Niet te druk maken om het cb. Ja je hoort veel verhalen over t cb, maar hier hebben we niets dan fijne ervaringen. Laat je dus niet teveel afschrikken. Wij hebben heel veel aan ze gehad. Zag er erg tegenop vanwege al die verhalen. Mocht het niet bevallen dan kun je dat gewoon aangeven, eventueel vragen om een andere verpleegkundige. En als het uiteindelijk helemaal niet bevalt kun je ook naar een ander cb stappen of besluiten er helemaal geen gebruik meer van te maken.
Daar zal ik dan aan moeten wennen want ik lijk heel zeker maar als iemand me op een bepaalde manier aanspreekt dan kan ik juist super onzeker worden, ik wil het gewoon goed doen voor ons mannetje. Maar ja, zo lang hij rustig is en tevreden overkomt zal het toch wel goed zijn denk ik zo?
Ja dat is het hem juist, al die negatieve verhalen die je hoort, daar schrik ik dan gewoon van maar goed, kan het beter gewoon rustig op me af laten komen denk ik zo.
het cb daar ga ik altijd heen met de gedachte in mijn hoofd zolang ik me prettig voel bij hoe mn kinderen zich gedragen en eruit zien gaat het goed. De adviezen hoor ik aan degene waar ik denk dat ik er wat aan heb gebruik ik en de andere vergeet ik weer.. Jullie als mama en papa voelen het beste aan wat jullie kleintje nodig heeft, daar kan het cb je bij helpen door adviezen te geven maar volg je eigen gevoel dan komt het altijd goed niet te nerveus voor zijn komt best goed
Dank je wel, zo zal ik op een gegeven moment ook wel denken maar dit is allemaal zo nieuw voor ons. Ik lees ook teveel op internet, moet dat ook eens achterwege laten
Ik ben juist erg tevreden tot nu toe over cb. Ze kwam zelfs l een keer extra, omdat het met mij niet zo goed ging. En had veel adviezen over dat slapen, waar we nu dus mee bezig zijn. Zou het lekker over je heen laten komen, en volgens mij gaat het hartstikke goed bij jullie. Ik zal ook eens naar jouw voedingsritme kijken. Want zoals vandaag bv is de laatste pas om half 1 vannacht, das een beetje laat. Mijn vriend gaat om 23.30 naar zn werk. Rond die tijd wil ik de laatste dan ongeveer hebben. Ik zet wel een wekker, maar das 6 uur verder. Ik dacht dat er nog niet meer tussen mocht zitten 's nachts. Maar dat red ze helaas bij lange na niet, haha.
Ik geef de laatste fles altijd rond 00:00, dat advies kreeg ik van de kraamzorg, dan heb je de beste kans dat ze de nacht misschien wel eens doortrekt maar dat lukt F. ook niet hoor Hij komt altijd tussen 03:00-04:00 ergens voor een nieuwe fles en daarna slaapt hij weer tot de ochtend dus heb daar geen moeite mee, is maar 1 keer per nacht over het algemeen. Heb ook wel eens om 23:30 gevoed maar dan komt hij dus ook in de nacht een half uur eerder, alsof hij klok kan kijken Dat echte doorslapen is gemiddeld bij baby's van 10-12 weken oud, als het eerder is dan heb je gewoon geluk dus ik ga daar ook gewoon vanuit. Sowieso kunnen ze vanaf de 2de levensweek tot gemiddeld 12 weken last hebben van darmkrampjes dus dan slapen ze ook minder goed. Ik schipper ook wel een beetje met de voedingstijden maar die tijden die ik je gaf die gebruik ik toch als leidraad en dat gaat eigenlijk heel erg goed. F. heeft om 15:00 ook een fles gehad en ligt nu lekker te slapen in de box, met een beetje geluk tot 18:00, dan moet hij de volgende fles krijgen. Ik hoop dat het CB hier ook meevalt want ik ben al wat onzeker omdat dit allemaal zo nieuw is en als je dan zo'n haaibaai krijgt die je wel eventjes zegt hoe je het moet doen Daar zou ik niet zo goed tegen kunnen eigenlijk
Ik wil als tip geven dat je niet teveel vast moet houden aan die 10-12 weken. Het kan ook zomaar (veel) langer zijn namelijk. En dan kan het zo tegen vallen. Hier ook alleen maar fijne ervaringen met het cb.
Daarom schreef ik ook gemiddeld Daarbij komt dat ik sowieso niet mag klagen want over het algemeen meldt hij zich maar 1 hooguit 2 keren per nacht dus dat vind ik echt zo slecht nog niet op een nacht van 6 tot 7 uurtjes. Dus dit valt wel vol te houden zeker aangezien hij overdag ook vrij content is momenteel en ik dan ook 1 tot 2 uurtjes mee kan slapen als F. slaapt. Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten van het CB maar zal er morgenvroeg wel achter komen. Hopelijk ga ik er ook goede ervaringen mee krijgen want we moeten alles nog leren en het is wel fijn als je dan een goed gevoel hebt bij het CB zodat ze ons veel kunnen leren.
Succes bij het CB!! Moest trouwens vandaag nog in het OMC zijn voor een groeiecho. Wat een drama daar met parkeren ja!
Oh ja Daar is het altijd erg druk maar het is wel een erg fijn ziekenhuis. Ik mag daar 20 April weer zijn voor de controle bij de gynaecoloog en 21 April voor de controle van F. bij de kinderarts. Het kon helaas niet op een dag samen.
Ja erg druk inderdaad, en die betaalautomaten werkten ook nog eens bijna allemaal niet Maar ja, ik hou sowieso niet van ziekenhuizen, als ik maar goed behandeld word! Wel jammer dat ze dat niet even op 1 dag konden plannen! Moet je 2 dagen achter elkaar op en neer. Hoe vond je de verloskamers trouwens, had je een eigen douche?
Ik vond de verloskamers lekker ruim, ook voor manlief een prettige stoel. De douche moet je delen met de verloskamer naast je, er is 1 douche voor 2 verloskamers dus als hij bezet is dan heb je pech Ik kon er toch geen gebruik van maken tijdens het bevallen want had een infuus en ruggenprik dus kon geen kant op, na het bevallen heb ik wel lekker kunnen douchen. Ja ik vind het wel ideaal dat je kan pinnen bij de betaalautomaten, hoef je niet aan kleingeld te denken. Ja is balen dat het niet op een dag kon maar ja, ik hoop na die 2 dagen voorlopig niet meer in het ziekenhuis te hoeven komen
Ah oké, nou ja vind het nog meevallen en je kunt je in ieder geval douchen als je wilt (en het mogelijk is). Ja pinnen is wel handig, maar vanmiddag deden al die pinautomaatjes het niet en moesten we betalen bij de parkeerwachter Nee hopelijk ben je er dan een tijdje vanaf, het ziekenhuis is ook niet echt mijn favoriete omgeving
Ja voor een nieuw ziekenhuis is de parkeergelegenheid en zo niet echt super geweldig. Ik denk dat niemand van ziekenhuizen houdt
Nou deze nacht was iets minder F. had om 00:00 zijn laatste fles gekregen (90cc + 10cc water) en om 01:30 begon hij zich te melden, direct verschoond en hopen dat hij weer ging slapen maar niks, meneer had honger en dat liet hij ook merken Uiteindelijk dan toch om 02:00 maar weer een fles gegeven van 90cc voeding en 10cc water. Daarna melde hij zich om 05:00 weer, heb hem toen bij me in bed gepakt op mijn borst want als ik hem WEER een fles zou geven dan zou hij vandaag 8 flessen krijgen en dat is toch wel wat veel, hij heeft gelukkig tot 06:30 bij me geslapen maar ik niet echt want vindt het eng om te slapen met F. op mijn borst, ben bang dat hij dan van me af valt Vanavond maar eens zijn voeding ophogen zodat hij in elk geval niet zo vroeg in de nacht weer honger heeft. Om 10:00 is de intake van het CB en kan ik het ook eens aan hun vragen wat zij ervan vinden.
Balen van je slechte nacht! Dafne heeft het ook weleens. Ik heb vaak zat met haar op de borst geslapen. Niet helemaal liggend, een beetje rechtop. Nooit wat gebeurd, ik slaap dan erg licht. Hopelijk is vannacht weer normaal. Hier is het vandaag ook knudde. Ze doet alleen maar hazenslaapjes in de wieg. Hopelijk wil ze straks wel in de box slapen. Hoe was afspraak CB?
Oh ja ik vind dat echt akelig moet ik zeggen, ben gewoon bang dat hij van mijn borst rolt en dan op de grond valt of zo Ja vannacht krijgt hij meer voeding en dan zal het wel beter gaan, vandaag ben ik ook weer 10 cc per fles omhoog gegaan met de voeding en hij is weer meer verzadigd dus dat is prima. De intake van het CB was prima, ze heeft hem ook een beetje nagekeken en zei dat hij er goed uitzag. Hij ziet nog een klein beetje geel, maar goed, dat trekt wel nog weg, is al een stuk minder dan verleden week, toen was zijn oogwit echt compleet geel en nu is het alleen nog een beetje gelig. Ze was ook verbaasd dat hij al zo wakker uit zijn oogjes deed kijken en zo veel rond deed turen Zijn naveltje zag er ook beter uit, de antibioticazalf doet zijn werk goed en eventueel zou de arts het aanstippen tegen wild vlees groei als we daar 13 April naartoe moeten. Verder was het wel een prettig gesprek en het was een dame van rond mijn eigen leeftijd dus dat is ook wel fijn. De eerste 3 afspraken waren al gepland maar allemaal op woensdag en donderdagen, ik wil alleen de maandagen gaan ivm dat mijn man dan mee kan, dat vinden we fijner dus heb die 3 afspraken om laten plannen naar de maandagen, dat ging gelukkig allemaal goed. Het groeiboekje heb ik ook eens doorgebladerd en daar staan ook wel goede tips in moet ik zeggen.