Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb eventjes buikweeën gehad, die kon ik best goed opvangen als ik me deed concentreren maar die rugweeën waren verschrikkelijk, zeker aangezien ik 3 hernia's heb en al die versleten wervels :(
    Ik had dus om de 2 minuten rugweeën en dat bijna 14 uur aan een stuk.

Hij heeft de eerste nacht nauwelijks geslapen en ik dus ook maar 1 uurtje, toen gebruikte ik de wandelwagen, de dag erna hebben we een ledikantje gekocht omdat ik hem toch 6 maanden naast me wil hebben bij nader inzien ;), toen heeft hij de 2de nacht van 00:30-05:00 geslapen dus daar was ik best wel tevreden mee.
    Afgelopen nacht is hij pas om 01:00 in slaap gevallen maar gisteren was ook een vreselijk drukke dag met veel indrukken, toen begon hij zich om 03:00 te melden, heeft hij gedronken en toen van 03:30-05:45 geslapen.
    Overdag slaapt hij ontzettend goed, heb vanmiddag eventjes lekker met hem geslapen, hij in de wandelwagen en ik op de bank ;)

Komende nacht is weer spannend. We zullen het wel zien, manlief begint morgen weer met werken dus dan ben ik overdag ook minstens 12 uur alleen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen allemaal.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian doet het ook redelijk goed met de Difrax S-fles nu en het is heel erg wisselend want overdag doet hij soms wel ruim 10 minuten over een flesje. We geven flesvoeding uit Duitsland en dat is op zich al wat dikker want hij heeft er zelfs vaste ontlasting van ;)
    Probeer het al wat te verdunnen met meer water toe te voegen zodat hij niet het probleem krijgt dat hij dadelijk niet kan poepen.

Ik kijk het nog eventjes aan en anders kunnen we altijd de dr Brown fles nog proberen, die hebben we toch gekocht.

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dr. Brown's doet het hier super! Echt een aanrader. Mijn mannetje is ook een enorm gulzige drinker en zelfs al drinkt ie in super gulzige modus, hij doet er minimaal een kwartier over :)

Hoe gaat het verder met je? Al helemaal gewend aan het mama zijn? :D Morgen je eerste dag alleen las ik, spannend!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ik heb afgelopen zaterdag manlief de smalle Difrax S-fles laten kopen en direct ook de dr Brown fles zodat ik die in huis heb en als hij zo gulzig blijft drinken dan stap ik over op de dr Brown fles.

Verder gaat het best wel goed, ben wel nog erg moe en last van de knip maar ja, dat hoort er natuurlijk bij. Ik moet gewoon wennen aan een nieuwe ritme en de zorg van dit hummeltje :D

Verder heb ik natuurlijk Chronisch Vermoeidheidssyndroom dus het is echt wennen dat ik nu pas na 24:00 kan gaan slapen, normaal ging ik uiterlijk om 23:00 slapen en nu is het om 24:00 voeden, dan zelf eventjes douchen en naar bed.
    Manlief ligt al in bed want die moet morgen werken en hij rijdt de hele dag in een bus en ik wil wel dat hij dan uitgerust is dus doordeweeks doe ik de nachten en in het weekend kan hij ze eventueel doen ;)
    Ik kan tenslotte overdag als de baby slaapt zelf ook wat rust pakken dus het zal wel goed komen allemaal.
    Tot op heden doet de baby het overdag super goed en slaapt bijna de hele tijd, de nachten op zich ook wel totdat hij honger krijgt ;)

Morgen gaat manlief inderdaad weer werken en is het voor mij de eerste keer alleen, nou ja, de kraamzorg komt wel nog eventjes maar toch, grotendeels ben ik alleen en dat nog wel op mijn verjaardag ;), is direct een goede vuurdoop.

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Nou, bij deze dan vast van harte gefeliciteerd!! :D dat het maar een mooie eerste verjaardag als mama mag zijn ;)

Ja, wennen is het zeker! Je hele dag moet je opnieuw indelen, je kunt niet zomaar meer iets doen, en dan nog de verantwoordelijkheid over zo'n klein hummeltje... Tis niet niks. Neem lekker je tijd!

Goed plan om in het weekend de nachtdiensten aan manlief over te laten ;) kun jij ook even ongestoord (nou ja, voor zover mogelijk ;)) aan je nachtrust toekomen.

Fijn dat Florian (ik blijf het zo'n leuke naam vinden!) het zo goed doet! Lekker dat hij zo goed slaapt ook, pak idd die momenten dat hij slaapt zelf ook mee, voor je het weet is hij veel vaker wakker en dan zijn de momenten dat je zelf kunt snurken karig, ik ben mijn eigen dutjes overdag nu ook weer aan het her-introduceren, haha. Maar pfoeh, ook nog CVS erbij, dat is pittig. Hopelijk vind je dan snel je draai!

Enne, toi toi morgen, gaat vast helemaal goed komen!

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Gefeliciteerd Drieka! Ik was je voor dus heb het gemist, maar zie dat j nu ook trotse mama bent!

7. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Van harte met je verjaardag Drieka! Hopelijk gaat het allemaal lukken met je kleine man. :) Fijne dag!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gefeliciteerd met je verjaardag! De eerste als een mama :)

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hiep hiep! Van harte gefeliciteerd!

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gefeliciteerd drieka!

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Van harte gefeliciteerd! Van een afstand zing ik keihard "happy birthday" voor je :D Arme jij, haha!
    Fijne dag!

12. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen Drieka, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met je mooie mannetje. Wat een droppie :D En wat fijn om te horen dat hij het goed doet. Herstellen van een knip is geen pretje, mijn zoon is ook als sterrenkijker met vacuüm en knip geboren. Pijnlijk. Maar het gaat een keer over :D succes!!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel dames!

vannacht is op zich ook weer goed gegaan, hij heeft zich alleen rond 03:00 gemeld omdat hij honger had, daarna weer tevreden geslapen tot 06:45, zelf ben ik om 04:30 met manlief opgestaan, deed ik eerder ook altijd.
    Heb toen rond 07:00 de kleine gevoed weer en toen lekker nog 2 uurtjes op de bank geslapen en de kleine in de kinderwagenbak naast me :D

Ik heb alleen sinds vanochtend best wel pijn in mijn onderbuik en kan niet plaatsen wat het is, is een continu zeurende pijn, dacht eerst dat het mijn darmen waren maar gisterenochtend EN vanochtend heb ik gewoon ontlasting kunnen maken dus dat is het dan niet.
    Ik kan ook goed uitplassen dus een blaasontsteking zal het ook niet zijn.

Ik kijk strakjes wat de kraamzorg zegt en anders bel ik de verloskundige eventjes op om te vragen wat het kan zijn.
    Het voelt in elk geval niet prettig. Het vloeien is alleen maar af aan het nemen dus dat lijkt allemaal goed te gaan.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen koorts?

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Gefeliciteerd met je mooie mannetje!

Hier ook de tip voor de dr brown fles. En mijn dochtertje gebruik ik daar zelfs de prematuur speen bij. Ze klokte zelfs ingedikte voeding met de difrax binnen 10 minuten leeg. En nu drinkt ze er keurig 20 minuten over.
    En je buik, echt let heel goed op. Ik heb een baarmoederontsteking gehad na de bevalling en dit hoorde daar bij. Wel ging ik meer vloeien. Maar ik had geen koorts, een ietwat verhoogd temperatuur alleen. Bij mij uitte het zich dan ook redelijk a typisch, maar als het niet snel ontdekt wordt dan kan je er flink ziek van worden. Gewoon even de verloskundige bellen.

En dan het temperaturen. Zou me daar echt niet te druk om maken. Ik vergat het meestal. Maar mijn meisje lag bijna 24 uur per dag op mij. Zodra ze niet meer op of tegen mij lag koelde ze af. En na de kraamweek heb ik het nooit meer gedaan. Ja, behalve toen ze ziek werd en daadwerkelijk koorts kreeg, maar dan voel je dat wel.

Geniet ervan!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb net mijn temperatuur gemeten voor de zekerheid maar die is 36,6 dus dat is prima. Voor mijn doen in elk geval normaal.

Ik heb ook geen pijn als ik bijvoorbeeld op mijn onderbuik druk maar vanochtend had ik echt pijn toen ik opstond in mijn onderbuik, nu is het wat afgezakt maar maak me er toch een beetje druk om. :)

Ook heeft de kleine man nu al 24 uur niet gepoept, daar maak ik me ook druk om, dadelijk overleggen met de kraamzorg.
    Hij heeft de Duitse flesvoeding en aangezien die wat dikker is, had hij sinds eergisteren vaste ontlasting maar sinds gisterenmiddag ben ik meer water aan het toevoegen zodat de melk dunner wordt in de hoop dat hij weer wat zachtere ontlasting krijgt maar nu heeft hij sinds gisteren 10:30 niet meer gepoept :$
    Ik weet dat ze bij flesvoeding gemiddeld 1 keer per dag poepen maar vrijdag en zaterdag deed hij gewoon bijna 7 keren per dag poepen en sinds zondag nam de hoeveelheid af en werd het vaster.

Plassen doet hij wel ontzettend veel maar maak me toch druk om dat poepen, wil niet dat hij dadelijk geobstipeerd raakt. Windjes laat hij in elk geval wel met regelmaat dus de darmen liggen niet stil.

Ik ben normaal zo nuchter en laat alles op zijn beloop maar nu met de baby lijk ik wel een stresskip, als er iets anders is dan raak ik al lichtelijk in paniek :)

17. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem

Hihi dat stressen hoort bij het moederschap ben ik bang, ik was altijd het "zal wel loslopen" type maar sinds de kleine er is maak ik me al druk als zijn scheetje anders klinkt :)

Verder had ik heel veel buikpijn in de eerste week van mijn darmen die hun plekje terug aan het veroveren waren. Maar hou het in de gaten!

Dat poepen is denk ik normaal hoor. Hier ging hij ook van de een op de andere dag van 6 poepluiers naar om de dag poepen. Sowieso poepen ze met flesvoeding minder, kan zelfs 1 keer per week worden. Zolang het niet hard is en hij duidelijk moeite heeft met poepen zou ik me niet teveel zorgen maken ;)

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Dat poepen zou ik me niet druk om maken. Dafne heeft ook een keer 24 uur geen ontlasting gehad, kan geen kwaad. Hopelijk red je het voor het eerst alleen. Ik ben 's nachts altijd alleen, vind het echt pittig met een baby die niet in dr eigen bedje wil slapen.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dan ben ik niet de enige die ineens veranderd van de rust zelve in een stresskip :D
    Florian heeft net trouwens weer gepoept, was wel wat hard maar zou snel zachter moeten worden nu ik wat meer water toevoeg, de kraamzorg zei ook dat ik me niet druk moest maken.
    Met flesvoeding kunnen ze 3 keer per dag poepen maar ook 3 keren per week, zo lang hij geen krampen heeft is het goed en dat heeft hij gelukkig niet.

De kraamzorg heeft mijn buik nagekeken en alles is goed, ze zei dat als ik een baarmoederontsteking zou hebben, ze dat al geroken zou hebben bij het huis binnen komen want dat schijnt enorm te stinken, mijn afscheiding heeft ze bekeken, is ook allemaal normaal, mijn temperatuur is goed en mijn baarmoeder ligt al 5 vingers onder mijn navel dus ook prima.
    Zij gaf ook aan dat mijn organen hun plekje weer aan het zoeken zijn en dat dat die buikpijn kan geven. Ergens heb ik ook het gevoel dat het mijn darmen zijn want heb steeds het gevoel te moeten poepen maar dat is niet zo als die buikpijn de kop op steekt, heb wel al 2 keren ontlasting gehad dus het loopt wel weer.
    Maar die buikpijn komt met vlagen en als hij opkomt dan heb ik het gevoel te moeten poepen maar dat is dan niet zo dus het zou inderdaad heel erg goed kunnen dat mijn darmen hun plekje weer aan het zoeken zijn.

Ik heb natuurlijk voor de bevalling 4 weken lang waterdunne diarree gehad soms wel 10 keren per dag aangezien ik gestopt was met de morfine, die slik ik nu weer maar de eerste dagen na mijn bevalling waren mijn darmen gewoon echt compleet leeg, nu raken ze weer gevuld en het klinkt inderdaad wel logisch dat daar die buikpijn vandaan komt.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel! Ik moet zeggen dat ik gewoon echt niet mag klagen met Florian, ik doe hem verschonen, voeden en dan slaapt hij eigenlijk weer 3 uurtjes en soms zelfs een beetje langer in de box.
    Vanochtend en vanmiddag eventjes in de kinderwagen omdat ik zelf ook even wilde rusten. De nachten slaapt hij in een ledikantje naast ons bed, hij meldt zich tot op heden maar 1 keer per nacht als hij honger heeft rond 03:00.

Vandaag ben ik zelfs een klein rondje met de kinderwagen gaan wandelen want dat mocht van de kraamzorg omdat het toch 18 graden is, wel met een dikke jas aan natuurlijk.
    Dat was zeker wel fijn en hij heeft lekker een beetje rond gekeken en was na 5 minuutjes ook weer binnen want wilde het rustig aandoen, ook voor mezelf.

Ik moet zeggen dat de eerste dag alleen goed is gegaan, ja het is wel wennen dat ik echt moet denken aan dat hummeltje en niet zomaar even iets kan doen ;)

Ik snap dat het super zwaar is als je alleen bent de nachten en de kleine dan niet in bedje wil slapen :(
    Dat is wel enorm vermoeiend, hopelijk veranderd dat dan snel? Heeft de kraamzorg daar geen goede tips voor of het consultatiebureau?

Deel Deze Pagina