Even klagen over dyson en een vraag voor andere snoerloze dyson bezitters

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb geen facebook, maar als ik er niet met ze uitkom, zet ik een klacht op klachtencompas. Ik heb inmiddels ook bij de consumentenbond een voorbeeldbrief gevonden, want ondanks dat de stofzuiger dus iets ouder is dan 2 jaar, zegt de wet dat je langer garantie hebt, want bij een stofzuiger van boven de 200 euro, mag je verwachten dat deze het langer dan 3 jaar doet zonder problemen, en die levensverwachting blijkt leidend te zijn. Dank je @sabagirl , door jouw bericht was ik hier op gaan zoeken.

sabagirl en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook een Dyson absolute pro waar ik sinds deze week niet eens de woonkamer meer mee kan stofzuigen. De harde stand gebruik ik alleen voor het vloerkleed, verder niet. Dus als ze daar mee komen.....
    Toen we hem kochten, iets meer dan twee jaar geleden, kon ik het hele huis er mee stofzuigen, nu red ik de woonkamer niet eens.
    Ik vind het een hele kwalijke zaak voor zo’n dure stofzuiger! Ik ga er morgen achteraan. Hoop toch dat ze compenseren op een bepaalde manier.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb nu een mail gehad dat ze uit coulance binnen de 3 maanden na het verlopen van de garantie nog wel vervangen, dus dat mijn vriendinnen (ik had geschreven kennissen, haha) daar dan onder zouden moeten vallen en dat ik met mijn 3,5 maanden pech heb gehad. Nu ben ik dus erg pissig, haha, ik heb de link met stappenplan van de consumentenbond gestuurd en ze erop gewezen dat dat niet klopt, dat ik gewoon garantie heb volgens de wet. Ik ben benieuwd... (ondanks dat ik vanbinnen kook, ben ik wel beleefd gebleven hoor).;)
    Maar in ieder geval, als ze bij jou moeilijk doen en je hebt die van jou minder lang geleden dan 2 jaar en 3 maanden geleden gekocht, dan kan ik je per pb het bericht sturen wat ik heb ontvangen van ze over die 3 maanden.

4. Msee

Msee Niet meer actief

Onze v8 absolute pro is van september 2017. Accu was afgelopen 2 weken duidelijk minder maar van de week werd het zo erg dat ik nog maar 10 tellen kon zuigen...
    Ik heb geen contact opgenomen met Dyson. Heb een accu via 123 gekocht. Die van 65 euro die net iets langer zou moeten volhouden dan het origineel. Tja nu 2 dagen in gebruik en kan mijn huis weer zuigen. Hopelijk houdt deze accu het wel langer dan 2.5 jaar uit.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Na al deze berichten hier, snap ik ook waarom dyson mijn accu niet kosteloos wil vervangen. Het is toch belachelijk dat van zoveel mensen hier alleen al op het forum de accu er na iets meer dan 2 jaar ermee op houdt? Nu beroepen ze zich dus op het feit dat een accu een accessoire zou zijn en dus niet onder de wettelijke 3 jaars regeling voor stofzuigers van meer dan 200 euro zouden vallen. Maar ja, aangezien de definitie van een accessoire dit is:
    “Een accessoire (uit het Frans: bijkomstig) is een bijkomend, niet-noodzakelijk iets, dat behoort bij een wel noodzakelijk goed of zaak.”
    lijkt mij in dit geval een accu daar niet onder te vallen, mijn stofzuiger doet het niet zonder accu, dus is een noodzakelijk onderdeel :rolleyes:.
    Inmiddels is het bij mij een beetje een principe kwestie geworden, ik bedoel die 55 of 65 euro valt best wel mee, de houding van de klantenservice niet.
    Kun je ook daadwerkelijk langer stofzuigen met die van 65 euro? En had je daar een nieuwe lader ook bij nodig of waren dat degenen met nog meer capaciteit? (Ik zie het er nog wel op uitdraaien dat ik toch een nieuwe moet kopen namelijk, of dat ik het beu ben en eieren voor mijn geld kies).

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Die van mij is van 29-01-2018. Zou daar dan in principe onder moeten vallen. Heb hem bij Coolblue gekocht. Ik zal morgen eerst contact met hun opnemen.

wordt vervolgd....

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Oké, ik koop toch maar geen dyson :D

Koektrommel, citroenrasp en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Eerlijk is eerlijk, ik vind de stofzuiger op zich heel fijn. Maar zou nu niet snel weer een dyson kopen. Wel ga ik denk ik een accu kopen bij 123accu, want ik denk inmiddels dat het niet opgelost wordt. Ik lees ook ontiegelijk veel dezelfde verhalen over de v8 absolute pro (wat op zich logisch is omdat die vanaf zo’n 2,5 jaar geleden het nieuwste type was) met dezelfde ervaring met de klantenservice. Ik heb nu wel mijn ervaring op klachtenkompas gezet, maar dyson is daar niet actief, dus verwacht geen reactie en ik heb zelf geen facebook/twitter etc., en om dat nu te nemen voor dit, dat gaat me ook wel ver.
    Wie zin heeft, je kunt de meldingen op klachtenkompas volgens mij delen op social media, mijn klacht:
    https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dyson/klachten/dyson-probeert-onder-de-wettelijke-garantie-qua-levensverwachting-uit-te-komen./details?complaintId=13c90728-f07f-4cad-b74f-8a40b5afca05
    Voel je vooral niet verplicht, ik ga er gewoon vanuit dat het niet opgelost wordt, maar ik vind het gewoon hartstikke stom dat ze blijkbaar bij de v8 absolute pro een accu hebben geleverd die het apparaat niet aankan (gezien de grote hoeveelheid klanten met hetzelfde probleem) en daarin geen verantwoordelijkheid nemen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze niet voldoende marge hebben op deze erg dure stofzuigers, een vervangende accu zou toch wel moeten kunnen toch?

ps: Ik kreeg als suggestie voor een screenname bij klachtencompas boterbloem, daarom heb ik mijzelf madeliefje genoemd, ik noch iemand in mijn omgeving heet zo :D

Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Lijkt me echt een handige goede stofzuiger,even snel pakken enz.. maar voor die prijs zoveel klachten over de accu? Heb een dure miele waar ik zeer tevreden mee ben. Mijn vorige miele heeft het ook 15 jaar gedaan.
    Dus blijven we maar gewoon met snoer bezig.

Koektrommel vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, op zich verkopen ze wel de v8 serie nog steeds en is die nu dus wel een heel stuk goedkoper, dus misschien nog steeds het overwegen waard. Maar klantenservice is dus erg slecht in mijn geval.
    Volgens mij hebben een aantal hier op het forum nu een soortgelijke stofzuiger van een ander merk, een stuk goedkoper. En nu even uit mijn hoofd, dus kan er naast zitten @suus1983 ?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Klopt! Ik heb een Philips, kostte 270 en ben er heel blij mee.
    Weet nog niet hoe lang de accu uiteindelijk mee gaat uiteraard, maar voor nu heel tevreden. Goede zuigkracht. 20 min op power en normale stand 40 min.

12. Msee

Msee Niet meer actief

Ik vind het ook echt niet kunnen dat die accu nu al kapot is hoor. Maar mijn man is net 2 weken ziek geweest en zelf ben ik nu ook een week behoorlijk ziek. Ik had gewoon geen trek om contact op te nemen dus gelijk eentje bij 123 besteld. Anders zou ik er ook achteraan zijn gegaan en ook mijn beklag gedaan hebben.
    https://www.123accu.nl/Dyson-967834-02-SV10-accu-21-6V-3000-mAh-123accu-huismerk-i39527.html deze hebben wij nu. Hij doet het prima en lijkt het inderdaad langer vol te houden. Hij kan gewoon in de dyson lader.

13. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb een Bosch, héél blij mee! Maar ja, nog geen jaar in huis, dus afwachten hoe de accu is na 2 jaar. Maar handig is wel dat bosch 2 accu's levert. (En dat je de aan/uitknop niet constant vast hoeft te houden om te zuigen). Iets van €450 voor betaald, als ik me niet vergis. Was iig €200 goedkoper dan het laatste dyson-model. Ik zou 'm zeker aanraden.

14. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Welk model/type nummer is het?

15. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Bosch BCS1ULTD Unlimited Steelstofzuiger

sabagirl vindt dit leuk.
  16. prjbt

prjbt Niet meer actief

Die heb ik ook. Super ding!

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik ben juist heel tevreden. Ik had nog niet zo lang geleden dat ik hem niet meer ingeklapt kreeg. Meer dan 30 min van alles geprobeerd met de uitleg over de telefoon maar het lukte niet ... kreeg ik zonder problemen een nieuwe toegestuurd en de oude werd meteen meegenomen. Ik zou nog eens bellen over een paar dagen en het probleem uitleggen. Wie weet kan iemand anders je wel een andere sturen.

18. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Echt hè! Hoe lang heb jij 'm (ivm houdbaarheid accu)?

19. prjbt

prjbt Niet meer actief

Een maand ofzo. Maar ik gebruik er ook accu's in die al een jaar vol in gebruik zijn (van onze Bosch kruimelzuiger) en dan merk je geen verschil.

Wij hebben een losse lader en rouleren met 3 accu's op de kruimelzuiger en steelstofzuiger. De 2e van de steelstofzuiger zit nog in de doos en bewaren we nog even.

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Die bosch klinkt goed. Voor nu kies ik maar eieren voor mijn geld en ga ik een accu kopen van 123accu, daar krijg je volgens mij 2 jaar garantie op en zal dus sowieso niet slechter zijn dan de dyson accu’s :roflmao:. Pfff, ik kan me veel te druk maken om deze dingen, dus kan het beter loslaten.

Inmiddels echt heel veel dezelfde verhalen gelezen over de accu’s, dus ik vermoed dat ze daarom nu zo star zijn qua service. Hoewel ik het belachelijk vind bij zo’n dure stofzuiger. Maar goed, als de stofzuiger zelf of de vervangende accu straks dan op is, komt hier nooit meer een dyson in huis, dat hebben ze dus wel mooi bereikt ;).

@Nic1976 ze zijn momenteel niet telefonisch bereikbaar en via de mail beantwoordt telkens een andere medewerker het bericht, dus ik denk dat het niets uithaalt, behalve me heel veel frustratie geven dus....

Deel Deze Pagina