Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij zijn ook blij thuis te zijn. Hij drinkt met de Difrax flessen ook mega gulzig dus morgen maar eens aan de kraamzorg vragen of we nog een andere fles moeten kopen of misschien heeft hij meer voeding nodig.

Hij zou officieel 15 minuten moeten doen over 1 flesje maar hij heeft de fles binnen 5 minuten leeg en daarna slaapt hij lekker maar in plaats van dan 3 uur later zich weer eens te melden begint hij zich na 2 uurtjes al te melden dus misschien heeft hij wel meer nodig. Morgen maar eens overleggen wat het beste is.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat fijn dat jullie thuis zijn!.
    Geniet van je kraamtijd.

3. olgademuurbloem

olgademuurbloem Actief lid

3 apr 2014
    163
    0
    0
    Ben zzp'er in de zorg en doe dit met passie en lie
    Roosendaal eo
    Hi

Mijn zoontje had dat ook met dokter Brown flessen ging het echt een stuk langzamer. Maar hij kwam toch ook nog om de 2.5 uur met voeding voor het hongerige kind ging het pas echt goed. Tussen de 3.5 en 4 uur aan.

Hoop dat je er iets aan hebt.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

@olgademuurbloem Bedankt, ik zal het ook met de kraamzorg overleggen want dat gulzige drinken heeft tot gevolg dat hij met 5 minuten klaar is en dan gewoon zijn zuigbehoefte niet verzadigd en hij hikt na elke fles minimaal 1 uur en dat is ook niet fijn voor hem.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo de eerste nacht thuis is een feit, geslapen heb ik in totaal 1 uur vannacht want hij had de hele nacht de hik en was jengelig :(

Tja hij heeft gisteren ook nogal wat indrukken op gedaan, naar huis komen, vreemde omgeving en geluiden dus het is ook logisch dat hij onrustig is. Nu ligt hij lekker in de box te slapen.

Vanochtend lekker liggen knuffelen met manlief in bed :D

Bekijk bijlage 447779

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gefeliciteerd, en duik er zelf ook gewoon in he wanneer hij slaapt. Je weet natuurlijk niet hoe de komende nacht zal gaan ;).

Hier had ik bij mijn jongste zoon trouwens Nuby natural touch ivm zijn snelle drinken.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat doen we ook zeker wel want we hebben nu 3 extreem korte nachten gehad, vandaag komt er ook niemand alleen de kraamzorg dus vanmiddag duiken we gewoon alle drie lekker eventjes in bed :D

Volgende week moet manlief weer gaan werken dus dan is het wel belangrijk dat hij een beetje fit is vind ik. Morgen krijgen we 3 keren kraambezoek verdeeld over de dag, heb al aangegeven dat ik maximaal 1 uurtje wil per groepje, het is geen verjaardag en ik wil rustig aandoen, ook niet de kleine van hand tot hand maar gewoon lekker laten liggen. Anders zitten wij daarna met een overprikkeld kindje, het is al genoeg wennen momenteel ;)

Ja het is nu een kwestie van proberen met verschillende flesjes want hij is zo ontzettend gulzig en heeft een enorme zuigkracht, echt niet normaal :$

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wat een mooi mannetje zeg.
    Genieten zo met z'n 3tjes

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een moppie Drieka!
    Ik heb een jaar borstvoeding gegeven, maar hier ging het als hij een fles kreeg, ook veel te snel. Ook ik zweer bij Dr Brown. Echt alles geprobeerd.
    Dochter dronk ook het beste uit een Dr Brown fles, maar zij had Reflux.

Geniet van deze bijzondere tijd samen, en inderdaad lekker bijslapen samen met jullie kereltje.

Liefs!

10. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje.
    Had de kraamhulp nog tips? Hoe zwaar is hij? Misschien mag hij inderdaad wel wat meer voeding.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

De kraamzorg is weer weg en manlief is bij Babydump :D

Ze adviseerde om de smalle S-fles van Difrax te proberen en tevens direct de Dr Brown fles te kopen mocht hij die smalle S-fles ook niet pakken dan hebben we tenminste de Dr Brown fles nog in huis want morgen is het zondag.
    Hij is gewoon erg gulzig, vanaf vandaag mag hij 50 cc per voeding en ook dat had hij binnen 10 minuten weg ;)

Mocht hij de smalle S-fles wel goed pakken dan kunnen we maandag altijd die Dr Brown fles nog terug brengen en die brede S-fles kunnen we bewaren voor als hij iets ouder is, dan pakt hij die misschien wel weer.

Dus we zullen het wel eens zien strakjes of hij het daar beter op doet.

Hij woog bij de geboorte 3585 gram en gisterenochtend 3565 gram dus een mooi gewicht. In principe wordt hij maandag of donderdag gewogen door de verloskundige.

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Klinkt alsof het allemaal goed gaat, fijn hoor! Kom je ook een beetje aan je rust? Dat laatste vond ikzelf moeilijk na de bevalling, steeds s nachts wakker en ik ben niet echt een dagslaper.

13. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat een mooie foto van je twee mannetjes! :)
    Dat lijkt me zo heerlijk die momenten lekker knuffelen, ook al is het zo wennen in het begin. Hopelijk kun je de komende dagen ook zelf een beetje je rust vinden.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja de rust nemen is lastig, ik heb normaal geen moeite met overdag slapen maar nu moet je zo rekening houden met voedingstijden, dat vind ik echt wel wennen :D

Maar rond 15:00 krijgt hij zijn flesje en wordt hij verschoond, daarna gaan we met zijn drietjes omhoog, manlief en ik in bed en Florian in de reiswieg en lekker eventjes een paar uurtjes slapen tot de volgende voeding ;)

Op zich gaat het prima, maar merk wel dat de stress van de laatste weken en zware bevalling eruit gaat komen nu, ben wat emotioneler dan normaal maar goed, dat hoort er ook bij.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat fijn dat het goed gaat! Flesjes is even uitzoeken maar dat komt goed ;)
    Kraamtranen horen er inderdaad bij, zelfs als je een makkelijke bevalling hebt gehad, die hormonen gaan gewoon met je aan de haal :D

Overdag bijtanken is heel fijn, bij Eva heb ik dat nooit gedaan en ook nooit gemist (terwijl ik al flink slaaptekort had voor de bevalling), bij Lisa wel, zo erg dat de kraamhulp me niet meer wakker kreeg, ik kon heerlijk bijtanken ;)

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ik ben al een week niet meer echt op het forum geweest..zie onderschrift hihi.. Maar gefeliciteerd drieka!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Jij ook proficiat!!! Lekker dat je een turbo bevalling hebt gehad, ik heb een slakkenbevalling gehad van 28 uur :(
    Och, gelukkig willen manlief en ik sowieso maar 1 kindje dus ben daar wel blij om want zo'n bevalling wil ik nooit meer meemaken en kan ik ook niet meer aan :)

Gaat alles goed met jouw kleine? Hier gaat het best wel goed, is een scheetje en drinkt goed, alweer 50 cc per maaltijd.
    Met de Difrax S smalle fles gaat het wel iets beter maar hij is nog gulzig.

Ik vind alleen dat temperaturen bij elke verschoning veel, sowieso word ik er nerveus van want hij moet tussen de 36,5 en 37,5 zitten zoals alle baby's en hij voelt ook in zijn nekje steeds lekker warm aan want heb hem goed ingepakt maar hij blijft zo rond de 36,7 graden hangen en ben steeds bang dat dat te weinig is. In het ziekenhuis zat hij steeds rond de 37 graden maar daar was het ook bloedheet binnen dus niet te vergelijken met hier thuis, ik heb bewust de verwarming al rond de 21 graden steeds zodat het lekker warm binnen is.

Hoe doen jullie dat en moet ik me echt zo gek maken met dat temperaturen? Ik weet dat hij binnen de grenzen zit maar toch, ik word er echt nerveus van als ik hem al moet verschonen om te temperaturen, gewoon omdat ik bang ben dat hij onder de 36,5 graden komt. Vannacht leg ik ook een kruik bij hem in bedje zodat hij het lekker warm heeft.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Eerst en vooral nog gefeliciteerd!

Waarom temperatuur je zoveel, moest dat vanuit het ziekenhuis?
    Wij nemen om de dag de temperatuur als we T. in bad doen.. 36,7°C is prima hoor!
    En als ik twijfel of ze koorts heeft dan zal ik ook wel temperaturen, maar nog niet aan de hand gehad..
    Een kruik in bed is een goed idee, wij leggen ook elke avond de kersenpit in het wiegje, lekker warm :)

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ooooh Drieka, gefeliciteeerd!!! geweldig!

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bedankt voor je felicitatie :D

Van de kraamzorg moet ik dat elke keer doen als ik doe verschonen, ik vind het persoonlijk ook belachelijk, in het ziekenhuis snapte ik het wel maar hier thuis vind ik het persoonlijk echt te vaak en zal morgen ook vragen of dat nog nodig is.
    Voor de nacht moet hij minimaal 37 graden hebben en anders moet er een kruikje in bed, gisterenavond had hij 37,1 en vanochtend 36,5 dus doe vannacht sowieso een kruikje in bed want hij koelt dan toch wel af ondanks dat hij lekker ingepakt ligt en een mutsje draagt.

Als hij 36,5 graden heeft moet ik 2 uur met hem in bed gaan liggen, ik ontbloot en hij ontbloot op me (wel met luier en mutsje), dus vanochtend dat ook gedaan maar zijn temperatuur was gestegen tot 36,6 graden dus niet super veel maar hij voelde wel lekker warm aan :(

Hij voelt telkens lekker warm aan in zijn nekje en ook de rest van zijn lichaam (behalve zijn handjes vaker want hij doet veel maaien met zijn armpjes) maar doordat zijn temperatuur dan niet boven de 37 graden komt word ik gewoon onzeker :(

Als ik over een paar dagen ga proberen of hij zonder mutsje kan dan snap ik wel dat je doet temperaturen, mutsje af en dan 3 uurtjes laten bij verschonen weer temperaturen om te kijken of zijn temperatuur niet teveel zakt en of hij dus echt al zonder mutsje kan binnenshuis.

Deel Deze Pagina