hallo allemaal, ik ben net zwanger van mijn 2e, maar heb nu zo'n last van prikkelbaarheid en moeheid. mijn zoontje van bijna 3 weet niet wat hem overkomt. mijn humeur is zo wisselvallig! en ik weinig hebben van gepiep en gehuil. en gejengel. wordt telkens zo boos.. wat moet ik hier nou mee. ik wil dit helemaal niet, maar hoe kan ik dit weer in normale banen leiden. wordt er zo verdrietig van
Dat is inderdaad vervelend voor je kleintje ja. Ikzelf heb geen kinderen, maar wel een vriend. En gisteren bonje gehad over mijn zogenaamde hormonen. Dat hij niet weet hoe hij ermee om moet gaan en dat ik soms een trut kan zijn en hij alles verkeerd doet volgens mij. Ik kan het wel begrijpen, ik kan nu ook echt woede aanvallen krijgen om niks. Ik heb dan wel geen kinderen, maar mijn hond krijgt er deze weken ook erg snel van langs... Irritatiegrens is wel erg laag momenteel. Misschien kan je toch je kleine het proberen uit te leggen ofzo? Ik weet niet of hij dat al begrijpt...
ik ken dit gevoel,ik ben al wel verder in me zwangerschap, maar ik ben de laatste 2/3 weken erg prikkelbaar en moe, erg vervelend, hoop dat het snel minder word!
Oh bah, ik herken dit ja! Ik kan gewoon minder hebben van m'n zoontje dan normaal. Gelukkig springt m'n vriend veel bij en onderneemt hij (nog meer dan normaal) van alles met onze jongen. Volgens hem valt het overigens nog wel mee, ben ik nog steeds een leuke lieve mama. En er zijn ook volop momenten wanneer we samen de dikste lol hebben! Maar ik merk wel dat hij wat meer papa's kindje wordt.... nou ja, niks om jaloers over te zijn, het is heerlijk dat vader&zoon het zo leuk hebben met elkaar! en over een paar weken is het ergste leed heus weer geleden. Wat ik probeer te doen? Rust nemen wanneer het maar kan. Dus op dagen dat ik thuis ben, ga ik slapen als m'n zoontje gaat slapen. En 's avonds vroeg naar bed. En af en toe mezelf 'een schop onder m'n kont' geven, om even gezellig te gaan spelen met de kleine man. En als het echt niet gaat, m'n vriend om hulp vragen. Ik leg het wel uit aan de kleine, al snapt hij er nog niets van (16 maanden oud). Toch denk ik dat de boodschap wel aankomt: wat er ook gebeurt, jij bent en blijft mijn grote kleine lief en ik hou ontzettend veel van je. En dan krijgt hij een dikke knuffel. Tenslotte probeer ik niet te streng te zijn voor mezelf. Ik ben niet perfect en m'n zoon mag best weten dat zijn ouders ook maar mensen zijn!
Ja ,weet hoe het is ben ook zwanger van de 2de en kan ook op dit moment weinig hebben... Word soms ook erg boos ,en later heb ik er spijt van ....
ik kan elk moment gaan bevallen en ook ik ben ontzettend moe gelukkig nog steeds niet prikkelbaar, maar dat is misschien omdat ik een hele makkelijke zwangerschap heb.
Ik ben zelf ook ontzettend moe en vaak prikkelbaar ik tel bij mijn kleine vent vaak tot 10 en ga tegelijk met hem 's middags slapen en bij tanken
dank jullie voor het reageren, ben zo blij niet de enige te zijn.. lijkt wel pms maar dan een graadje erger mijn zoontje is bijna 3 en slaapt bijna niet meer smiddags. gister bij toeval wel, maar dan slaapt hij savonds pas tegen half 10.. dat vind ik echt veels te laat. heb hem vandaag dus opgehouden.. nu is hij moe en zit hij voor een dvdtje. ik moet er doorheen, maar leuk is anders.. 8)