thema voor nieuw te ontwikkelen escape room

Discussion in 'De lounge' started by Elletje, Jan 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ok dames, het bedrijfspand van mijn vriend komt in de loop van dit jaar leeg te staan en het is eigendom van mijn vriend. Nou dachten we aan verkopen, maar dan hebben we een verlies van 20.000 euro, en verhuren of leeg laten staan is te riskant.

Nu heb ik het idee geopperd om er een escape room in te bouwen. Daar was hij zeker voor te porren, maar hij heeft gezegd schrijf maar plan en kom met een voorstel en dan gaan we kijken of het haalbaar is. (daar maak ik mij geen zorgen om)

Maar nu stap 1: wat moet het thema worden.

Hebben jullie ideeën?
    Ik wil echt iets unieks maken, dat wat er nog niet (Zoveel) is.

Syane likes this.
  2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Zag in het forumoverzicht een topic over iets met een tandarts onder jouw topic staan dus koppelde de twee meteen, haha. Geen idee of het wat is, ik heb geen ervaring met escape rooms, maar denk dat er nog niet veel tandarts escape rooms zijn ;)

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Dan denk ik dat wij heel dicht bij elkaar wonen haha....zag op FB deze vraag ook voorbij komen kan dat?

Het zou zo leuk zijn als er een escaperoom komt waar kinderen ook in kunnen.

4. jupke

jupke Niet meer actief

Met een leuk thema? Harry potter bijvoorbeeld.
    Ontsnappen uit de geheime kamer.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ow leuk. Daar zou ik echt zo heen gaan. En leent zich ook voor een kinder versie invulling. (Als in, 1 kamer waar je verschillende versies kan spelen, waaronder 1 voor kinderen) Dat is er inderdaad niet zo veel.
    Maar wellicht dat copyright een dingetje is?

6. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Een escaperoom voor kinderen vanaf een jaar of acht zou heel leuk zijn voor kinderfeestjes.
    Thema weet ik zo ff niet.

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    In welke regio woon je? Misschien kun je een thema nav de locatie verzinnen, bijvoorbeeld nav een sage of legende uit de streek.

Bijvoorbeeld Mariken van Nimwegen als je in de buurt van Nijmegen woont of de "Witte Wieven" (komt in meerdere regio's voor).

Of iets met mythische wezens in het algemeen. Eenhoorns, feeën, elfen, trollen.

Of een bepaalde periode uit de geschiedenis, zoals de middeleeuwen of de Gouden Eeuw.

Syane and mamabri like this.
  8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Ik heb ooit eens met halloween een kleine escape room gebouwd thuis in de kelder, ze vonden het inderdaad ge-wel-dig en waren mega fanatiek die kinderen.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,689
    2,391
    113
    Female
    Broek
    Saw!! Dat lijkt me echt creepy!
    Of paranormal activity, met ook echt creepy voorvallen erbij..

puzzelstukje likes this.
  10. fafa

fafa Niet meer actief

Een van de beste escaperooms van Nederland zit bij ons in Delft: "the Dentist". Dus misschien zijn er niet veel, maar in ieder geval wel één bekende :cool:

11. fafa

fafa Niet meer actief

En onderschat het niet hoor. Ik denk dat om een echt goede, mooie room te maken je een flinke investering moet doen. Heb je die financiële ruimte?

puzzelstukje likes this.
  12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,236
    1,891
    113
    Female
    Walking death.
    En dan "acteurs" erbij natuurlijk...

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gaaf! Zelf ook wel eens met het idee gespeeld, ik ben gek op escaperooms!

De leukste kamers vind ik de kamers die echt op een verhaal gebaseerd zijn. Dus ik zou op zoek gaan naar een lokale legende/verhaal/gelegenheid waar je iets mee kunt.

En anders iets heel erg fantasy stijl heb ik nog nooit gezien

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    En dan wel "dead" natuurlijk...

(sorry :oops:)

jupke likes this.
  15. indy90

indy90 Fanatiek lid

Jan 21, 2017
    3,915
    3,603
    113
    Saw is er al. Zag ik vandaag toevallig voorbij komen op Facebook.

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

Jan 21, 2017
    3,915
    3,603
    113
    In ieder geval of alleen voor kinderen of alleen voor volwassenen. Want of het is te moeilijk of veel te weinig uitdaging als volwassene. Het horror genre doet het uitstekend. Denk hierbij niet alleen aan puzzels maar ook zeker aan acteurs en decor. Wel een super vet idee sowieso!

17. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,236
    1,891
    113
    Female
    Haha... neejoh, beter om iets af te wijken van het origineel. :oops::o::D

maansneeuw likes this.
  18. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Bahh ik haat escape rooms haha

En nu kan ik niet meer slapen, horror brr

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Er opent binnenkort ergens een saw thema escape room. Nu heb ik niks met escape rooms, maar dát leek mij dan wel weer iets.

Een andere enge film zou mij ook nog wel trekken. Inderdaad zoals @LadyKikker en @Majo1983 al zeiden.

Ik denk wel dat je diep in de buidel moet tasten, wil je echt een mooie room maken. En dan dus met alles erop en eraan....

20. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De film Insidious is ook een gaaf thema om daar de Escape Room in te doen.

Saw is er namelijk al.

Wat ook leuk is zijn escape rooms voor de wat kleinere kinderen voor een kinderfeestje. Toevallig weet ik dat er eentje in Spijkenisse zit waar ze het thema Minions hebben, dat moet enorm leuk zijn. En eigenlijk zijn de meeste rooms gemaakt voor volwassenen dus ik denk dat je je juist met een room voor de wat kleinere onder ons ook iets leuks kan maken.

Share This Page