Ik wil graag wat van me afschrijven, als dat mag. Afgelopen dinsdag heb ik een eerste echo gehad. Bij het uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik 10 weken zwanger zijn maar ik ben er vrij zeker van dat ik mijn eisprong heb gehad rond 26/27 december. Omdat ze bij de VK toch uitgaan van die laatste menstruatie moest ik toch langskomen. Ze zei dat ze dacht op een uitwendige echo niets te zien en inderdaad, er was een vruchtzakje te zien en dat was het. Hierna kreeg ik een inwendige echo en het duurde een tijdje voor ze iets zag. Ze vroeg al: "heb je wel zwangerschapsklachten?". Nou, niet echt dus! Dus toen werd ik al bang. Uiteindelijk vond ze toch iets en er was zelfs een knipperend hartje te zien, al ging die iets te langzaam. Het vruchtje was 5 mm en ze schatte de zwangerschapsduur op 5 tot 6 weken, de vruchtzak op ruim 6 weken. Eerst zei ze dat ze er niet meteen een goed gevoel bij had en ze niet durfde te zeggen dat het goed zat. Ze heeft alles nog eens nagemeten en berekend vanaf wanneer ik mijn eisprong gehad denk te hebben en toen werd ze iets positiever. Ze zei dat de telling ongeveer klopt maar dat het niets zegt. We moeten afwachten. Er is zelfs nog geen bloed afgenomen omdat ze eerst af wil wachten of het vruchtje blijft groeien. Ik ben uiteindelijk doorgestuurd naar de gyn vanwege mijn overgewicht en daar heb ik op 14 februari een nieuwe echo. En man, wat ben ik onzeker en nerveus. Soms heb ik het gevoel dat het helemaal mis is en minstens net zo vaak weet ik zeker dat alles goed zit. En ook al was ze later wat positiever, haar twijfels blijven toch beter hangen.. En wat is 2 weken wachten dan lang ineens!
ohh wat rot zeg dat je nog geen echte duidelijkheid hebt.. dan is 2 weken idd erg lang! probeer toch positief te blijven!hoe moeilijk het ook is.. maar aan druk maken heeft je kindje nu even niks.. heel veel succes en hopelijk is alles gewoon goed!ik zal voor je duimen meid!
Meid, dit is heel erg klote! Maar je zal niet de eerste zijn die in onzekerheid gebracht wordt, om vervolgens helemaal in de jubel stemming te komen! Het hartje gaat pas rond de 6 weken kloppen, dus dat kan in het begin echt nog wel wat onregelmatig zijn hoor.. Zonde dat ze je zo naar huis sturen! Probeer toch lekker te genieten! 14 februari is valentijns dag, dat brengt je vast en zeker geluk! Liefdesbaby Su6 met wachten......
He bah wat een onzekerheid zeg. Ik hoop gewoon dat alles goed blijft gaan en je over 12 dagen een mooie duidelijk gegroeid kindje op te echo te zien krijgt! Succes en sterkte met wachten.
Ach meissie toch, wat een onzekerheid. En dat afwachten is het ergste. Kun je niet volgende week naar de gyn? Als ik het globaal uitreken zou je idd ongeveer 7 weken zwanger moeten zijn (uitgaande van je ei). Dan moet er bij 8 weken toch wel duidelijke hartactie te zien zijn. Het duurt nog zo lang tot 14 feb. Of misschien wil je VK volgende week nog een keertje kijken? Vind het wel positief dat jullie iets hebben zien knipperen. Ik lees hier wel vaker dat meiden een langzamer knipperend hartje hadden (beginnende hartactie) en dat het hartje bij de volgende echo stevig klopte. Helaas is het idd geen garantie en kan een traag kloppend hartje ook op een dreigende mk duiden. Ik zou willen dat ik een kant en klaar antwoord voor je had maar die heb ik niet. Ik zou zelf alleen gesmeekt hebben of ik toch volgende week nog een keertje mag komen. Mss een kleine geruststelling; symptomen zeggen niet alles hoor. Pas als je veel symptomen had en ze zijn ineens allemaal weg, dan mag je je zorgen gaan maken. Sterkte meis!
Als je 5-6 weken zwanger bent, is wat je gezien hebt heel kloppend (hihi, letterlijk ook ), en dus hardstikke mooi. Dat geeft uiteraard geen garanties dat het goed zal blijven gaan, maar voor nu gaat het dus zoals het moet gaan Gefeliciteerd!
Ach mensen, wat een lieve reacties geven jullie Ik zit erover te denken volgende week nog eens te bellen maar op dit moment voel ik me er ook best wel zeker over. Maar ik weet ook dat dat over 1 minuut weer om kan slaan. We zullen zien!
Waarom denk je dat je 26/27 december je eisprong hebt gehad? Mocht dat idd zo zijn, dan ziet het er heel niet gek uit hoor!!!
Hi.. het zit vast wel goed joh! ... Bij zo een prille zwangerschap kan de verloskundige nog niet goed bepalen hoelang je al zwanger bent, en daarom rekenen ze vanaf je laatste menstruatie. Pas rond 12wk kunnen ze zo goed als exact zeggen. Ik werd in het begin van mijn zwangerschap dan weer en week vooruit gezet en vervolgens weer terug en nog een keer een week terug.... Een prille zwangerschap is even afwachten, en is altijd onzeker, das zo'n beetje voor iedereen zo geweest!.. Maar meid raak niet in de stress want je bent gewoon zwanger!! en je gevoel is meestal wel juist, zeker als je moeder wordt zeggen ze wel eens
Ik voel het als mijn eisprong eraan zit te komen en 26 december was mijn ovulatietest heel erg positief, 27 december negatief. Dus ik verwacht hem rond die tijd gehad te hebben. Op 9 januari heb ik voor het eerst positief getest, de donderdag ervoor, 5 januari dus, heb ik een test gedaan waar nog helemaal niets op te zien was. Nog maar een week!!
Ik denk, aan de hand van je berekening, dat dit helemaal goed komt. Alles klopt gewoon met jouw berekening en jij kent je lijf, jij weet wat je voelt. Ik heb alle hoop!! Succes lieverd.
Bij mijn eerste: zou volgens laatste menstruatie 8 weken moeten zijn maar niks te zien op de echo, leeg vruchtzakje! Week later op controle en een kloppend hartje en vruchtje van 6 weken... het is een kerngezonde jongen geworden die vandaag zijn eerste verjaardag viert! duim voor je!
Dag dames, Vanochtend de echo gehad. Ons kleintje was 2 cm en werd gemeten op 8 weken en 3 dagen. Daarna ging ze het hartje nog zoeken maar helaas. Het heeft niet zo mogen zijn. Naar alle waarschijnlijkheid is hij heel recent overleden.. En wat doet het ontzettend veel pijn. De hele dag lig ik al te huilen op de bank. De klap kwam zo hard aan, bij mij en mij man.. Nu moet ik volgende week donderdag weer voor nog een echo en als mijn lichaam het vruchtje nog niet heeft afgestoten wordt er gekeken of curettage nodig is. Onze wereld is eventjes ingestort.. Dag lieverd, je was zo welkom