Hoe heb jij je zwangerschap bekend gemaakt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ghurabaa, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Aan bijvoorbeeld je ouders?

Ik wil het denk ik pas 31 december vertellen, met oudjaarsavond. Hoop alleen dat ik zo lang mijn mond kan houden..
    Mijn ouders hebben niet geweten dat we bezig waren om zwanger te worden en heb dan ook echt werkelijk geeeen idee wat hun eerste reactie zal zijn..
    Toch wil ik het wel vertellen met een cadeau'tje, iets met opa en oma ofzo.. Maar geen idee hoe ze zullen reageren..

Nou goed, ben benieuwd hoe jullie het verteld hebben.. :D

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben onze ouders en zusjes een fotolijstjes gegeven met een gedichtje erin. Onze ouders hadden ook geen idee dat we bezig waren en waren erg verrast. De lijstjes hebben nog steeds een prominent plekje in de woonkamers.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #3 Vlinder3, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
    Wij hebben het met sinterklaas aan de aanstaande opa&oma en oom&tante verteld met voor de opa&oma speentjes met de tekst:
    'oma is the best'
    'opa is the best'
    en voor de oom en tante rompertjes:
    'Tante's kleine knuffel'
    'Mijn oom is mijn beste vriend'

Ze reageerde heel emotioneel, helemaal toen mijn zwager en schoonzus hun mooie nieuws ook vertelden....Ze is 2 weekjes verder zwanger dan mij. :)
    Eerst hebben mijn schoonouders jarenlang moeten wachten op een kleinkind en zo krijgen ze er 2 op 1 maand tijd.:D

Verder weten alleen onze beste vrienden het, die hebben heel ons MMM traject zo meegeleefd en gevolgt.
    De rest vertellen we het pas als ik 3maanden ben, dat is ongeveer half januari.

4. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    mijn ouders hebben we het gelijk gezegd.. door prive omstandigheden.. voor schoonouders hebben we nu een rompertje gekocht met de tekst: na 9maanden eindelijk vrij.. en die willen we met de kerst geven.. tevens hebben we van swaroski kristal een speentje gekocht met daaraan 2 lintjes, roze en blauw :D dus ben benieuwd :D

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Wij hebben voor de opas en omas een leuk speentje gekocht de 1 met zilver de ander met goud i love oma de ander i love opa en in laten pakken en voor 1 livelingstante en oom een slabbertje met ik ben tantes knuffel ofzo en voor oom mijn oom is mijn beste vriend we hebben wel na de eerste echo gewacht wilde ze niet weer blij maken met een dooie mus vorige keer hadden we t met vier weken verteld town ging t met 5 weken al mis

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha Angiebaby, wij hebben precies hetzelfde gedaan. :)

7. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hallo

wij hebben het aan onze ouders verteld met sinterklaas
    wij hadden voor elke opa en oma een fles wijn gekocht en via internet een etiket gemaakt met de foto van onze dochter er op met de tekst hoera ik word grote zus wijn! was super geslaagd

8. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    niets bijzonders was nl kort na een bbz en wilde er daardoor niet te veel leuks van maken

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het mijn moeder verteld met 12wkn zwangerschap, had eerder de kans niet omdat ik het persoonlijk wilde vertellen en er niet eerder naartoe kon gaan...
    Had verder geen kadootje, was veel te bang dat mams van d'r stoel zou vallen bij het nieuws... Het nieuwtje op zich was verrassing genoeg ;) Ik ben alleenstaand dus het was alles behalve verwacht.......

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    bij mn dochter hadden we het opa* en oma verteld met kadotjes.. speen en slabje.
    mn moeder had ik gelijk opgebeld paar min na test.

deze keer heb ik mn moeder ook opgebeld (woont uur rijden hiervandaan en zie dr bijna niet)
    mn man had zich "verraden" bij zn moeder.. hij maakt een opmerking of ik moest kotsen toen ik naar wc ging.. dus zn moeder vroeg de dag erna of ik zwanger was.. ja naja dan kan ik mn mond ook nie houden.
    ik wil voor mn dochtertje een tshirt met leuke tekst bestellen om het aan anderen te vertellen.
    ohja hij heeft zich ook al versproken bij vrienden van ons.. we waren voor kerst aan t kijken voor eten,.. was hij op google aan t zoeken voor kerstmenu.. zegt ie : he ze hebben ook kestmenu voor zwangeren! hmm ja bedankt he ..
    en voor op mn werk wil ik een tshirt halen met "ik ben niet dik ik ben zwanger"
    en verder weet ik t nog niet hoe ik het verder ga vertellen:D

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij hadden (lekker origineel maar niet heus) ook speentjes met I love opa en I love oma laten uitpakken. Was een erg mooi moment vooral bij mn schoonouders. Helaas is mn schoonvader een paar maanden later plots overleden, maar wel extra bijzonder dat we het wel konden delen.

12. We gaan het vanavond aan de oma van mijn vriend vertellen. Het is vandaag de verjaardag van zijn opa, die helaas in september is overleden. Zijn grootste wens was om een achterkleinkind te krijgen, en aangezien ik het idee heb dat ze al iets vermoed hebben we besloten het haar vanavond te vertellen.
    Aan mijn ouders en zusje vertellen we het na de eerste echo, met een fotolijstje met de echofoto en voor ieder een persoonlijk gedichtje.
    En de moeder van mijn vriend krijgt het te weten met kerst :) Daar moet ik nog even iets leuks voor verzinnen.

13. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Leuke ideeen allemaal! Wil denk ik ook iets met een speentje of rompertje doen. Alleen ben ik bang dat mn ouders heel erg schrikken van t feit dat ik zwanger ben. Ik ben 22 jaar en mn ouders vinden dat sowieso heel jong. Al weet ik zeker dat ze er uiteindelijk super blij mee zijn, denk ik dat het eerste moment wel even schrikken is voor ze. Wat vinden jullie, kan ik het dan beter gewoon vertellen of zal een cadeautje alsnog wel leuk zijn voor ze?

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    :D:D

15. Jessie

Jessie Lid

12 okt 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op mijn verjaardag een schaal met cupcakes neergezet, versierd met blauwe en roze muisjes en de vermoedelijke geboortedatum erin. Het duurde even voordat de familie het doorhad, maar daarna was het veel geschreeuw en blijdschap. Bij de tweede lieten we onze zoon tijdens de paasbrunch rondlopen met een muts: ik wordt grote broer, helaas liep die zwangerschap niet goed af. Nu bij deze hebben we het vrij vroeg verteld aan de ouders ook vanwege de vroege echo in zh vanwege de mk en we hadden toch een oppas nodig.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Bij mijn ouders hadden we een fotolijstje met een gedichtje erin (we hebben het niet té feestelijk gedaan aangezien mijn vader op sterven lag)
    En bij mijn schoonouders hadden we een taart die we aan ze gaven, daarop stond: jullie worden Opa en Oma.
    Ze waren suppper verrast toen de taartdoos open ging.
    En we konen het meteen vieren met een gebakje!

Dit jaar willen we het mijn moeder, broer en schoonzus gaan vertellen met kerst.
    We laten Valerie een shirtje aan doen met:"
    Pssssttt...
    Mama heeft een
    BABY in haar buik!!

17. Ik ben zelf net 22, en van mijn ouders weet ik wel zeker dat ze heel erg gaan schrikken, vooral mijn vader. Daarom heb ik juist die gedichtjes gemaakt, daarin heb ik een beetje verweven dat hij niet direct boos moet worden en dat het gewoon even schrikken is maar dat ie er toch wel blij mee zal zijn op den duur. Maar je ouders reageren misschien ook heftiger als je zelf het 'bang' vertelt, dan hebben ze misschien eerder het idee dat je er zelf ook niet zo zeker van bent. Dus vandaar dat wij voor een kadootje hebben gekozen, zodat ze ook direct weten dat wij er echt heel erg blij mee zijn :)

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    #18 Ghurabaa, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
    Ja daar heb je helemaal gelijk in! Als ik begin met "pap, mam, ik moet jullie wat vertellen.." dan klinkt het zo dramatisch en dan zullen ze het ook dramatischer oppakken misschien. Je hebt me over gehaald, ik wil het gewoon met een cadeautje vertellen, ik moet mijn eigen pret ook niet laten bederven ik wil het zelf graag zo dus dan doe ik het ook! Hihi..

Nu hopen dat ik tot 31 december mn mond kan houden en dat alles goed gaat met de zwangerschap..

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    bij ons zoontje: schoonouders hebben we een rompertje met 'i love opa' en 'i love oma' erop cadeau gegeven. Mijn ouders gaven we een taart, omdat we iets te vieren hadden, toen raadde mijn moeder het al ;)

Nu bij de tweede:
    Schoonouders: we hadden het nieuws in het sinterklaasgedicht bij de surprise van mijn schoonvader verwerkt . Was echt geweldig om al die verbaasde gezichten te zien :D

Mijn ouders hebben we een lijstje met een gedichtje erin cadeau gegeven.

Mijn klasgenoten ga ik trakteren op soesjes met roze en blauwe muisjes erop (vast gemaakt met gesmolten witte chocola), ben benieuwd hoe snel ze het door hebben :p

20. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    de eerste keer middels een kadootje. bij de schoonouders waren dat mokken, en bij mijn ouders was 't het boekje van opa en oma pluis (nijntje).

nu bij de 2e hadden we een mutsje en een bloesje maat 50 uit de 'oude doos' gehaald ;). hint was snel genoeg duidelijk

Deel Deze Pagina