Wat vervelend voor Je met zoveel pijn de laatste weken door. Ik denk even mee, zijn er niet andere instanties dan thuiszorg bvb vrijwilligers die in deze situaties kunnen helpen? Misschien kun je via via een verloskundige of huisarts eens vragen of Google? Heel veel sterkte Hoop dat de inleiding snel dichterbij komt.
Jezus.. Wat een mens.. Goed van je dat je het hebt gevraagd. Je hebt er alleen inderdaad vrij weinig aan. Pfff De tijd is denk ik aangebroken om je eigen familie te bellen. Ook al wonen die 60 km verder. Dat is nu even niet jouw probleem! Echt hoor.. Het hoeft niet elke dag neem ik aan? Misschien kan je een soort schema maken met je familie zodat ze kunnen afwisselen? En je man dingen laten doen naast zijn drukke werkweek.. Ik heb daar ook moeite mee hier thuis. Maar heel eerlijk? Ik denk dat jij meer vermoeid bent en pijn hebt dan je man. Ook als hij naast zijn werk elke dag nog een uur het huishouden doet etc. Het is voor hem even buffelen, maar voor jou nog meer. Dus echt proberen dat los te laten.
Ik ben zelf niet van de kerk.. Maar jullie misschien wel? Kan die niet iets betekenen indien aan de orde?
Vriendinnen heb ik helaas niet, mijn man vindt het inderdaad niet erg nog iets te doen in het huishouden en zoals gezegd, veel is het niet want ik heb het altijd perfect bijgehouden. Lid van een kerkgemeenschap zijn we niet en ik kan alleen wel een particuliere poetshulp gaan inschakelen maar ja, zo een vreemde in huis vind ik niks. Denk toch dat ik mijn tante snel eens ga bellen en vragen of ze me wil komen helpen, ik weet dat ze dat met liefde wel doet. Het is meer dat ik me bezwaard voel dan hun
Zoals iemand anders ook zei: je bent sterker dan je zelf denkt en vooral mentaal denk ik. Wees niet te bang voor een depressie! Het komt echt goed en je kleine ventje zal jou straks hard nodig hebben. Dan mag je gelukkig weer aan de morfine! Misschien is het echt een dooddoener maar de nacht is het donkerst voor het weer licht wordt. Heel veel sterke met de laatste weken meid, hopelijk komt jullie ventje een beetje op tijd!
Thnx Lizz, ik hoop ook dat de kleine zich na 36 weken zelf gaan aankondigen, dat zou echt perfect zijn
Hè wat een vervelende situatie zeg! Snap dat je daarvan baalt! Je voelt je dan zo beperkt en opgesloten denk ik zo! Ik hoop met je mee dat de kleine er met 36 weken snel aan komt! Kan ook niet heel veel toevoegen aan wat al gezegd is hier behalve vragen waar je woont? Helpen in het huishouden kan ik momenteel ook niet met mijn bekken, maar is een keer een bakkie doen om de tijd wat te versnellen als mijn meiden op school zitten vind ik nog wel gezellig ook
Vanmiddag eventjes geslapen, op de bank kan ik op de een of andere manier iets beter liggen dan in bed terwijl we toch echt een speciaal matras hebben voor mijn rug Ik had gisteren een nieuw koffie-apparaat gekocht want die andere was zo oud en er zat een gat in aan de zijkant, denk, als de kraamzorg komt zullen ze ook wel denken Dus maar een nieuwe besteld en die kwam vandaag binnen, ik lag lekker op de bank en toen ging de bel. Nou ja, ik kan nu niet snel naar de deur dus was nog net op tijd! De pakketkoerier was alweer bijna weg Als ik net wakker ben, tijdje heb gelegen is het helemaal hels die pijnen. Ik huil werkelijk nooit, mijn man heeft me voor deze zwangerschap in al die jaren 1 keer zien huilen en dat was toen mijn ouders besloten dat ik geen dochter meer van hun was. Maar heb net toch een potje zitten janken van de pijn, ik kan dit toch nooit 4 weken gaan volhouden en met pech nog langer? De gynaecoloog drukt me telkens op het hart dat ik moet bellen als er iets is maar ja, wat moet ik dan zeggen? Dat het zonder morfine echt een hel is? Denk niet dat die daar iets aan kan veranderen.
Dan is 'ff' bakkie doen niet echt een optie gezien ik bij Den Haag in de buurt woon . Jammer, maar veel van je af kleppen hier dan! PB mag altijd natuurlijk! Ga wel over 2 weken toevallig naar Limburg, naar een vakantiepark in Weerterberge (schrijf je dat zo ) Wel fijn dat je nieuwe koffiezetapparaat binnen is, drink je zelf koffie nu? Lekker even verse koffie maken en uitzoeken hoe die werkt, is toch weer even leuke afleiding! Lijkt me wel echt hel als de pijn zo heftig is dat je ervan moet huilen zeg. Ik zou de gyn toch gewoon even bellen en het voorleggen. Weet niet wat hij eraan zou moeten doen maar als hij niet weet hoe het afbouwen voor jou verloopt kan hij zeker niets! Digiknuffel in ieder geval!
Oh dat is niet in de buurt, Weerterbergen is trouwens ook een stukje uit de buurt maar wel een mooie omgeving! Ik lust zelf geen koffie maar mijn man neemt elke dag een thermoskan mee naar zijn werk, die is pakketkoerier en dus altijd onderweg. Ja ik ben ook eraan aan het denken om de gynaecoloog te bellen want denk niet dat ik dit lang ga volhouden.
Ik zou het toch zeker duidelijk maken.... Bij een bevalling telt zeker het welzijn van de moeder ook mee, dus als jij het niet volhoudt, kan dat een reden zijn om eerder in te leiden. Je gynaecoloog heeft het over week 38, maar dat kunnen ze vanaf week 37 al doen. Dat scheelt in elk geval alweer. Maar dan moet je gynaecoloog wel écht weten hoe het met je is! Laat het hem weten dus en denk niet dat je hem lastig valt of dat hij toch niks voor je kan doen. Als hij niet weet hoe het ervoor staat, denkt hij gewoon dat je het wel volhoudt. Kom op voor jezelf en je kleintje, meid! Net als met familie om hulp vragen: gewoon doen, gewoon duidelijk aangeven wat je nodig hebt (zonder bescheidenheid in dit geval!) en laat een ander zelf bepalen hoe hij daarop reageert. Niet zelf al invullen, daar heb je helemaal niks aan! Sterkte ermee!
Ik heb de gynaecoloog net ook gebeld, heb het hele verhaal gedaan en het enige wat ze kunnen doen is me een nachtje opnemen ter observatie maar medicatie of iets kunnen ze me niet geven. Dus ik schiet er niks mee op! Ik kan wel een nachtje in het ziekenhuis gaan slapen maar als ze daar niks voor me doen verder dan heb ik er net zoveel pijn als thuis, dat vind ik dus onnodig. Dan ga ik de volgende dag naar huis toe en crepeer ik nog van de pijn. Ze kunnen me geen andere medicatie voorschrijven dan paracetamol, ik moet het maar doen met een warme douche en massage zeggen ze. Heb ook gezegd dat ik geen spierpijn heb maar dat dit in mijn wervels en bekken zit dus dat zijn dingen waar ik geen baat bij heb! Ik kon wel eerder op controle komen maar ja, ook dan zou ik hetzelfde te horen krijgen zei de gynaecoloog, ik moet gewoon even doorbijten. Tja die heeft gemakkelijk praten!!! Maar ik ga inderdaad bij de volgende controle over 1,5 week aangeven dat ze me echt eerder MOETEN helpen want dit is niet meer te doen!
Ze geven weleens slaapmedicatie voor een nachtje slapen dacht ik. Top dat je hulp hebt gevraagd! De gedachte die mij helpt in moeilijke situaties: het gaat weer voorbij. Hoe lang vier weken ook is en in jou geval vreselijk pijnlijk, het gaat weer voorbij. Komt uit Mindfullness cursus, dat wordt ook wel aangeraden bij chronische pijn. Sterkte!
Ja had ook gevraagd of ik dan iets voor te slapen kreeg of tegen de pijn maar helemaal niks, was echt alleen maar ter observatie. Nou pijn lijden kan ik thuis net zo goed dus dat heeft voor mij echt geen zin.
Maar als het ter observatie is kunnen ze misschien met eigen ogen zien dat het voor jou niet te doen is?
Ja als dit zo blijft dan zal ik wel moeten en dan hoop ik dat ze inzien dat ze me vanaf 37 weken echt moeten gaan helpen want heb van ellende huilend mijn man gebeld en dat is gewoon echt niks voor mij!