Even klagen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    #1 Biny, 19 feb 2018
    Laatst bewerkt: 19 feb 2018
    pff momenteel zit ik er een beetje doorheen.

We hebben 3 kinderen, waarvan de jongste 6,5 maand
    En man wat vind ik het tegenvallen.

Ik vind Mn dochter nl erg ingewikkeld, er lijkt niets van een leien dakje te gaan...

Ze sliep met 3/4 maanden van 20.00/21.00 tot 4/5.00 nou prima.
    Inmiddels is dat helemaal voorbij en komt 2-3x per nacht!:eek:
    En ze krijst, asof ze vermoord word.
    Maar goed, ik geloof dus niet dat ze na 3 uur zooooo honger heeft, maar een andere manier om haar stil te krijgen is er niet.
    Ook lijkt ze zo’n beetje chronisch verkouden..

Dan nog het feit dat ze miet goed groeide.
    Er lijkt nu een eigen lijntje in te komen, maar moet dat natuurlijk goed in de gaten houden.

Flessen drinken gaat ook nooit normaal, alleen die van de nacht kan ik gewoon geven, overdag doet ze zelf, want het enige wat ze doet is wurmen, happen, loslaten, happen.
    Als ze bij mij zit is dat nog erger.

Nja goed... ik ben er inmiddels een beetje klaar mee...
    Ben gisternacht van ellende op de bank gaan liggen en man en dochter samen boven gelaten.

Ik word er gek van, het gehuil, de ontevredenheid,het slaaptekort:cry:

Zo, dat moest er even uit!

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat vervelend een dikke knuffel voor je.
    Ik heb helaas geen tips want hier ook een slechte slaper en gelijk krijsen bij honger.

Biny vindt dit leuk.
  3. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Heb je al naar haar oren laten kijken? Dat kan het snachts ook zijn.

Wel heel vervelend inderdaad!

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff ellendig he! Jij ook een dikke knuffel!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm nee...
    ja bij de dokter gewoon, ze heeft al een keer een oorontsteking gehad en vorige keer was ik voor mijzelf bij de HA en heb ik gelijk even laten checken toen was het alleen geïrriteerd.

Maar ik heb altijd begrepen dat je beter bij de KNO kan laten checken? Maar hoe kom ik daar zonder aanleiding?:p

Doet dat overigens ook zo pijn als ze op hun buik slapen? Of alleen hun rug?

Heb overigens ook gevraagd vorige keer bij de HA voor de kindervariant van de xylo......... neusspray, maar kreeg ik niet omdat het niet aangeraden word.
    Maar ze krijgt soms geen adem door de verstopte neus en slaapt daardoor dan met momenten ook moeilijk

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113

Ik haak even alleen in op je laatste stukje. Ik maak soms gewoon zelf een verdunning. Als je een flesje 0,5% koopt en je haalt de helft eruit en vervangt dat door zoutoplossing, kom je uit op 0,25 en dat is de babydosering :)

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kan je dat hele ding uit elkaar halen en weer in elkaar doen?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ui naast het bed leggen kan helpen.

Maar eerlijk gezegd, gezien het niet willen drinken en slecht aankomen : heb je al eens aan kma gedacht?

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Geen tips! Alleen even een hart onder de riem, hier ook drama! En hij rent nu heel vrolijk rond en ik zit als een soort zombie op de bank... HOE dan?

Biny vindt dit leuk.
  10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    idd de ui ook geprobeerd.. helpt heemaal niets...

En ja heb daar idd wel eens aan gedacht, ook voorgelegd bij de KA, die heeft het weggewuifd... heb al een aantal keer op het punt gestaan om pepti te proberen maar op de een of andere manier toch niet gedaan... vraag me niet waarom... ik denk bang om iets te veranderen en het misschien nog erger word...

En waarom zou ze in de nacht dan wel redelijk normaal drinken? in de nacht gaan de flessen ook altijd leeg... overdag blijft er vaak een laagje staan, 40-60 ongeveer.

We zijn ook begonnen met bijvoeding overigens, daar lijkt ze helemaal geen last van te hebben gek genoeg... (gevoelige darmen, snel last van lucht) zou dat dan ook niet moeten met KMA?

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Zelf verdunnen van xylo kun je het beste met de druppels doen. Die draai je zo open. De spray is lastiger. Die dop krijg je er uiteindelijk ook wel af maar niet meer erop. Vraag me niet hoe ik dit weet.

Kno arts doet over het algemeen weinig onder het jaar.

Verder geen tips. Sterkte.

Biny vindt dit leuk.
  12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mijn dochter ging alles 's nachts ook makkelijker. Geen idee waarom. Te uitgeput? Meer onbewust en daardoor minder acuut verzet? Vaste voeding ging bij haar ook perfect, hoewel ze toch echt enkel neocate kon verdragen qua fv. Enige aanwijzing hier was diarree en krampen, niets van al de rest.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hmm ook amper symptomen dus...
    Als het goed is heb ik er al eens eerder een topic over geopend hoor.... maar als alle 'professionals' zeggen dat dat het echt niet is ga je toch aan jezelf twijfelen...

Hoe ging het drinken bij jou dan?
    Hier gilt ze het niet uit van de krampen, maar gewoon ongemak, ontlasting verschilt, de ene keer diarree de andere keer vaster.
    Ze heeft heeeel droge huid/eczeem en ze is dus bijna altijd verkouden( dit is geloof ik de 7e keer al)... hebben zelfs een puffer gekregen 2 verkoudheden geleden.

Maar verder is ze gewoon een normaal kind en heeft ze geen extreme dingen.

Je hebt me in ieder geval gemotiveerd om toch pepti te gaan proberen, heb net de apotheek gebeld en er staat een bus voor me klaar, die ik straks ga halen als ze wakker is!

Shakes vindt dit leuk.
  14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Goed dat je pepti gaat proberen. Ik denk toch dat dat het is.. je moet qua dokters ook niet een paar treffen die niet 'geloven' in kma of redeneren van: ze groeien er wel overheen.

Hopelijk heb je straks de rust terug, veel sterkte!

15. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Baby xylo kan je gewoon via internet bestellen via online apotheek.nl ff googlen sterkte

Biny vindt dit leuk.
  16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Drinken ging hier slecht. Maar dat was de reflux. De kma zorgde enkel voor krampen en diarree. Later kwam daar bloed in de stoelgang bij, daarmee was het héél duidelijk.

Maar verder dus geen last van eczeem oid.

Hopelijk zie je een verschil!

Biny vindt dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.487
    113
    Misschien beginnende tandjes? Die doen snachts vaak zo zeer en ook zuigen doet dan zeer.
    Niet lekker door je neus kunnen ademen maakt je ook moe en chagrijnig, en drinken lukt minder goed.

Ik zou ook die pepti proberen, baat het niet schaadt het niet :)

Sterkte! Baby's zijn soms raadsels!

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier wordt overdag ook rommelig gedronken, ze krijgt in totaal nog 3 flessen, maar de fles 's morgens is nu vaak een bordje pap, die van tussen de middag drinkt ze vaak de helft, de andere helft geef ik dan in d'r bedje vlak voordat ze gaat slapen en de laatste fles krijgt ze in het donker op ons bed, zonder prikkels en half slaperig, dan wil ze hem wel redelijk leeg drinken. Als ze de fles beneden drinkt dan is het na een paar goede slokken ook wurmen, hoofd wegdraaien, tegenwoordig bellen blazen en ondertussen wil ze met d'r voeten spelen.
    Zijn er nu wel achter dat ze ook in de maxi cosi en de kinderwagen goed drinkt, dus daar leg ik d'r ook nog wel eens in om te drinken.
    Hier heb ik totaal niet het idee dat het KMA of iets dergelijks is, dit is zo sinds een maand of 4/5, dus vanaf het moment dat de wereld om je heen wat interessanter wordt dan die fles, herken het ook echt van onze oudste.

Verder wordt hier in de nacht ook niet doorgeslapen, inmiddels wel zover dat ze een flesje met alleen water ook goed vind, maar dit zijn er nog 1-2 per nacht. Echter, als je dochter niet al te best groeit zou ik niet zo snel overgaan op water i.p.v. melk tenzij je over de max. hoeveelheid gaat?
    Hier sliep ze ook al heel snel van 21.00-5.00/6.00, geloof al met 2 maanden, maar dat is hier ook allang niet meer zo. Ik neem elke nacht maar zoals het komt, kost me de ene nacht meer moeite als de andere, ik denk ook wel eens, ik laat d'r gewoon maar krijsen, je hebt geen honger, dat weet ik zeker omdat ze na 50cc water weer slaapt, maar ik kan het toch niet. En erin meegaan is soms toch wel de makkelijkste weg, al snap ik dat je er soms even doorheen zit.

Echter, als jij denkt dat het echt wel eens KMA zou kunnen zijn, dan zou ik gewoon eens op eigen initiatief pepti gaan uitproberen.
    Oh ik zie dat het al voor je klaarstaat, nou ben benieuwd dan of dat helpt en of dat het is.
    Hier verder een hele tevreden meid die ook goed groeit, dus vandaar dat ik er eigenlijk wel zeker van ben dat zij gewoon de interesse in de fles een beetje kwijt is, met eten van hapjes is ze ook heel snel afgeleid.
    Succes!

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @Olifantje1991

Het vervelende drinken is al vanaf het begin, dus het is niet dat ze de interesse verliest.
    Althans dat is niet de hoofdreden :)

Heb net de pepti gehaald en nu dus de eerste fles pepti, ik ben benieuwd....

Overigens gaat ze echt wel over de max heen, ze krijgt 5/6 flessen en met een slechte nacht 7

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.487
    113
    Zit er op pepti een ander limiet?
    Nederland doet nog steeds aan niet meer dan een liter (oid) op een dag toch? Hier (FR) is dat achterhaald. Flesvoeding wordt hier -net als borstvoeding- op verzoek gegeven. Ik zou dus zeggen: hou je niet te strak vast aan regels.

Je kunt misschien ook meer / vaker vast voedsel aanbieden?

Deel Deze Pagina