Niet alle mannen over één kam scheren he . Er zijn ook zat vrouwen die zich er na 6 rondes ook nog niet druk om maken. Geloof me, mijn man maakt zich er na 6,5 jaar ook behoorlijk druk om en is er ook heel erg verdrietig van. Het scheelt gewoon van persoon tot persoon, de een kan het gewoon beter relativeren dan de ander. En vergeet niet dat de meeste mensen er tussen een half jaar en een jaar over doen om zwanger te raken. Ik maakte me er toen ook nog helemaal niet druk om. Dat is nu ook wel anders
Sorry ik bedoelde niet alle mannen, Dat kwam verkeerd over! ik bedoel dat ik me nog geen zorgen maak maar wel teleurgesteld ben als het niet gelukt is, En ik heb niet het idee dat mijn vriend dat snapt,, Sorry dat het de eerste keer verkeerd over kwam! Liefs!
ja vreselijk he! echt ik was zo kwaad!!! Iedereen moet doen en laten wat ie wil hoor, maar ik kon het gewoon even niet hebben! wij proberen er alles aan te doen en dan staat zowat in de tuin! pfff naja, ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, maar voor zo'n kleintje doe je toch werkelijk alles!!... Gelukkig is het stoppen met roken ons gelukt! en daar ben ik dolblij mee! en het wordt echt makkelijker.... Maar de buurvrouw...tja heb d'r geen woorden voor... Oja en dames helemaal met jullie eens.... die clearblue reclame...krijg er kokhalsneigingen van! Maar wat sommige ook zeggen, ik probeer het wel iedereen te gunnen...! maar is soms erg lastig... xxx
dit geloof je niet....al 3 vriendinnen zwanger en vandaag was ik bij een vriendin en die vertelde me dat ze ook zwanger is.... xxx
Wij zijn nog niet zo lang bezig, maar toch herken ik het... mensen om je heen die veel sneller zwanger worden, opmerkingen over 'wanneer komen jullie nou met nieuws?' enz enz... vervelend is het wel! Maar... blijven hopen!
@Dikkebuik, ik snap wat je bedoeld. Manlief was in t begin ook zo van het komt wel goed en had moeite om zijn gevoel te tonen.. Terwijl hij zelf al t voorgevoel had dat zijn zwemmers ni zo goed waren (klopte ook kwamen we na maand 5 achter) Maar ik heb er een paar x ''ruzie'' over gehad. Ik was helemaal in tranen en hem leek het niet te boeien kon ik niet tegen. Nu in maand 13 begint hij er zelf over, en collega van hem maakte met 5 weken al bekend dat ze zwanger was ook dat vond hij niet leuk etc etc.. Misschien zijn onze mannen gewoon iets te nuchter, of kunnen hun emotie niet zo goed tonen. Maar denk wel dat je man er zeker wel mee bezig is! Alleen anders dan een vrouw zijnde...
Ik snap je heel erg goed meid! Ik heb het er op mijn site bijna een week terug ook ff uitgeschreeuwd! ik ben nu al 2 jaar en 7 maanden bezig. Soms lucht het gewoon even op!
Gelukkig dat jij het ook snapt! maar soms schaam ik me wel, met mn 7 rondes, als ik jou onderschrift lees...! Maar het blijft emotioneel, welke ronde dan ook,toch?... xxxxxx
Ben het er niet helemaal mee eens... bekende van mij vertelde dat ze EINDELIJK zwanger waren en dat ze zo lang hebben moeten wachten, dus ik vroeg hoelang ze er mee bezig zijn geweest (verwachte oprecht dat ze echt al maanden bezig waren) maar toen vertelde ze dat ze 2 maanden geleden de pil de deur uit gedaan hadden... Sorry maar toen brak mn klomp even... vooral toen ik vertelde dat wij richting de 11 maanden gaan straks en zij als reactie hierop zei dat je er gemiddeld een ajar voor meost rekenen en dat we dus nog niet zo lang bezig waren.... Maar goed... ik moet blijkbaar niet zeuren met mn 8e ronde in 10 maand en een beetje...
ik snap je hoor, 2 maanden is inderdaad niet lang!!! Maar het gevoel als je langer bezig bent, of met een gevoel lopen dat er misschien iets aan de hand is, is wel vergelijkbaar, op langere tijd.... denk ik.... xxx
Als je iets heel graag wilt is 2 mnden voor diegene dus ook al lang... Dat jullie al langer bezig zijn wist zij waarschijnlijk niet. Wist ze het wel dan had ze het woordje eindelijk misschien weggelaten.. Snap wel dat het steekt hoor, met haar eindelijk, terwijl jullie al 11 mnden bezig zijn! En dat bedoel ik ook dat ik het soms mensen ''niet gun'' vooral als het in maand 2 al raak is... Maar aan de andere kant hun kunnen er ook niks aan doen.. Het is en blijft moeilijk.. Succes meid en ga voor je duimen dat het snel raak is!!
hey meiden , moeilijk allemaal, ik weet dat het niet echt helpt, maar ik wens jullie allemaal het geluk om een wondertje in jullie armen te sluiten, ik vind het heel sterk van jullie hoe jullie je er doorheen slaan houd vol allemaal! liefs maris.
Ik ben het met flippo ook wel een eens. Als iemand zegt dat ze al vrij lang bezig zijn en het niet lukt en het blijkt "nog maar" 2 maanden te zijn.. jah ik zou dan ook vanbinnen koken.. en denken "mens wat zeur je nou wij zijn veel langer bezig" ik zou het niet hardop zeggen natuurlijk. maar zoiets steekt wel. Maar ik ben het ook wel een beetje met poemelke en keltje1 eens. Die persoon heeft misschien ook al wel langer een kinderwens en heeft misschien wel moeten wachten tot partner er ook aan toe was. En het ligt ook aan hoe lang je rondes zijn geweest. Als je cyclus overhoop ligt wordt je daar ook al nerveus van en ook bang dat het je nooit gaat lukken op die manier. Het is een beetje dubbel...
Ik loop inderdaad ook met het gevoel dat er iets aan de hand is waardoor ik voorlopig niet zwanger kan worden. Maar dat is een gevoel (angst), totaal nergens op gebaseerd. Maar het is tot nu toe elke maand bevestigd.. Dit gevoel had ik al ver voordat ik met de pil stopte! Is er eigenlijk altijd al geweest. En daarom voelt het voor mij soms ook alsof ik nu tijd verspil.. En dan lijkt het ook wel lang te duren! Toch probeer ik er maar een beetje van te genieten, al dat wachten en het spannende is ook wel leuk toch!
Lieve Keltje Ik snap dat wel dat gevoel. Ik ben pas eerste ronde en nu overtijd (banner klopt niet), weet ook nog niet of het raak is, maar de wereld is af en toe zo oneerlijk. Ik ken heel veel lieve mensen die zo lang bezig zijn en die ik het zo gun en daarentegen ken ik ook een heel jong meisje die nu 1 kindje heeft (ongelukje 1)en die gewoon zonder voorbehoedsmiddelen verder bezig blijft en daarna nog 2 keer een abortus heeft laten doen, gewoon omdat ze geen zin heeft een voorbehoedsmiddel te gebruiken. Zo ontzettend kwaad, wordt ik daarvan. Zij is zo onvolwassen, heeft geen vaste woonplaats, geen stabiele relaties, sleept het kind van de een naar de ander mee (ik heb overigens ontzettend medelij met het kind, zij kan er immers niets aan doen), maar dat is toch geen goede basis. wat moet er in godsnaam van zo'n kindje terechtkomen. En mijn verhaal is dat ik Bam moeder hoop te worden en zeker niet over een nacht ijs ben gegaan, maar ook daar lopen veel meningen over uiteen. Ik heb van de gyn de mededeling gekregen zo snel mogelijk te proberen in verwachting te raken, aangezien het nog weleens zo zou kunnen zijn dat ik snel onvruchtbaar zou kunnen zijn.(actieve endo, eileiders zaten dicht en een is moeilijker te bereiken zeg maar). Nou, daar sta je dan met enorme druk. Ik had die wens al, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik na de operatie meteen begonnen ben. gelukkig had ik al een donor. Maar straks loop ik vast tegen heel wat meningen aan van mensen. Maar ik laat ze maar kletsen. Ik sta volledig achter deze keuze en een kindje is meer dan welkom. gelukkig heb ik wel enorme lieve mensen om me heen die me steunen. Maar keltje, mijn nicht is 3 jaar bezig geweest en is bij haar laatste poging toch zwanger geworden. Duurde dus erg lang (wil je ook zeker niet ontmoedigen daarin),maar haar geduld wordt straks wel beloond met een prachtig wondertje.Hoop dat het bij jou en de anderen niet zo lang hoeft te duren. Hou je haaks
Dan vind ik dat ik wel recht heb op zeuren , ben bijna 11 mnd bezig, cyclus ligt over hoop, loop bij de gyn al 5 maanden hiervoor, manlief heeft slecht zwemmers, en last but not least, mijn wens bestaat nu alweer bijna 5 jaar (komende zomer, want toen had ik mijn opleiding afgerond) maar mn man, toen nog vriend, wilde het nog niet. Maar goed die 2 maanden kunnen natuurlijk ook als een eeuwigheid voelen. Ik mis gun het helemaal niemand, het is juist geweldig als het zo snel gaat zonder enig probleem alleen niet iedereen weet dat te waarderen heb ik het idee soms. Wat is het heerlijk om eens te kunnen klagen en alles van je af te kunnen schrijven!
Vandaag ging ik winkelen en het lijkt wel op als je zwanger wil worden zijn er overal baby's en zwangere vrouwen zijn! Ook de clearblue reclames hangen mij de keel uit haha,, Maar goed kwam er daarna achter waarom, De huggies en baby spullen waren in de aanbieding Liefs
Absoluut mag je klagen! zo heet het topic toch ook! Ik denk soms ook bij mezelf, waar heb je het over, het is nog maar de 7de ronde...(maand 9) Maar dan nog, het voelt gewoon zo, we willen het zo graag! En soms denk ik ook wel eens (klinkt misschien vaag...) maar misschien duurt het wat langer omdat je er dan ook echt klaar voor bent (geestelijk en lichamelijk) je gaat er zo ontzettend graag naar verlangen, alsof je geest zeker wil weten of dit een echte wens is...na goed beetje spiritueel gelul Haha!en maak ik mezelf maar wijs, om er wat beter mee om te gaan, niet dat dat lukt maar goed Ik ben het er wel helemaal mee eens, ik denk dat sommige het niet zo kunnen waarderen dat ze heel snel zwanger raken...niet verkeerd bedoeld maar ja als ik dan zo'n verhaal lees, van een meisje die zonder voorbehoedsmiddelen gewoon haar gang gaat, Tja... er zijn zoveel stellen, zo lang bezig.... Dan kunnen sommige verhalen heel kwetsend zijn, En ja, soms gun je het diegene dan niet.... Terwijl ik achter de mening sta dat je het hoe dan ook iedereen moet gunnen! xxx
ik heb ook al heel lang het gevoel dat ik niet zwanger kan worden waarom weet ik niet gewoon omdat ik het al mijn hele leven zo graag wil...heb zelfsd mijn baan er op uitgekozen ben niet gaan studeren omdat ik wist dat ik vroeg kinderen wilde enzo....en dan denkl ik wel een s...zul je zien dat het bij mij niet wil lukken...ik wil al een paar jaar heel graag een kleine, niet dat ik niet nog even kan wachten maar vooral omdat ik bang ben dat het anders misschien niet meer lukt. mijn vriend wilde nog niet, en nu eindelijk wel...dus voor mijn gevoel wacht ik al heel erg lang ben nu pas 3 maanden van de pil af maar als je het al zo lang wil en eindelijk je vriend ook wil je het liefst gelijk een kind...en toen het niet gelijk raak was(ook al weet je dat die kans klein is) baal je daar heel erg van en ben ik gelijk weer bang dat het niet lukt bij ons(ook onzin natuurlijk) maar dat gevoel heb ik soms nou eenmaal! en als dan iedereen om je heen zwanger word is dat heel leuk maar soms ook wel moeilijk ik ben dan stiekem toch een beetje jaloers! als het bij mij deze maand raak is zou ik ook zoiets hebben van...eindelijk...ik ben zwanger..niet omdat we al zo lang bezig zijn maar omdat je t al heel lang wilt.. xxx sterkte allemaal meiden onze tijd komt wel ps:ik weet trouwens wel dat ik niet moet zeuren hoor snap best dat het voor degene die al veel langer bezig zijn zo overkomt maar bedoel het echt niet verkeerd! xxx