Hoi hoi allemaal. Hier weer een forumberichtje van mij met een ander onderwerp. Aanstaande woensdag ga ik naar de huisarts, ik zal jullie uitleggen waarom. in september ben ik gestopt met de pil. Nu dik 7 maanden verder ben ik 8 kilo aangekomen. Ik was eind december zwanger en heb eind januari een miskraam gehad.Verders geen onderzoek gedaan naar de miskraam omdat het de 1e was. Nu kom ik dus gemiddeld een kilo in de maand aan. Echt verschrikkelijk. ik kan onderhand elke maand nieuwe kleding kopen etc. Ben er erg verdrietig om. En dat terwijl ik helemaal niet meer ben gaan eten, niet minder ben gaan sporten etc. Verders valt het mij op dat ik best snel moe ben. Sinds wanneer dit is, durf ik niet goed te zeggen. Nu ga ik dus woensdag naar de huisarts, want ik zelf denk een beetje aan mijn schildklier. Misschien is die wel niet goed??? Dat geeft toch ook een verhoogde kans op een miskraam?? Wie weet wat de symptonen hiervan zijn of wat het misschien anders kan zijn? Ik neem aan dat ik niet van de foliumzuur zoveel kilo aankom. Groetjes Sannie
Hi, Ik heb nu net van het weekend de 2e miskraam binnen half jaar tijd gehad en begin zelf ook te denken aan de schildklier. Ik ben in 3 jaar tijd 30 kilo!! aangekomen en echt niet van overmatig eten en ben de laatste tijd extreem moe. Moet zeggen dat ik in het verleden al aan Thyrax heb gezeten voor te traag werkende schildklier dus ik vermoed dat dat nu weer het geval is. Het brengt veel symptomen met zich mee en de 1 heeft er meer last van dan de ander maar het kan zeker een oorzaak van de miskramen zijn. Succes met onderzoeken, ik ga het nu ook zeker laten onderzoeken!
Hai, Wat vervelend voor je. Ik ben zelf een kilo of 5 aangekomen sinds ik weer zwangerschapsvitamines neem en ergens heb ik ooit gelezen of gehoord dat foliumzuur inderdaad je schildklier in de war kan brengen waardoor je aan kan komen. Alleen is dit geloof ik nog niet 100% bewezen. Kans dat je huisarts het dus onzin gaan vinden maar goed. Ik lees even mee en houd je me op de hoogte van wat je huisarts zegt? Je zal wel eerst het standaard bloedonderzoek krijgen. Succes, Charlie
Hier ook onwijs aangekomen toen ik was gestopt met de pil.. In iets meer dan een jaar 25kg! Eetpatroon en bewegingspatroon was hetzelfde als altijd.. Had altijd al veel last van hoofdpijn, kreeg een onregelmatige cyclus, was altijd verschrikkelijk moe, kon zonder problemen 12-15 uur per nacht slapen.. Het zwanger worden heeft 18 maanden geduurd, kreeg in januari te horen dat m'n schildklier te traag was, 15 januari aan de thyrax, 2 februari een positieve test! Medicatie is opgebouwd, en sinds een week zijn m'n waardes eindelijk een keer goed. Maar sinds de 3e week van m'n zwangerschap (nu dus 11 weken geleden), ben ik 5kg aangekomen, terwijl ik nu juist nog minder snoep en gezonder eet dan normaal.. Hoop wel heel erg dat het nu gewoon stabiel blijft
Ik houd je op de hoogte wat de huisarts woensdag zegt. Zal wel bloedprikken worden. hoop t eigenlijk ook. op zich heb ik wel een fijne huisarts, die altijd alles wel heel serieus neemt.
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft inderdaad een sterk vermoeden van een traag werkende schildklier. ik heb de symptonen,maar het bloed zal het moeten uitwijzen. ook mijn polsslag was aan de lage kant en dat is ook weer een symptoon daar van. Vrijdag laten prikken en volgende week woensdag moet ik terug komen voor de uitslag. Weet iemand waar ik info kan vinden over een traagwerkende schildklier? groetjes Sannie
Misschien heb je hier wat aan. Ik zal eens een nieuw topic openen wellicht dat er meerdere dames wat aan kunnen hebben. Alleen een bloedonderzoek kan al heel veel verheldering opleveren. In de romeinse tijd wisten ze al dat de schildklier belangrijk was voor de zwangerschap, want vrouwen in die tijd bonden een rietje van stro om hun hals en als dat te strak kwam te zitten of knapte wisten ze dat ze zwanger waren. De schildklier is onmisbaar voor een zwangerschap en werkt voor twee aan het begin van iedere zwangerschap. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom een zwangere zo moe is in die tijd. Vooral de eerste 4 maanden is de foetus volledig afhankelijk van de schildklierwerking van de moeder! Het schildklierhormoon dat door de moeder wordt geleverd speelt een belangrijke rol bij de groei, ontwikkeling en stofwisseling van alle weefsels, maar het effect op het zenuwweefstel is het meest essentieel. Wanneer er een (onbehandelde) hypo- of hyperthyreoïdie bestaat (dat is een te langzaam of te snel werkende schildklierfunctie), is bevruchting moeilijk, soms zelfs onmogelijk. Met name bij een te traag werkende schildklier is de menstruatiecyclus verstoord. Soms blijft de eisprong helemaal weg. Normaal gesproken komt dat goed als je voldoende schildkliermedicijnen gebruikt. Zolang je, bij een te traag werkende schildklier, geen medicijnen krijgt die je ontbrekende hormonen aanvullen is de kans dat je in verwachting raakt klein. Raak je toch zwanger, dan heb je een verhoogde kans op een miskraam doordat het bevruchte eitje niet goed kan innestelen.