Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81 Ik hoop dat je nacht en die van Dafne een beetje goed is gegaan weer?

IK heb Florian om 00:30 de laatste fles gegeven (was zelf eventjes in slaap gevallen op de bank vandaar een half uurtje later :)) en toen heeft hij goed geslapen en begon zich om 04:00 te melden, dus toen verschoond en weer een fles gegeven, daarna heeft hij geslapen tot 07:45 dus al met al toch zo'n kleine 6 uurtjes geslapen dus dat is te doen.

Nu ligt hij ook weer heerlijk tevreden in de box te slapen.

Ik vind het alleen lastig met F. want soms wil hij totaal niet boeren, dan probeer ik al alles uit, tegen mijn borst houden en op zijn rug en kontje kloppen, op mijn schoot zetten en de armpjes in de lucht houden zodat zijn middenrif oprekt en daarna op zijn rugje kloppen, op zijn buik leggen en dan zijn rug van beneden naar boven strijken, paar minuutjes doen, rechtop pakken en dan op zijn rugje kloppen.

Daarna is mijn trukendoos toch echt leeg :(
    Dan leg ik hem toch maar in de box of in zijn bedje, soms begint hij na een kwartiertje te jammeren, dan pak ik hem op en laat hij alsnog een boer maar soms meldt hij zich helemaal niet.
    Nu drinkt hij wel uit de Dr Brown fles dus hij kan niet echt lucht binnen zuigen maar goed, ik wil toch graag dat hij een boertje krijgt want hoe meer lucht hij binnen krijgt, hoe sneller hij darmkrampjes kan krijgen.

Laat Dafne gemakkelijk een boertje na elke voeding?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne laat ook niet elke keer een boertje. Maar meestal wel. Ik doe niet eens al die dingen die jij doet, haha.
    Hier lijken we weer terug bij af. Na 2 goede dagen, wil ze nu weer niet in de wieg of box slapen. Tijdens de fles erg onrustig, trappen met beentjes, krabben in gezicht, huilen. We zitten ook nog flink te ku..en met de flesspenen. Heb alle spenen van de Difrax fles. En 2 soorten van de dr. Brown. De ene loopt te snel waardoor alles ernaast gutst, de andere te langzaam, dan doet ze er 25 minuten over.
    Ik begin me nu ook af te vragen of er toch niet iets lichamelijks is. Ik denk dat ik vanmiddag even het cb bel.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

#1223 Drieka, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2015
    Nou 25 minuten mag ze best over een fles doen. Florian doet nu met de dr Brown fles ook 20 minuten over een fles en dat is prima. Met Difrax en Advent had hij ze binnen 5 minuten leeg en dat was echt niet gezond.
    Hij heeft nu net ook weer een flesje gehad en zit nu te hikken op mijn schoot, soms heeft hij echt flink de hik, hij heeft net ook een klein mondje terug gegeven maar wilde niet boeren :(

Heeft Dafne geen krampjes of reflux omdat ze zo onrustig is? Je zou zeker eens het CB kunnen bellen, je kunt beter alles uitsluiten want zo is het voor jullie en voor Dafne ook geen doen natuurlijk.

Is toch vreemd dat ze tijdens de fles zo onrustig is, als ik kijk naar Florian, die is juist rustig als hij de fles krijgt, is soms wel wat gulzig maar dan neem ik tussendoor een pauze en daarna gaat hij weer rustig verder met de fles.
    Florian is alleen onrustig als hij een honger heeft en soms als hij een vieze luier tussendoor heeft.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ik denk ook aan krampjes of reflux. Maar weet niet hoe ik aan haar het verschil kan zien.
    Cb zei weer dat 20 minuten wel een beetje de max was. Ze krijgt 100 ml, vaak drinkt ze de fles niet eens leeg. Na een half uur ben ik er wel klaar mee.
    Ze heeft regelmatig de hik trouwens. Meerdere keren per dag. In mn buik al, haha. Had ik vroeger ook.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja Florian had in mijn buik ook regelmatig de hik en nu nog steeds.
    Net bleef hij maar onrustig, ik wilde hem in de kinderwagen voor het raam zetten omdat hij nog een beetje geel ziet, zijn oogwit is nog een tikje geel, dus in het daglicht helpt dan wel zeggen ze maar hij was het er niet mee eens :(
    Heb hem zijn jasje aangedaan en ben maar met de kinderwagen gaan wandelen een klein half uurtje, tijdens het wandelen valt hij altijd wel in slaap en dan heeft hij toch wat daglicht aan zijn huidje gehad, nu is hij een stuk rustiger en ligt wel in de kinderwagen voor het raam wat te dutten.

Florian krijgt momenteel ook 100 cc en daar bovenop nog 10 cc water elke fles want anders heeft hij wat moeite met poepen en juist dat poepen is belangrijk, zeker omdat hij nog een tikje geel ziet, dat wordt uitgescheiden via de ontlasting.
    Hij drinkt het wel elke keer op en doet maximaal 20 minuten over een fles.
    Hier zei het CB gisteren dat ze maximaal 30 minuten over een fles mochten doen :(
    Maar dat 15-20 minuten het beste was dus daar ga ik dan ook vanuit.

Ik weet ook niet precies wat de lichamelijke verschillen zijn met krampjes of reflux, nou ja bij gewone reflux zou ze ook steeds voeding moeten opgeven, dus echt spugen en dan zijn ze meestal gretig om een fles want die warme melk verzacht de pijn in de slokdarm van het maagzuur.

Verborgen reflux zie je niet maar ook dan zou ze gretig de fles moeten willen om de pijn van het maagzuur in de slokdarm te verminderen.

Bij reflux zou ze ook na de fles echt huilerig en onrustig moeten zijn voor zover ik weet, ook schijnen de kindjes dan slecht te slapen.

Je zou het eens moeten voorleggen bij het CB en kijken wat zei ervan zeggen.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik hoop dat jullie nacht wat beter is geweest dan gisteren?

Hier ging het wel, heb F. om 00:30 een fles gegeven en bewust eens 10 cc voeding meer gedaan in de hoop dat hij wat langer zou doorslapen maar helaas, om 03:00 begon hij zich te melden en dan krijg ik hem echt niet stil totdat hij verschoond en gevoed is :(
    Dus die grotere fles voor de nacht maakt hier nog geen verschil haha, is misschien nog wat te vroeg.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier voor de derde dag k.. Weer op de bank geslapen met r. Ga maandag de huisarts bellen om in elk geval iets lichamelijks uit te sluiten. Cb dacht dat het 'gewoon' onrust is en ik door moet gaan met inbakeren en telkens weer in wieg leggen. Ik weet t even niet meer...

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mmmm dat is ook flink balen dan! Je kan inderdaad beter iets lichamelijks uitsluiten, maar heb wel eens gehoord dat bakeren soms pas na weken echt werkt en je kindje er rustiger van wordt.
    Vindt het echt kei rot voor jullie :(

Florian is de laatste dagen ook een stuk meer wakker en wil dan alleen maar vast gehouden worden anders is het huilen geblazen, zal wel mama-honger zijn.

Ik zag net dat hij op zijn achterhoofdje, onder zijn haargrens (hij heeft echt lange haren in de nek, echt zo'n matje :D) vuurrode vlekken had :$

Geen idee wat dat dat is, heb er maar crème op gesmeerd voor de gevoelige huid en hopelijk trekt het snel weg, hij lijkt er geen last van te hebben maar het ziet er toch gevoelig uit.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoe is het met de vlekken van Florian?
    Hier gisteren weer de hele dag knudde. Ik doe braaf wat cb zegt, maar ze wil echt niet in de wieg. Ben de strijd na de laatste voeding niet aangegaan en heb heerlijk met haar op mn borst geslapen. Gelukkig ligt ze nu in de box te slapen, op dr buik. Ik ben ook een buikslaper, wie weet vindt ze dit wel prettiger. Maar ik durf dat alleen in de box, niet in de wieg als ik er geen zicht op heb of zelf slaap.
    Soms denk ik: er is niks met dr, ik kap met inbakeren en ze slaapt ooit vanzelf wel in de wieg. Soms denk ik: ze heeft verborgen reflux en dat is het probleem.
    Het gekke is dat ze de eerste weken beter sliep. Toen lag ze op dr matrasje naast me op het dekbed. Maar zelfs dat wil ze nu niet meer. Snap er niks van.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb nu elke keer als ik hem doe verschonen zijn nekje ingesmeerd met Bepanthen crème en het is gelukkig wat minder rood, mocht dit zo blijven dan vraag ik bij het CB wel wat ik het beste ermee kan doen, ik denk dat het irritatie is van de rompertjes en truitjes.

Ik snap dat je er op een gegeven moment mismoedig van wordt. Lijkt me ook echt wel zwaar.
    Afgelopen nacht was het ook heel erg zwaar, Forian kreeg om 00:30 de laatste fles en wilde toen niet slapen, hij was echt klaarwakker en heb dus tot 04:00 in de woonkamer met hem gezeten, toen is hij uiteindelijk op mijn borst in slaap gevallen, heb hem toen snel in de kinderwagen gelegd en ben zelf op de bank naast hem gaan slapen.
    Ik heb dus 2,5 uur geslapen ongeveer vannacht en ben werkelijk gebroken :(

Hopelijk is het vannacht beter maar ga gewoon vanavond echt eventjes plat op de bank als mijn man nog wakker is zodat ik tenminste iets geslapen heb, mocht het dan weer zo'n nacht worden dan trek ik het tenminste wel.

Sommige kindjes zijn ook echt buikslapers maar zou dat zelf ook niet durven zo zonder toezicht.
    Misschien is dat wel het hele probleem want als ze op haar buik dus wel alleen wil slapen? Zou dat toch eens overleggen met het CB.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gisteren was een heerlijke dag! Ik heb haar op dr buik in de box gelegd en na elke voeding sliep ze een paar uur! Dit durf ik natuurlijk niet in de wieg te doen nog, dus vannacht weer met haar op de borst geslapen. Uurtje geleden heb ik haar in dr wieg gelegd, niet ingebakerd, en ze slaapt nog steeds. Ik voelde me al niet meer zo prettig bij het inbakeren, dus denk dat ik dat maar niet meer doe.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dan is Dafne dus duidelijk een buikslaper en is dat gewoon het hele probleem geweest! Fijn dat je daar nu achter bent gekomen.
    Helaas heeft F. vannacht weer slecht geslapen.

Had hem om 23:00 de laatste fles gegeven en in zijn ledikantje gelegd, hij was klaarwakker en wilde echt niet slapen.
    Mijn man zat nog beneden tv te kijken dus heb F. naar hem toegebracht zodat ik zelf wel eventjes kon slapen want was gebroken, gisteren ook bezoek gekregen en de nacht ervoor maar 2 uurtjes geslapen dus tja.

F. viel om 01:00 in slaap en toen heeft mijn man hem in zijn ledikantje gelegd en om 02:00 was hij weer wakker en wilde een fles.
    Dus verschoond, geflest en weer in zijn ledikantje gelegd maar meneer was weer klaarwakker en wilde echt niet slapen.

Heb hem toen op mijn borst gepakt in bed, wilde eventjes hem zo in slaap krijgen en hem dan in zijn ledikantje leggen maar ben dus in slaap gevallen en werd om 06:30 wakker met F. op mijn borst :$

Dat vind ik toch wel akelig dus vanavond probeer ik of hij in zijn ledikantje beter slaapt in een slaapzak en anders op een aankleedkussen in bed tussen onze hoofdkussens in want nog een paar nachten vrijwel niet slapen trek ik echt niet met mijn CVS.

Hij heeft de eerste 2 weken zo goed geslapen maar de nachten maar nu heeft hij zijn ritme echt omgedraaid, overdag slaapt hij namelijk prima tussen zijn voedingen door in de box.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.385
    23.575
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die nachten klinken me bekend, haha! Helaas... Toch zou ik me niet zo'n zorgen maken dat je met hem op je borst in slaap bent gevallen. Ik spreek uit ervaring dat je echt wakker wordt als ie wegglijd ofzo. Maar hopelijk slaapt ie wel beter tussen jullie in.
    Dafne had gisterenavobd 2 uur gehuild, denk darmkrampjes. Werd er echt gek van, waar ik me dan weer schuldig over voel, want zij kan er ook niks aan doen.
    Vannacht ga ik proberen of Dafne wel op haar zij wil slapen. Met opgerolde handdoekjes zodat ze blijft liggen. Iemands baby die ik ken slaapt ook het liefst op zn buik, maar pikt ook op zn zij liggen. Als dat dan wel werkt schaf ik een speciaal zijliggingskussen aan. Cb zei dat dat in elk geval veilig is.
    Hoe is het bij jullie?

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier gaat het wel redelijk goed.

Florian heeft vannacht beter geslapen, heb hem een slaapzakje aangedaan en gewoon in zijn ledikantje gelegd na de voeding van 00:30, was eventjes 20 minuten aan het jammeren / huilen met tussenpozen, heb hem gewoon laten liggen en na die 20 minuten viel hij in slaap tot 03:45, toen had hij honger, heb ik hem bewust niet verschoond, geen lamp op de slaapkamer aangemaakt (alleen op de overloop anders zie ik niks) en toen de fles gegeven.
    Daarna terug gelegd in zijn ledikantje, weer een kwartiertje jammeren/ huilen, heb hem weer laten liggen en toen is hij in slaap gevallen tot 06:15 dus dat is zo slecht nog niet.

Dus voorlopig laat ik hem slapen in een slaapzakje, dan kan hij zich ook geen dekens afschoppen als hij zo onrustig aan het jammeren / huilen is.

Ik heb ook zo'n zijligkussen maar gebruik het niet, had het aangeschaft met het idee F. af en toe op een zij te kunnen leggen als hij een voorkeurshouding zou ontwikkelen zodat hij geen afgeplat hoofdje krijgt maar hij draait zijn hoofd zelf vaak van links naar rechts dus heb dat zijligkussen niet nodig ;)

Oh 2 uur aan een stuk huilen is lang maar kunnen zeker darmkrampjes zijn, het schijnt dat ze ook opbouwend tot 6 weken veel meer gaan huilen, circa 3 uur op 24 uur en dan neemt het weer af, wat de reden is weet niemand maar dat schijnt bij elke baby te zijn.
    Ik merk dat met F. ook heel erg goed, hij huilt echt wel meer dan verleden week en is ook veel meer wakker.

Ik hoop dat Dafne dan wel goed kan slapen op haar zij, dat scheelt je dan veel wakkere nachten en stress.

Nou op de bank had ik hem gisteren ook op mijn borst liggen omdat hij onrustig was, ik durfde dat omdat mijn man thuis was en dus kon opletten.
    Tijdens mijn slaap is F. dus gewoon van mijn borst afgegleden en ik had niks gemerkt, mijn man heeft F. toen in de box gelegd dus ik geloof niet dat ik er wakker van wordt als ik alleen ben of als we beiden aan het slapen zijn.
    Ik vind het toch wel erg akelig dan.

15. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! :) Inderdaad een akelig idee dat hij gewoon van je af kan glijden als jullie slapen en je niks merkt. Vind je het niet fijn om gewoon met hem naast jou op bed te slapen dan? Dat hij dan toch bij je kan liggen. Gelukkig kon je man op jullie letten :)

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Misschien is een puckababy piep iets voor jullie kleintjes?

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou het is algemeen bekend dat de kans op wiegendood 3 keer zo groot is als de baby bij je in bed slaapt dus dat vind ik niet zo prettig.
    Hij slaapt in zijn ledikantje naast ons bed en dat vind ik wel fijn, kan ik evengoed snel bij hem.

@Truelove met inbakeren wil ik niet beginnen tenzij het echt nodig is en dat is nu niet (heb wel een inbakerdoek thuis voor het geval het nodig is), in zijn slaapzakje sliep hij vannacht een stuk beter.
    Ook in de box en in de kinderwagen slaapt hij overdag prima, hij is gewoon na het voeding eventjes klaarwakker en dat is overdag geen probleem maar in de nachten wil ik toch graag slapen :D

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij doen de puckababy alleen in de nacht en dat gaat echt prima! Dit komt omdat ze vaak snachts schrikken van hun armpjes en dus hun rust niet kunnen vinden

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is dan wel fijn, moet zeggen dat F. vannacht ook weer prima geslapen heeft in zijn slaapzakje gelukkig.
    Ik heb sowieso nog een bakerdoek liggen mocht het echt nodig zijn.

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Je zult zien dat hij dan echt zijn rust vind! :)

Deel Deze Pagina