Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel :D

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik moest in de kraamweek ook een paar keer per dag temperaturen, omdat mannetje op de tweede dag dorstkoorts kreeg. Had niet veel gescheeld of we hadden richting ZH gekund. Na die week ook maar één keer per dag gedaan hoor, anders blijf je bezig. Je merkt het tegen die tijd ook echt wel aan hem of het goed gaat met zijn temperatuur. ;)

Liefs,

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Kan me hier ook niet herinneren dat dat zo vaak moest..
    Heb je trouwens met drinken de drie standen speen al geprobeerd? Fien zoog hier ook als een bezetene en dat was bij haar de oplossing.

In het begin is het allemaal nog zo wennen en uitproberen.. Kwam er maar meteen een perfecte gebruiksaanwijzing mee naar buiten :)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dorstkoorts? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hier blijft zijn temperatuur rond de 36,7 dus niet super hoog maar hij voelt wel echt warm aan, zelfs zijn handjes zijn de laatste uren heerlijk warm en zijn nekje is nog net niet heet dus ik snap niet waarom zijn temperatuur dan niet stijgt, wordt er echt onzeker van.
    Gevoelsmatig vind ik niet dat ik me druk moet maken want hij doet het super goed, is een erg tevreden mannetje, hij wordt verschoond, drinkt en slaapt dan onderhand weer tot de volgende voeding dus heb er echt geen werk aan :D

Ik zal morgen ook aan de kraamverzorgster vragen of ik niet wat minder kan temperaturen, is voor de kleine ook echt niet leuk om 7 keren per dag een temperatuurmeter in zijn kontje te krijgen :(

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb ik het wel met de kraamverzorgster over gehad maar zij adviseerde me om juist de smalle S-fles van Difrax te pakken en niet de 3-standen speen maar gewoon de kleinste speen, daar heeft hij nu al 2 keren uit gedronken en het gaat een stuk minder snel, zijn zuigbehoefte is nu ook minder en hij lijkt tevredener na zijn flesje dus dat is prima. :)

In het ziekenhuis moesten we zeg maar elke 6 uur tempen, dus na elke 2 voedingen, dat begreep ik wel, een ziekenhuis is toch anders.
    Van de kraamzorg moeten we het elke voeding doen, ik vind het teveel en vraag morgen dan ook direct of dat niet minder kan.
    Sowieso omdat ik er onzeker van wordt maar ook zeker omdat ik het zielig voor Florian vindt, 7 keren per dag zo'n temperatuurmeter in zijn kontje, dat is toch vervelend.:(

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    oh drieka daar merkt die kleine toch niks van joh! Die van ons niet iig. Evt vaseline aan de punt van thermometer doen voor beter glijden als je dat fijner vind.
    en tempen is zo gedaan! Ik doe het hier nog regelmatig terwijl alleen snachts hoeft. Ze heeft snachts nog weleens een dipje en heeft heet water kruikje nog wel nodig. Geen kook. 36,7 graden is prima hoor!! Is ze hier gemiddeld.

mijn bevallingsverhaal zal ik zo ff typen.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat ie vandaag? Al de beruchte kraamtranen gehad?

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Fijn dat jullie alweer een paar dagen thuis zijn, langzaam aan jullie draai vinden. Ik kan me herinneren dat het ook echt even zoeken was die eerste weken en kon daar best onzeker van worden, maar het komt echt goed! Lekker genieten van jullie mooie ventje. Lieve foto met je man!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hoi dames,

Vandaag was een heftige dag, 3 groepjes op kraamvisite gehad, om 11:00, 14:00 en 16:00, ben helemaal brak maar de meeste mensen zijn nu geweest.
    Komende dagen lekker niks godzijdank want ik loop op mijn tandvlees nu :(

Met de kraamverzorgster heb ik afgesproken dat ik alleen voor de nacht en in de ochtend doe temperaturen, hij zit niet mega hoog in zijn temperatuur maar wel constant en ik heb mijn temperatuur ook altijd rond de 36,0 dus gewoon niet hoog. Gisterenavond voor het slapen had hij 37,0, heb toen een kruikje in bed gelegd en vanochtend was zijn temperatuur nog steeds 37,0 graden dus helemaal goed!

Hij doet het echt super goed, heeft vannacht geslapen van 00:30-04:45, toen was zijn luier vies, daarna nog in bed gelegd maar hij had honger en uiteindelijk om 05:30 geflest dus ik vind niet dat we mogen klagen :)

Kraamtranen heb ik nog geen last van gehad, ik ben meer emotioneel omtrent het feit dat ik last heb van de knip en dat dat me belemmert bij het doen van dingen.
    Morgen komt de verloskundige weer om mij en de kleine te controleren, en morgen gaat mijn man de kleine bij de gemeente aangeven want ze hadden verleden week geen tijd ;) en hij kon dus pas morgen om 10:30 terecht.
    Is minder dat dat moet in de gemeente waar hij geboren is, dan wordt hij daarna automatisch ingeschreven in de gemeente waar we wonen en dan moeten we daarna kijken dat hij zijn sofinummer krijgt en een ID-kaart aanschaffen, maar eerst dan babyfoto's maken, wat een gedoe allemaal :D

Er komt toch ook ontzettend vel regelwerk bij kijken allemaal, meer dan ik had gedacht van tevoren :$

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar heb je meteen een id nodig dan?

11. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wow wat heb je het dan druk gehad!! Ik wil hier na de bevalling absoluut niet meer dan 1x visite per dag met uitzondering van ouders en schoonouders.
    Wel rusten hoor, ook al slaap je niet per se, ik denk dat je lichaam best even moet bijkomen en met 3x visite op een dag kom je daar niet aan toe.
    Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet! Nu moet je knip nog even goed herstellen en dan wordt alles vast gemakkelijker! :)

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Waar die nachtelijke voedingen wel niet goed voor zijn..
    Hier idd een snelle bevalling drieka. Om 7 uur brsken sontasn de vliezen. Meteen gerommel in m'n buik. Vanaf half 9 echt weeën maar ik belandde meteen in een weeën storm. Ze waren kort maar hevig en kwamen heel snel achter elkaar. De vk kwam snel toen we belde en ik bleek bij eerste controle al 10 cm te hebben. Ik was blijkbaar al persweeën aan het wegpuffen. Wat voor geen meter ging natuurlijk . Had geen tijd om naar kraamhotel te gaan en ook geen pijnstillers meer. Dat idee vond ik altijd heel eng! Na uur persen eerst ze geboren en smiddags werd de placenta alsnog in het zkh geboren. Die wilde er alleen dmv de gynaecoloog uit.
    We hebben de eerste week heel wat geklooid met de borstvoeding. Alles was perfect alleen ze wil niet aan m'n borst. Ze kan het wel want heeft ze paar keer laten zien. Om vervolgens te weigeren. Ze bleef afvallen en nu krijgt ze de fles met 2/3 x daags een gekolfde melk fles.

Zo m'n verhaal in de notedop.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij wonen 200 meter van de grens vandaan en gaan elke week in Duitsland boodschappen doen, in principe ben je verplicht je te kunnen legitimeren en ook je kindje dus ja, je moet in principe direct een ID laten maken.
    Wordt ook aangegeven bij de gemeente, manlief gaat hem vandaag aangeven in de plaats waar hij geboren is, dan wordt hij omgezet naar de gemeente waar we wonen, krijgen dan binnen circa 1 week een brief met zijn sofinummer, daarmee kan ik hem dan ook direct aanmelden bij mijn zorgverzekering, dan moet je pasfoto's maken en een ID laten maken, dat ID is dan net als bij ons 5 jaar geldig.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Lizzthrasher22 Ja het was gisteren ook enorm druk maar was allemaal naaste familie en dinsdag gaat manlief weer werken en dan wil ik geen bezoek ontvangen maar gewoon rust.
    Gisterenavond ben ik om 20:00 ook op de bank geploft en geslapen tot 23:30, manlief heeft de voeding van 21:00 gedaan zodat ik even kon rusten.
    Vannacht heeft hij niet zo goed geslapen, om 00:30 zijn laatste voeding gehad en om 02:30 begon hij alweer te huilen en had hij weer honger, uiteindelijk om 03:15 een flesje gegeven en toen heeft hij geslapen tot 06:00, ik denk dat de voeding weer opgehoogd moet worden want hij is ook alweer een stuk gulziger.

@spruitjes Wow dat is dan wel heel erg snel gegaan allemaal! Ik heb er 27 uur over gedaan om 10 cm ontsluiting te creëren en heb 14 uur lang heftige rugweeën gehad. Uiteindelijk met een flinke knip en vacuüm geboren maar goed, het is achter de rug :D

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh op die manier (duitsland).Ja mijn kinderen hebben een paspoort maar laat die altijd pas maken wanneer we naar het buitenland gaan. Na de geboorte van de jongste nog niet weggeweest dus ze heeft dan ook nog geen paspoort. Legitimatie heeft ze hier in nl nog niet nodig.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je wel de verzekering gebeld om hem aan te melden? Hier heb ik dat toen meteen gedaan, wel fijn voor als er iets gebeurt. Ook de uitvaartverzekering meteen gebeld, je wil er niet aan denken maar als het wel nodig is is het natuurlijk heel wrang als je te laat was met aanmelden...

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh rug weeën zijn wel heel erg heb ik mogen ervaren.. Heb paar keer flinke rug voor weeën gehad. Je weet dan ff niet waar je het zoeken moet he..
    Slaapt je kleintje normaal al door snachts? Hier niet hoor. We hebben geluk als we 4 uur mogen slapen. Nou ja 3 uur eigenlijk ivm verschonen goede en ff rechtop houden. Maar alles voor je kleintje he..;)

18. samaa

samaa Niet meer actief

Ben even een beetje aan het lezen geweest. :D
    Las dat Florian erg gulzig drinkt.
    Jolée doet dit ook al vanaf het begin, waardoor ze krampjes kreeg. Iom kinderarts zijn we toen nutriton (johannesbroodpitmeel ) Door de voeding gaan doen. Dit dikt de voeding iets in, en sindsdien doet ze 15-20 min over een fles, ook geen krampjes meer.
    Hier gebruiken we vanaf dag 1 al de difrax s-flessen.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

De uitvaartverzekering is al gebeld en geregeld, de zorgverzekering gaat pas als ik zijn sofinummer heb helaas dus daar wacht ik nu op, hij is vandaag aangemeld bij de gemeente en hoop binnen 1 week zijn sofinummer te krijgen zodat ik het direct kan melden dat hij geboren is want heb wel sinds 1 Januari al een gezinnenpolis dus op dat gebied heb ik me wel ingedekt dat mocht hij nu ineens ziek worden, dan wordt het wel vergoed allemaal.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja precies, normaal hoef je dat dan ook niet te doen als je toch in NL blijft maar we wonen echt vlak aan de grens, dus probeer zo snel mogelijk zijn ID te regelen maar tot die tijd heb ik ons trouwboekje bij en de aanmeldgegevens van de gemeente zodat ik altijd kan bewijzen dat het ons kindje is mochten we eens een controle krijgen, die kans is nihil maar het kan altijd eens gebeuren.

Deel Deze Pagina