Ik heb soms ook het idee dat mensen bieden op jouw advertentie, zodat er een hoog bedrag bij jouw advertentie staat. Om zo hun eigen afdvertentie aantrekkelijker te maken. Want zo lijkt het net of jij voor de hoofdprijs wilt gaan... Mensen die niet reageren terwijl ze een bod hebben uitgebracht vind ik ergerlijk, mensen die niet komen opdagen terwijl ze je adres al hebben en er een afspraak is gemaakt vind ik ronduit asociaal. Ik wacht pas tot het allerlaatste moment om mijn adres te geven. Het is jammer dat MP niet met een systeem werkt waarbij je een waardering kunt geven... een aantal sterren. Voor snelheid van verzenden, portokosten, net zoals bij Ebay zeg maar. En volk wat voor een duppie op de eerste rij wil zitten. Ook superirritant. Ik hoef echt de hoofdprijs niet, maar als ik een gloednieuw ding op MP zet, waarvan de nieuwprijs veel hoger ligt dan waar ik heb voor op MP aanbied (45,-)... als je dan nog het lef hebt om er 5 euro op te bieden, dan heb je gewoon een plaat voor je kop.
Herkenbaar. Tegenwoordig zet ik er niet meer als 3 dingen tegelijk op en sommige dingen met vaste vraagprijs. Al ben ik ook wel eens zo'n verkoper die niet reageert. Als ik ergens 100 voor vraag en de koper bied 50 of lager dan reageer ik al niet eens meer, kost me te veel tijd en moeite. Zet het wel altijd in mn advertentie trouwens dat op onzinbiedingen niet gereageerd word.
Daarom zet ik maar 1 of 2 dingen tegelijk op mp. Houdt het voor mij overzichtelijk als de mensen wel/niet reageren.
Ik verkoop niet via marktplaats maar via een plaatselijke FB site (alleen voor kinderartikelen) en dat gaat eigenlijk altijd goed. Tot nog toe is op 1 ding na alles opgehaald waarbij iets was afgesproken. Soms werd de afspraak wel verzet maar ze kwamen wel. En een paar biedingen gehad waar erna niet meer op gereageerd werd maar die zijn ook op 1 hand te tellen. Is ook wat minder massaal dan MP dus er wordt naar mijn idee eerder op gereageerd.
VRE-SE-LIJK die marktplaats mentaliteit. Lekker veilig achter je computertje mailtjes sturen en dan geen moeite nemen om af te bellen of te mailen. Ik heb ook zo vaak avonden zitten wachten (toch nog het gevoel dat je geen vrije avond hebt omdat er nog mensen komen) en dat ze dan gewoon niet op komen dagen. Pas de volgende ochtend sorry er is wat tussen gekomen bladiebla. Ik zie er gewoon tegenop als mensen mailen dat ze het product op willen komen halen. Ik verzend het liever op mijn eigen tempo. Alhoewel dat soms ook vervelend is. Toen ik niet direct de volgende dag naar het postkantoor was gegaan kreeg ik ook een boze mail dat ze het betreurde etc etc. Pff Soms geef ik liever dingen weg of gooi ik zelfs nog liever dingen weg dan afspraken maken via mp.
Hmmm, als ik dat doe dan ben ik over 10 jaar nog bezig met de verkoop van mijn baby en kinderkleding Ik heb er ruim 250 advertenties opstaan. soms weken geen reakties en soms in een week een aantal waarvan sommige een pakket samen willen stellen.
250? Jeetje dat is veel...wordt je niet gek van die emails van Mp met verleng jouw advertentie, jouw advertentie staat verder dan pagina 5 etc ? Ik heb zo'n tien advertenties staan en ben nu al zat!
Voor mijn dochter is het belangrijk dat het dezelfde is en hij bestaat in 2 maten. Als je opmeten teveel gevraagd vindt hou het dan lekker zelf.
😳 zoveel, ik maak van kleding sws altijd pakketten op te halen kledingpakket maat ..... Zoveel stuks paar foto's erbij en klaar ik begin niet aan los 1 ding verkopen dan blijf ik bezig is me veel te veel werk .
Wat ik wel eens doe is inderdaad mailen onder de vraagprijs. Schaam me dan eigenlijk wel een beetje, maar meestal vinden ze het nog goed ook. Kan maar proberen he.
oh, daar heb ik geen last van. ik heb een aparte mail voor de marktplaats gezeur. ik pluk de mails van evt kopers eruit en de rest wis ik in 1x. ik kijk elke dag even op mn marktplaats profiel en stel dan mn advertenties in op aflopend. dan krijg je een lijstje met alles wat gaat verlopen. even op verlopen klikken en het kan er weer even tegen. ik heb die 250 advertenties ook niet in 1x erop gezet maar verspreid over een maand. dus het is niet zo dat ik ineens 250 mailtjes binnen krijg over verlopen advertenties of zo. dat is een beetje verspreid.
250 advertenties Dan snap ik het wel dat je dit soort fratsen krijgt. Er zit altijd wel een rotte appel tussen. Als ik jou was zou ik een keer op een beurs gaan staan of garage verkoop houden thuis.
Maar je kunt bij MP toch ook verkopers een cijfer geven of zo? Kun je dan niet bij dat soort figuren een cijfer geven? Zou wel moeten, vind ik. Ik zat vandaag trouwens te kijken op MP. Was op zoek naar LEGO straten (van die platen). Stonden er 11 oude aangeboden voor 50,-. Maar dus echt van die oude, van minimaal 20 jaar geleden. Nieuw kosten ze bij bol.com 10,99 voor 2, dus zeg maar 5,50 per stuk. Gloedjenieuw, in de verpakking, voor minder dan een euro duurder dan die oude.
Oh, ja, ik word hier ook knettergek van. Toevallig durfde ik het ook afgelopen week weer aan om wat dingen op MP te zetten, maar ik weet nu al meteen weer waarom ik daarmee gestopt was. Super irritant!
O zo herkenbaar!! De laatste weken ook weer het een en ander geprobeerd te verkopen op marktplaats maar grrrr... We hebben nog steeds een versterker verzendklaar staan. Nooit meer een mail gehad met het adres en nooit het geld op de rekening gezien. Ook mensen die belachelijk laag gaan bieden op je producten en meteen een mail er achter aan sturen dat ze hem die avond komen ophalen?? Nou, denk het niet! Mensen die een enorme vragenlijst mailen, jij mailt de enorme antwoordenlijst terug en je krijgt nooit meer reactie. Vervolgens zet je het product een aantal weken later opnieuw op marktplaats met de zelfde foto's en de zelfde omschrijving omdat hij anders verwijderd word, en je krijgt weer precies de zelfde mail met precies de zelfde vragen! Daaaaag Mensen die sturen; 150 Ja, 150 wat? Waar? En dan het ophalen, wij zijn erg moeilijk te vinden omdat ons huis ergens onder aan een dijk staat. We hebben een tweede ingang bij een zijstraat welke prima te bereiken is dus ik stuur dit altijd in een mail als ik mijn adres doormail. Maar mensen staan altijd een half uur zoekend boven aan de dijk en gaan uiteindelijk bellen of mailen dat ze het niet kunnen vinden! Waar doe ik de moeite nog voor! Haha!
Ja maar die nieuwe zijn anders. Juist de oude versie van die platen (lichtgrijze) zijn heel erg gewild. Ik wil ze ook heel graag. Ik heb er nu zo'n 12 stuks en ik wil dit graag nog uitbreiden voor de jongens. Maar er wordt echt veel op geboden en ze zijn ook zo verkocht op MP.