Even klagen over de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Floddertje, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wat een gezeur altijd hier zeg bah!

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Je hoeft het toch niet te lezen? Of te reageren? Ga maar een boek lezen ofzo....

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad!
    Als een topic je niet aanstaat kan je dat ook normaal aangeven en daarna lekker ergens anders op het forum beppen.
    Het forum is groot genoeg ;)
    Elmo

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Topic Starter :D

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

volgensmij heb ik ook heel normaal gereageerd hoor...
    je wordt direct aangevallen hier als je je eigen mening probeerd te geven.. dat vindt ik niet nodig.. maargoed ga idd ergens anders kijken... boek lezen is ook een goed plan trouwens... :)

kunnen jullie lekker verder zeuren met elkaar.. :eek: ..

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ok haha thanx! ;)

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

:confused: Het lijkt wel of je je erg aangesproken voelt?
    Jij bent niet toevallig de buurvrouw die net een nieuwe piano heeft gekocht? ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad, wie de schoen past ... ;)

9. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    :) :) :) :)

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het is gewoon belangrijk dat mensen rekening houden met elkaar.
    Je leeft allemaal samen in deze wereld en laten we dat dan ook aangenaam houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat TS zich ergert aan die herrie bij de buren. Denk ja na een dag hard werken eindelijk de rust te hebben gevonden thuis, wordt dat fijn verstoord door buren die maar lekker doen waar ze zelf zin in hebben zonder rekening te houden met andere mensen. Want je leeft niet alleen op deze wereld!
    Tuurlijk, overal hoor je wel eens wat. Je krijgt het nergens piepstil.
    Wij horen onze buren ook, en zij horen ons ook, dat is gewoon zo.
    Maar dat is gewoon onbewust en met mate. Er is heel veel verschil tussen 'leefgeluiden' en 'leefgeluiden'.
    Er zijn al vele burenruzies ontstaan door dit soort dingen.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het beste is om afspraken te maken over de tijdstippen waarop er 'piano gespeeld' mag worden, denk ik. Dan kun je je erop instellen en zou iedereen tevreden moeten zijn, denk ik. Maar het blijft idd vreemd dat ze zo'n ding alleen aanschaft omdat het zo mooi staat...

12. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Maar zoiezo een piano kost handen vol geld dat geld had ze dan nog beter uit kunnen geven aan geluid dempend materiaal voor tegen de muren dan een piano. Je kan hier zeker een klacht over indinen bij de politie. hebben wij ook gedaan in ons oude huis en de politie heeft de gemeente verantwoordelijk gesteld om alles zogoed als geluids dicht te maken. (aan de kant van de buuren)

13. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ghita, je reageert wel erg fel.
    Ik heb meerdere malen met mijn buurvrouw gesproken over de geluiden die wij bij ons thuis horen. Overigens alle keren op haar initiatief. Telkens heb ik aangegeven dat ik het voor haar vervelender vindt dan voor ons. Ik heb haar ook aangeboden om haar te hulp te schieten wanneer haar kinderen het te bont maken. Er is veel ruzie daar en ik heb aangeboden dat een van beide kinderen ook wel even bij mij terecht kan als ze er niet uitkomt.

Wat betreft de piano. We hebben afgesproken dat de kinderen er 's middags als ze uit school komen een uurtje mee mogen spelen en straks, na mijn verlof mogen ze wat mij betreft de hele dag spelen omdat ik dan toch aan het werk ben (buiten de deur).

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind ook dat er rekening gehouden moet worden met de buren. Ik zou me kapot schamen als ik een piano zou kopen en zoveel herrie zou maken...

Wij hebben ook een buurman die graag zingt, heeft een eigen kleine studio op een slaapkamer boven. Precies naast Joris zijn kamer. Dus als hij gaat zingen horen wij dat ook door het hele huis. Ik heb toen gewoon aangegeven of hij niet wilt zingen in Joris zijn slaaptijden en daar houd hij dan gewoon rekening mee. Vind ik niet meer als logisch!

15. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    mag ik ook even klagen over mijn buren...?
    wij hadden een tijdje terug 5min een vuilniszak in t halletje gezet omdat de katten m anders openen...
    gelijk bellen de buren aan om te zeggen dat t er stinkt...:S:S
    maar zelf zetten ze ook hun zakken in t halletje...:mad:
    en we hebben een stoel op onze balkon staan (staat niet in de weg) en daar worden ze ook boos over...:mad::mad:

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mwoahahahaha :) Nou idd :)

17. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Over de piano, Het is gewoon een heel luid instrument. Maar dat komt vaak ook omdat ie met de achterwand tegen een muur ligt. Misschien kan je vragen of ze 'm tegen een andere muur aan wil schuiven , dat kan een hele hoop schelen voor jullie. Bij een piano gaat het geluid naar achteren, dus rechtstreeks de muur in.
    Ikzelf speel wel piano, maar ik woon nu in een flatgebouw en zit er dus nooit meer aan omdat ik bang ben dat mijn buren de muziek niet kunnen waarderen. Ze zijn hier niet zo cultureel begaafd zal ik maar zeggen... haha... Stereogeludien vinden ze geen probleem, maar muziekinstrumenten wel... dus daar hou ik rekening mee.

Succes ermee.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

@Floddertje: kun je niet voor een week een drumstel huren?
    Kijken hoe ze reageren.
    En dan zeggen, tja.... hij glimt zo mooi in de kamer!

19. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    als die piano alleen voor de sier is dan kan ze net zo goed het binnenwerk er uit halen en de toetsen vast plakken , hahahaha. :)

20. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    :)

Deel Deze Pagina