Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh ik dacht juist dat paracetamol ontstekingsremmend was dus dat ben ik al sinds de bevalling trouw 4 keren per dag aan het innemen :)
    Dan maar eens snel overstappen op ibuprofen, is ook nog eens gemakkelijker in te nemen en hopelijk baat dat dan beter.
    Bedankt voor de tip!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel! :)

3. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    PCM inderdaad niet ontstekingsremmend waar ibuprofen dit wel is. Toch zou ik niet zomaar overstappen op ibuprofen. Het is echt heel erg slecht voor je maag, zeker bij chronisch/ veel gebruik!

4. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Volgens mij mag iboprofen weer niet in combinatie met tramadol. Ik heb het niet gecheckt maar mijn vriend mocht dat niet toen hij dat slikte voor zijn hernia

5. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Mijn moeder mocht die combinatie inderdaad ook niet. Het enige wat ze bij de Tramadol mocht slikken was PCM.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik slik geen tramadol, daar ben ik allergisch voor, ik slik morfine dus dat mag dan wel in combinatie met brufen ;)

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Brufen nam ik eerder ook wel voor de migraine, ik kan het goed verdragen maar was ook niet van plan om het weken te gaan slikken, ik mag hopen dat de pijnklachten snel verminderen, in elk geval tot de graad dat ik weer normaal kan functioneren, dat het wat gevoelig blijft een tijdje vind ik niet zo'n probleem, dat lijkt me logisch.
    Sowieso pak ik er dan 3 keer per dag 1tje van 400 mgr dus geen mega dosis.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wie had gedacht met een baby te kunnen uitslapen :D

We hebben F. om 0:00 verschoond, flesje gegeven en gaan slapen, om 02:30 was zijn luier vies, verschoond en weer een uurtje geslapen, toen de fles gegeven, daarna lekker doorgeslapen tot 06:30, weer verschoond, flesje en in bed en toen tot 09:30 geslapen!

Nou dat lijkt me toch wel heel erg mooi :)
    Tja, je moet wel een paar keren opstaan in de nacht maar al met al hebben we toch lekker uitgeslapen.

Nu net lekker gewandeld met de hond en F., een klein stukje want al snel begon de knip pijnlijk te worden :(
    Vanmiddag gaan we naar mijn schoonmoeder toe met F. De eerste keer dat we weg gaan met zijn allen en dat we het hele hebben en houwen moeten meeslapen ;)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat klinkt goed drieka! Wij mochten ook niet klagen. Van 1 tot 8.15, met om 5 uur een fles. En ze sliep lekker in dr wieg naast me. Het begint de goede kant op te gaan. Succes met sjouwen :D Wij gaan pas over 2 weken naar mijn familie. Die wonen op 1,5 uur rijden, dus dat ga ik nu nog niet doen.

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik las dat je vele last hebt van je knip, wat vervelend! Hopelijk geneest het snel! :)
    Fijn dat je goed geslapen hebt! Succes met het gesleep van de spulletjes voor het eerst. ;)

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ik ben sinds gisterenochtend niet meer op de pc geweest, met zo'n kleine heb je je handen vol :D

Gisteren was erg gezellig en F. heeft er weinig van meegekregen, veel geslapen ;)
    Vanochtend hebben we boodschappen gedaan voor het eerst met F. erbij, dat is toch wennen maar wederom sliep hij overal doorheen.

Hij doet het gelukkig erg goed en ik moet zeggen dat eindelijk de pijn van de knip een beetje begint af te nemen, ik moet wel nog erg rustig doen, iets wat voor mij lastig is :)
    Mijn man heeft gisteren weer eens goed gekeken, hij had het 2 dagen niet gezien en het begint langzaam dicht te groeien dus dat is helemaal niet slecht.
    Ik doe netjes 3 keren per dag spoelen en minstens 1 en soms 2 keren per dag eventjes een half uurtje op de bank met de billen bloot om te luchten dus dat helpt wel goed volgens mij.

Verder slik ik gewoon die Arnica-druppels. Baadt het niet dan schaadt het niet en alles om de wondgenezing te bevorderen daar ben ik blij mee, wil er zo snel mogelijk vanaf.
    Hoop dat het vloeien ook snel stopt maar goed, dat kan dus 6 weken aanhouden maar krijg zo het verband niet aangesleept :(

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gaat het weer wat beter met de ontsteking? Hoop dat het nu elke dag minder pijn gaat doen!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja op de een of andere manier gaat het ineens echt een stuk beter met de knip, de wond is bijna volledig dicht ineens :$
    Ook de pijn is nu geen pijn meer maar gevoeligheid dus daar ben ik al erg tevreden mee.
    Ik heb geen idee of dat die druppeltjes zo goed werken maar dit is gewoon wonderbaarlijk :D

Helaas is F. momenteel wat meer huilerig, geen idee waarom, hij is sinds gisteren ook echt vaker een tijdje wakker maar kijkt meestal gewoon wat rond, alleen nu is hij al sinds 15:00 wat miemelig, af en toe wat huilen maar als ik hem oppak dan is het direct over.

Gaat het met Dafne wat beter?

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat het zoveel beter gaat! Werd eens tijd zeg :)
    Met Dafne nog steeds rommelig. Ze heeft vorige week wel 5 x 's nachts in de wieg geslapen, maar gisteren wilde ze weer niet. Ook overdag niet. Laatste dagen weer alleen maar met haar op mn arm gezeten zowat. Heb met mn vriend erover gehad dat er toch echt regelmaat moet komen. Maar dat is moeilijk omdat hij om 15/16 uur gaat slapen en D dan de rest van de dag in de box slaapt. En dan ochtend in de wieg. En de tv staat natuurlijk aan 's avonds, dus dat zijn ook een hoop prikkels. Maar zo wordt mn vriend in elk geval niet wakker.
    Ik wilde het weekend beginnen met toch telkens in de wieg en dan maar even huilen. Gelukkig zei mn vriend: we beginnen vandaag nog, dan heb ik er maar ook last van. Nou, wel erg fijn, want ik begon er wel een beetje van te balen dat ik de enige ben die zo loopt te tobben. Hij krijgt ongeveer net zoveel slaap als anders.
    Maar ja, vind het dan ook wel lullig, hij moet tenslotte gewoon fulltime werken.
    Maar goed, we hebben afgesproken toch in te bakeren. Ze ligt nu voor de tweede keer vandaag ingebakerd in dr wieg op eigen kamer. Hooguit 10 minuutjes huilen en ze slaapt. Daarstraks zelfs 2 uur! Wat heerlijk, hopelijk houdt ze dat nu ook vol.
    Heb wel telkens de neiging om te gaan kijken of alles wel ok is, haha. Maar de klink maakt herrie en wil haar niet wakker maken.
    Nou ja, hopelijk valt ze over een tijdje makkelijker in slaap, en anders is 10 minuten huilen nog te overzien.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik hoop dat regelmaat dan wel echt helpt inderdaad.

Mijn man die merkt ook niks ervan dat we een kleine hebben qua nachtrust want hij slaapt echt overal doorheen, ik sta elke nacht op als F. begint te huilen, ik krijg manlief echt niet wakker om eens een keertje iets te doen s'nachts helaas. :(
    Soms dan baal ik daar ook wel van want we hebben samen gekozen voor een kindje en heb het idee dat ik het bijna helemaal alleen doe, maar aan de andere kant, ik ben altijd thuis omdat ik afgekeurd ben en mijn man moet fulltime werken dus vindt het ook wel logisch dat ik veel meer doe wat de baby aangaat, is een beetje dubbel maar jij snapt denk ik precies wat ik bedoel want bij jou is het hetzelfde ;)

Ik heb F. ook de hele dag beneden in de box moet ik zeggen, als ik op de bank plat wil dan leg ik hem in de kinderwagen naast me, vind ik fijner.
    Ik heb de hele dag de radio aanstaan dus hij is wel geluid gewend en heeft in de avond dan ook geen hinder van de tv, daar slaapt hij doorheen.
    Ik doe altijd om 21:00 zijn pyjama aan als ik hem doe verschonen (om de dag gaat hij in badje rond die tijd), dan voeden en dan weer in de box tot de laatste voeding van 0:00, daarna leg ik hem in het ledikantje naast ons bed. Dat schuif ik dan aan mijn kant tegen het bed aan zodat hij dichtbij me is.

Hij heeft nog niet in zijn eigen ledikantje op zijn slaapkamer geslapen :D
    Wilde voor de geboorte wel dat hij direct op zijn kamer zou slapen maar na de geboorte wilde ik hem ineens naast me hebben en toen heeft mijn man nog snel ergens een ledikantje voor een prikkie op de kop getikt tweedehands voor de eerste maanden, vind ik toch wel fijner want dan heb je snel eventjes gekeken of alles goed is en eventueel een speen in de mond geduwd.;)

Meestal meldt hij zich tussen 02:30-03:30 omdat hij honger heeft, dan verschoon ik hem, geef hem een fles en dan slaapt hij over het algemeen weer tot 06:00-06:30 en dan sta ik meestal ook wel op met hem.
    Kleertjes aan en de fles en dan leg ik hem beneden weer in de box.

Dus regelmaat heeft hij hier sowieso echt wel, maar goed, ik geef de fles en dat is ook heel anders, dan heb je ook een beetje een schema.

Ik snap dat je steeds de neiging hebt om te gaan kijken, dat heb ik nog als hij hier in de box naast me ligt of in de nacht in zijn ledikantje naast me, als ik eventjes niks hoor dan kijk ik al of alles wel goed is :D
    Dat zal iedereen wel hebben denk ik zo.

Het is de eerste maanden echt eventjes doorbikkelen maar de meeste baby's slapen vanaf dat ze 10 tot 12 weken zijn de nachten door heb ik gehoord dus daar houden we ons maar aan vast ;)

Als je haar op de arm hebt dan slaapt ze wel gewoon steeds of is ze dan ook de hele tijd wakker? Ik hoop dat dat inbakeren dan goed blijft werken, sommige kindjes hebben dat gewoon nodig.

Ik vond dat F. de hele tijd zoveel deed slapen, altijd tussen de voedingen door dan had ik er echt geen kind aan, merk nu sinds gisteren dat hij echt wel wat meer wakker is en dan wat rond ligt te kijken. Hij kan je ook echt zo aanstaren.

Ik hoop dat hier verder ook alles goed blijft lopen nu en dat het alleen maar beter wordt met F. en met mijn lichamelijke gesteldheid.
    Morgen start ik weer met mijn vrijwilligerswerk bij Amivedi, dat heb ik 2 weken uit handen gegeven maar ga ik nu lekker weer oppakken.
    Is toch alleen maar telefonisch en via de pc dus dat is wel gemakkelijk.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik geef inmiddels ook volledig fv, maar qua tijden zit er geen regelmaat in zoals bij jou. Het ligt er maar net aan wanneer ze 's nachts komt. Ik maak haar niet wakker, meestal komt ze wel binnen 4 uur. Ik zet voor de zekerheid wel de wekker, zodat er niet meer dan 6 uur tussen zit.
    Ik vind het heerlijk het wiegje naast me als ik slaap. Gelukkig kon ik er 1 lenen van mijn beste vriendin.
    Het gaat tot nu toe wonderbaarlijk goed met het inbakeren. Nu 3x al zonder huilen slapen. En gisteren dus maar 2x 10 minuten. Ze had wel last van krampjes, dus ze heeft gisterenavond wel even lekker bij me gelegen zo'n 2 uurtjes.
    Op mijn arm slaapt ze altijd zo, haha. Maar ik vind dat niet de bedoeling, dan kan ik de hele dag niks. En als ik dr overdag in de box leg vindt ze ook maar 15 minuten leuk, daarna weer huilen. Ze is altijd erg onrustig aan het zwiepen met dr handjes en beentjes, ook in bed. Ik wil daarom dat ze rust heeft als ze slaapt, zonder al teveel prikkels. Tot nu toe gaat dat dus een stuk beter! Ik let ook goed op de signalen dat ze moe is, dan meteen naar bed. CB was er maandag nog en die adviseerde dit allemaal, ook dat het voor haar beter is lekker in dr wiegje te liggen.
    Ach, ik doe wat ik denk wat goed is voor haar, zoals elke mama. Hoewel de onzekerheid voorlopig nog wel zal blijven :)

17. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    hallo :)

Ben 6 weken zwanger, afgelopen paar dagen elke ochtend-middag misselijk geweest, afgelopen weekend pijnlijke onderbuik. nu is het gelukkig weg, maar toen kwam de misselijkheid hahaha.

en nu, hoe vervelend ik me gisteren voelde hoe goed ik me de volgende dag voel, ik voel me weer kiplekker? had verwacht dat het nu elke dag raak zou zijn met misselijkheid ( dag is nog niet voorbij haha).

klinkt bekend?

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat je dan eventjes een eigen topic moet openen, dit topic gaat heel ergens anders over ;)

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou regelmaat heb ik wel maar ik pas de tijden dus wel aan, want in de nacht meldt hij zich soms om 03:00 en soms later dus dan ga ik de voedingstijden overdag aanpassen.
    Ik geef 7 voedingen per 24 uur.

Als hij bijvoorbeeld om 03:00-03:30 honger heeft dan doe ik 03:00 (of 03:30)-07:00-10:30-14:00-17:30-21:00-00:00
    Heeft hij later honger dus zeg om 04:00-04:30 dan doe ik 04:00 (of 04:30)- 08:00-11:30-15:00-18:00-21:00-00:00

Dat heeft de kraamzorg me zo geleerd en ik vind dat best wel handig.
    Dan heb je toch een schema maar wel een beetje flexibel want je kan niet exact aan tijden vasthouden als hij / zij honger heeft, dan heb je misschien een uur lang een huilende baby en dat werkt niet, dan moet je gewoon wat eerder voeden, vooral in de nachten.
    Jammer dat BV dan niet echt een goede optie was voor jezelf en Dafne maar goed, met FV is ook helemaal niks mis, dat geven er zoveel inclusief ik, vindt het zelfs wel erg gemakkelijk, kan mijn man ook soms eens een flesje geven :D

Maar als hij de nachten door zou slapen dan ga ik geen wekker zetten, doe ik nu ook niet, ik wacht totdat hij zich meldt en als er dan een keer langer dan 4 uur tussen zou zitten dan maakt dat ook niks uit zei de kraamzorg, overdag wel maar de nachten mag er best langer tussen zitten, als hij honger heeft meldt hij zich toch wel. ;)

Wel fijn dat dat inbakeren zo goed helpt, sommige kindjes slapen inderdaad erg onrustig.
    F. blijft wel goed onder de dekens liggen maar stop die ook goed strak in, alleen als hij honger heeft of een vieze luier dan begint hij te huilen en schopt de dekens af.
    Ik vind het ook erg fijn zo het ledikantje naast mijn bed, zeker nu met die gebroken nachten, dan ben je er toch sneller bij als hij iets nodig heeft.

Morgenvroeg 10:00 komt hier iemand van het CB voor de intake, ik ben echt benieuwd, heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen maar ben wel een beetje nerveus.
    Als ik hier soms topics lees dat ze bij het CB zo streng zijn en zo aan hun regels hangen en niet zozeer naar ieder kind op zich kijken dan maak ik me wel zorgen want elk kind is anders en uniek dus je kan er dan toch geen stempel op plakken of verwachten dat elke ouder precies hetzelfde bij hun kind moet doen :(
    Ik hoor van veel mensen dat ik me niet teveel moet aantrekken van wat het CB zegt en dat ik mijn gevoel moet volgen, dat doe ik ook wel maar het CB is er natuurlijk niet voor niks en je moet toch een beetje doen wat hun aangeven en de adviezen die ze geven kan je toch niet helemaal in de wind slaan?

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.119
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Drieka; je leert gaandeweg wel welke adviezen je in de wind kan slaan en welke niet. Zo gaf ik in het begin een combi van bv en fv en werd nog net niet afgeslacht door het cb, die sloeg ik dus mooi in de wind. En ze hebben mij ook wel goede adviezen gegeven in de loop van de jaren mAr dus zeker niet alles.

Deel Deze Pagina