Ik klaag zelden over mijn schoonouders en zeker niet online maar nu ben ik toch wel een beetje boos... Schoonouders passen elke week een dag op. Dit vinden ze echt meer dan geweldig en de kinderen ook. We hebben in de afgelopen ruim 3,5 eigenlijk nooit problemen gehad. Nu gaan ze ook elk jaar 4-5 weken elkaar op vakantie. Dat is dus een flink gat in het gewone patroon van de kinderen. Dit jaar merkte ik aan zoon (bijna 4) dat hij er niet naar uit keek dat opa en oma op vakantie zouden gaan. Ik heb dit jaar dan ook specifiek aan oma gevraagd of ze een paar keer zou willen bellen. Prima, dat zouden ze doen. Inmiddels zijn ze 2 weken weg (nog geen contact gehad) en afgelopen donderdag heeft manlief contact met zijn ouders gehad. Zaterdag even bellen. Hèhè, eindelijk. En wat gebeurt er vanavond? Helemaal niets.. :x Ik ben eigenlijk erg blij dat ik er niet al teveel de nadruk op gelegd heb bij de kinderen. Nu waren ze nauwelijks teleurgesteld maar toch. afspraak is afspraak leren we onze kinderen. Zoon mist opa en oma best heel erg en dan dit.. Ik vind het gewoon echt onaardig. BAH!
He ja, dat kan ik me voorstellen dat je dat niet prettig vindt! Hebben ze een mobiel bij zich zodat je je zoon kunt laten bellen of namens hem een sms-je sturen?
Getver, niet leuk! Ik zou denk ik ook een smsje namens de kinderen sturen.. Dat ze ze missen, misschien snappen ze de hint
inderdaad niet leuk van ze dat ze er niet aan denken. zou ook zoon even zelf laten bellen of een sms sturen zodat ze mrgen even hem bellen.
Oef... blijft lastig, zeker naar de kids toe... hopelijk bellen ze gauw, misschien hebben ze wel problemen met ontvangst of zo... you never know!
Wat gek. Je zou toch zeggen dat opa en oma de kids ook missen?! En dan te bedenken dat ze het zouden moeten weten dat de kinderen hen zo missen. Vinden ze het oppassen nog wel leuk? Misschien zijn er wel echt even aan toe om even helemaal weg te zijn.
nou das zeker niet leuk... hier hebben opa en oma een vakantiehuisje in het noorden des lands, ze passen niet vast op, maar ons meisje ziet haar opa en oma graag. Ze zijn nu practisch nooit meer thuis, moeten ze zelf weten natuurlijk, maar merk dat m. er heel veel last van heeft. Ze kunnen gaan wanneer ze willen naar dat huisje. Nu hadden ze gister een feestje hier waarvoor ze teruggekomen zijn. Wij wisten dat van te voren en vroegen of ze dan vanochtend thuis waren of bij ons wilden komen voor een bakkie. Nee hoor, ze wilden om 9 uur al weer weg, het is 2 uurtjes rijden, dan denk ik ook, kun je nu niet een paar uurtjes later gaan om dat kind ff te zien. Nee ben ook erg teleurgesteld.
Ja ik had anders ook even zelf gebeld als dit mogelijk is, en dan kindlief alsnog met de grootouders laten praten. Als het niet van hun kant komt, dan maar van mijn kant, omwille van de kleine. Wel jammer, begrijp je frustratie wel.
Voor degenen die zeggen 'dan bel je zelf toch even'...hebben jullie op vakantie dag en nacht je gsm aan dan? En ben je dus constant bereikbaar? Ik niet hoor, ik zet 'm even aan als ik 'm nodig heb en om te checken of ik wat gemist heb, maar verder blijft ie uit (althans, in t buitenland dan).
Dat kan je toch afspreken? Net als dat je af kunt spreken op welke dag je elkaar belt. Als mijn ouders trouwens niet zouden bellen op de afgesproken dag, zou ik me zorgen maken ... Gelukkig is er bijna overal wifi, dus lang leve de mail/facetime e.d.
Ik snap niet dat je je daar druk om maakt. die mensen zijn op vakantie!! ze genieten van hun tijd samen. en van de rust! Die zullen gewoon niet. aan jullie. denken p ;¬)
Grote kans dat ze inmiddels al weer terug zijn Overigens: mijn schoonouders laten altijd iets horen als ze op vakantie zijn. Mijn zoontje praat nog niet, maar ze sturen dan een kaartje aan hem gericht. Kleine moeite toch?
Mja hier gaan opa en oma heel de wereld rond.. Maar er is altijd tijd voor een leuk kaartje, een sms'jes etc.. Zelden voor een telefoontje.. Maar wij spreken dan ook niet vantevoren af dat ze even bellen. Hoeft ook niet.. Maar wel als je het beloofd dus.
Nee, ik snap dat jij het niet snapt.. maar in sommige werelden is afspraak afspraak en vinden mensen het fijn wanneer afspraken dus nagekomen worden. En ik geloof niet dat je mijn schoonouders kent dus je uitspraken slaan kant nog wal. Behulpzaam is het in ieder geval niet.