Onkruid tegels verwijderen, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wat helpt nou echt?

    Ik mag een ander stuk terras gaan gebruiken, maar ja... onkruid tegen de tegels.

    Aardappelschilmesje en dan op de knietjes alles verwijderen is geen optie meer. Dan vind mijn nek geen goed idee. En dan ben ik een week uitgeschakeld.

    is er echt een handig apparaat wat werkelijk ook echt werkt?

    Wat is de gouden tip?

    (normaal zal ik een oproepje doen op FB, met wie wil tegen betaling het groen er tussen uit halen. maar ja de meeste verkoopgroepen zijn gesloten)
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn gouden tip! Landbouwzout.
    Royaal strooien en bezemenen tussen de tegels. Het beste doen als het zonnig is al een paar dagen en daarna regen voorspelt is (dan zuigen de wortels van het onkruid het goed op) en daarna word alles dor en veranderd in stof en bezem je het zo weg. 2x per jaar en je blijft onkruid vrij. En nog super goedkoop ook.
    Ik zat tot vorig jaar altijd met een mesje op een skateboard om onkruid te verwijderen. Heb dit nu voor de 3e keer gegaan sinds vorig jaar en ben op soms een klein plukje na echt onkruidvrij.
     
    marina kl, Gewooniemand, Marsepein en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik gebruik eens in de zoveel tijd een onkruidbrander.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Inderdaad, kreeg deze tip laatst van een hovenier. Die gebruikt geen landbouwzout, maar gewoon strooizout.
     
    marina kl, Eenkadootje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    strooizout heb ik nog een emmer vol van.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik probeer het eerst met strooizout
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wij hebben de konijnen van de buren die het onkruid tussen de tegels weg eten. :roflmao:
     
    Kramertje, Kirzy, Luna86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als je dat nou met dit weer doet (volgens mij blijft het nog wel even droog namelijk) dan kun je het beste even na het bezemen met de tuinslang de tuin spuiten zodat het zout goed in de wortels word opgenomen.
     
    G89, Bailey07 en Eenkadootje vinden dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Azijn er op doen wanneer de zon er op staat.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  10. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Schoonmaakazijn sproeien. Dan 2 of 3 avonden achter elkaar en dan is alles zo weg. Wel doen voordat je naar bed gaat
     
    Marsepein en Eenkadootje vinden dit leuk.
  11. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zout is super slecht voor het milieu, gebruik het alsjeblieft niet! Zout komt in de bodem terecht en verwoest planten en bomen (het tast echt de wortels aan) en is slecht voor het water.
    Hetzelfde geldt voor azijn trouwens.

    Tegels zijn gewoon ruk en bezorgen meer werk dan een groene tuin. Wij hebben zelf een tegelsoort waarbij een beetje groen ertussen helemaal niet vreemd staat. Een tuin moet je niet strak en 'clean' willen hebben, dat is de natuur nu eenmaal niet.
     
    Jessi79, Aszz, Kaatje92 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Kokend water is redelijk funest. Gekookte blaadjes doen t slecht qua fotosynthese.

    Overigens heb je zevenblad dan wens ik je veel succes met de nieuwe cursus zen en volharding. Wat een klerespul is dat. 30 cm afgraven en gezeefde grond terugbrengen is de enige fatsoenlijkere remedie. 1 cm wortel en hij komt vrolijk weer op.

    Ik kende t niet toen ik mb eerste huis kreeg (huurhuis met mega tuin) en vond t wel een geinig plantje, hij deed t nog goed ook! Nou, je kan nog beter munt los in je tuin planten. Alleen anti zevenblad werkt daar tegen. En steevast elk blaadje met wortel en al weg te halen.
     
  13. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Vréselijk! Ik heb er nu maar overheen getegeld. Ik zie het nu zelfs bij de buren tussen de tegels omhoog komen. Van de week zag ik het toch nog tussen de heg weer groeien.. ik ben heel erg pro-groene tuin, maar door dit rotspul betegelde ik.
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook zevenblad in de tuin toen we ons huis kochten, wat een rotspul! Heeft ons flink wat moeite gekost om het erg te krijgen.

    Maar wat ik nog erger vind is onze kiwiplant. We zijn al 7 jaar bezig om dat ding uit te roeien maar zonder resultaat tot nog toe. En dat ding groeit verschrikkelijk snel. Dus mocht iemand nog tips hebben?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Met mijn groene tuin had ik toch echt 100x meer werk dan met mijn tegeltuin hoor. 2x per jaar behandelen en geen plukje onkruid.
     
    Marsepein en Bailey07 vinden dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    We moeten helemaal niks hé.:p Ik vind een strakke tuin wel mooi, dat betekend niet dat de hele tuin betegeld is.
     
    Gewooniemand, Bailey07 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hou ook van een strakke tuin. Wat mij betreft mag die zelfs geasfalteerd worden.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Onkruidbrander of kokend water. Milieuvriendelijk en die onkruidbranders kosten niet zoveel, Action heeft ze ook elk jaar.
    Hier rijden ze van de gemeente met een soort stoommachine rond over tegels met onkruid. Geen idee of zo'n huishoudstoomding ook werkt.
     
  19. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Bij ons is het juist andersom. Onze tuin heeft een grasveld van 30 meter met aan beide kanten borders gevuld met bomen, struiken en bloemen, maar heb nauwelijks werk aan onkruid. Gewoon de juiste combinaties maken en niet te strak willen (natuur z'n gang laten gaan).
    Toen we nog tegels hadden waren we constant bezig met onkruid plukken, maar gebruik dan ook geen milieuvervuilende producten.
     
    Jessi79 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  20. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Haha tuurlijk, maar met een strakke tuin maak je het jezelf wel moeilijk. Strak hoort nu eenmaal niet bij de natuur of bij het buitenleven.
     

Deel Deze Pagina