Wat moet ik met dit gedrag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    M'n zoontje van 4,5 is erg sociaal, hij wil altijd met iedereen spelen en is erg aanhankelijk, hij wil andere kinderen kusjes geven, hangt constant om z'n vrienjes heen en ook al heb ik hem al heel vaak verteld dat andere kindjes dat niet leuk vinden, hij houdt er niet mee op.
    Ook is hij vaak ontzettend druk, nogal overweldigend.
    Het begint nu vervelend te worden, ik praat er met hem over, moet hem in de speeltuin soms apart zetten omdat hij te druk is en dus teveel om andere kindjes heen hangt.
    Hoe moet ik hier nou mee omgaan?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hem laten leren door het te laten gebeuren. Kindjes leren van elkaar.. dat hoort bij de ontwikkeling. Elk kind recht op z'n eigen bult ook op je zieltje. Als jij er nou voor hem bent als hij de teleurstellingen moet verwerken dan ben je een prima moeder maar je kunt hem hiervoor niet beschermen.. hij moet het zelf ontdekken.

Mijn zoon (bijna 4) zoekt graag oudere kinderen op maar weet niet goed hoe hij er mee om moet gaan. Hij gaan dan vaak baldadig doen. De oudere jongens (6-7 of 8 jaar) doen daar vaak even aan mee maar er komt een dag dat hij natuurlijk een knal of duw krijgt.. ja, erg vervelend maar hij gaat het wel leren. Ik kan het hem wel vertellen maar dit is proefondervinderlijk...

Groot worden is niet makkelijk

Deel Deze Pagina