Even klagen: Staartbotje doet zo'n pijn!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Netje84, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Hey dames, ik word inmiddels zo gek van de pijn dat ik het even van me af moet schrijven...

Sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik al een zeurderig gevoel in mijn staartbotje. Die pijn was nog best vol te houden, tot een week of 2 geleden (ben nu ruim 25 weken). Het lijkt alleen maar erger te worden! Zitten lukt op geen enkele manier meer zonder veel pijn, en lopen, bukken enz. ook al niet meer. Als ik op mijn rug ga liggen, zak ik door de grond en mijn achterste (sorry voor de vieze details) kan ik niet normaal meer schoon krijgen omdat ook het afvegen ervoor zorgt dat ik bijna gillend op 't toilet zit. Enkel stilstaan en op mijn zij liggen verlichten de pijn nog iets.

En daar zit ook het tweede probleem: mijn nachtrust. Als ik langer dan een kwartier op één zij lig, krijg ik hoge rugpijn. Dat maakt dus dat ik 's nachts niet meer slaap, want telkens als ik me wil omdraaien naar m'n andere zij schrik ik weer wakker van de pijn, omdat ik eerst op m'n rug moet gaan liggen.

Het breekt me een beetje op eerlijk gezegd. Ik werkte al halve dagen ivm burnout klachten, maar ik merk dat ik nu zo moe ben door die slapeloze nachten en de pijn overdag, dat ik het nog moeilijk trek op deze manier. En het maakt me ook een beetje bang, want ik moet nog 15 weken!

De vk zegt dat ik er niet zoveel aan kan doen en dat ik af en toe best een paracetamolletje mag nemen, maar ook dat helpt al niet goed meer. Daarbij kan ik natuurlijk niet nog 15 weken achtereen paracetamolletjes slikken, toch?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En zo ja, hoe kwam jij al die weken van je zwangerschap door?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou eens naar een bekkenfysiotherapeut gaan. Dit klinkt toch wel als bekkenklachten. En er is meestal toch wel iets van verlichting te behalen met goede therapie.
    Morgen meteen even bellen, want als ik je zo hoor hou je dit geen 15 weken meer vol :)

Deel Deze Pagina