin ik me steeds meer te irriteren terwijl ik altijd heel content was met mijn werk
Waarom hoeft zij haar eigen fouten niet te verbeteren? Wij moeten elkaar ook controleren op kantoor. Idd zien 2 meer dan 1. Maar na controle leg ik het werk bij collega terug en mag ze haar eigen fouten aanpassen. Daar leert ze dan toch van?
Ik snap je leidinggevende wel, T klinkt alsof jullie haar maar een indringer vinden, Die om jullie te pesten extra vroeg komt, ze is een buitenstaander en snapt niet hoe het is om kinderen te hebben. En daarop misschien ook nog wel een contract van iemand afpakt. Ik werk ook in een team en wij vangen elkaar tekortkomingen ook op en zo hoort t in een team. Ik denk dat jullie ook maar een tandje bij moeten zetten, zeker ook om je contract te behouden zo gaat dat inbed huidige arbeidsmarkt je moet vechten voor je baan. Geen 100% geven maar 200%
+1!! Jullie ruimen haar rotzooi op maar dat ziet de leidinggevende niet, dan zorgen dat ze het wel ziet!