Daar heb je wel een punt, ja. Ooit juli en augustus in centraal Spanje geweest, na een paar weken vond ik het heerlijk. Dat is dan ook droge warmte, wen je veel sneller aan. Normaal gesproken zweet ik me rot, maar kan ik er aardig tegen. Nu zwanger echter... Slap, misselijk en lamlendig. Vorige keer had ik de eerste drie maanden in een zeer koude winter in een koud land, zaaaalig.
Mensen hebben altijd iets te zeuren over het weer: te warm, te koud, te nat, te droog, te vochtig, te benauwd..
Nee, ik zeur nooit over kou en regen: doet u maar! Ik klaag alleen over superbenauwd warm weer met een heel hoge luchtvochtigheid. Dit dus. Maar er komt regen aan, er komt regen aan, er komt regen aan. (Terwijl ik de mantra roep, doe ik alvast een regendans!!!!).
Huh? Ik vind het niet zo warm hoor, heb gewoon nog beetje koude tenen nu haha. Toen ik nog veel dikker was, vond ik dit ook niks. Maar sinds ik zoveel ben afgevallen, heb ik het niet snel warm meer. Het mag van mij nog wel warmer!
ik bedoelde ook niemand specifiek Over het algemeen is het wel zo. Ik ben van de kou :-D heerlijk! Haha
Ik kreeg net de briljante ingeving om een lange wandeling te gaan maken, 33 graden en onbewolkt.. Fout fout fout! Gelijk weer duizelig en hoge hartslag, haha. Naar dat je er zo'n last van hebt, sterkte!
Ik kan ook niet goed tegen de hitte. Al helemaal niet als ik iets moet doen. maar ik stem mijn plan erop af. boodschappen in de ochtend meteen of doet mn man. Koken in de ochtend evenals t hoognodige poetsen. rest van de dag zit ik in de schaduw. Maar ik geniet volop van de sfeer en t buiten zijn. vorig jaar hoogzwanger tijdena de hitte en bevallen incl kraamtijd in 35gr. Heb 4 weken alleen in bed kunnen liggen dus dat was geen pretje. Dit jaar is dus al een hele verbetering
Ik snap het wel. Extreem weer is nooit leuk. Of het nu om koud, nat, heet weer of extreme sneeuwval gaat. Ik ben echter wel geneigd iets meer te 'pikken' van de zomer, omdat ik hou van alle voordelen die daarbij komen: lange dagen, fluitende vogeltjes, zwemplezier en vakantiepret enzo...
Dit wordt als het goed is de laatste warme nacht in NL, het koelt niet meer af dan 19 graden! Waar jij woont, valt de avond eerder, koelt het sneller af en zijn de nachten kouder. En landklimaat, droger dus. Lang buiten zitten vind ik ook heerlijk en fluitende vogels ook (ook in het voorjaar gelukkig!) maar een zomertype zal ik echt nooit worden! Ik houd van voorjaar en herfst. Altijd al gedaan!
Zo extreem vond ik t nou ook weer niet hoor. Boven de 35 ofzo, dan vind ik het te warm worden. De zomer is nog niet eens begonnen Doe mij maar meer van dit soort dagen. Al was t best veel bewolkt hier vandaag. Ik haat kou, doet gewoon pijn, hoe dik ik me ook aankleed. Sneeuw en ijs vind ik dan wel weer ok, maar niet te lang en niet te koud dus!
Ik ben het helemaal met je eens. Het enigste wat helpt is de ventilator aan en een natte handdoek in mn nek. Over de slaapkamer zeg ik maar niets. Ja,het zal wel een graad of 28 zijn als het niet meer is,bah.
28 graden zonder wind met een luchtvochtigheid van 99% (zonder regen) vind ik best extreem hoor! Boven de 25 graden trekt mijn lichaam het gewoon niet meer.
Nou dan heb je geluk! Want volgens mij is het meer dagen per jaar <25C, dan erboven! Ik word pas vrolijk van het weer als het 25C+ is. En dat is helaas maar af en toe.
Ik kan er ook niet goed tegen, althans de Nederlandse zomers. Dat hele benauwde en plakkerige weer. Net was er regen, onweer etc. Lekker de ventilator aangezet, achterdeur open en het was prima te doen. We houden overdag veel de gordijnen/rolluiken dicht. 's avonds plafondventilator aan. Wilde nog even de auto poetsen, maar dat ga ik morgenochtend maar doen.
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel: zo zitten manlief en ik plakkerdeplak op de bank met een lauw rosétje Pinkpop te kijken en dan komt Thé Lau voorbij -één van mijn pophelden- en toen werd ik bij het nummer 'Open' toch wel heel emotioneel.... Mooi! Goede nacht.