Op een grote blauwe wolk!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dikkerdjedap26, Feb 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dikkerdjedap26

Apr 7, 2017
    44
    13
    8
    hallo!!
    6 weken geleden zijn wij mama en papa geworden van een zoontje! Na alle verhalen van vrienden en familie hadden wij verwacht dat we de eerste maanden niet veel zouden slapen en steeds als een zombie zouden rondlopen! Maar dit is absoluut niet het geval! We hadden nooit verwacht dat ons ventje het zo goed zou doen! Tot nu toe is het een droombaby die enkel huilt als hij honger heeft of soms krampjes heeft. De rest van de tijd is het gewoon een heerlijk tevreden babytje die vrolijk rondkijkt of slaapt. Hij sliep al heel vroeg door en slaapt nu vaak 7u aan 1stuk... heerlijk want zo zijn wij ook altijd uitgeslapen
    We zitten dus echt op ons blauwe wolkje maar ergens schrikt het mij ook heel erg af! Nu zijn we verwend met een super gemakkelijk kindje maar wat als dit plots veranderd? Zo gemakkelijk kan het toch niet blijven zou ik denken? bleef jullie rustig kindje altijd rustig of kan dit nu plots nog veranderen???
    Hoe verliepen de eerste maanden bij jullie?

Groetjes!

Ukkie1 likes this.
  2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    De eerste sliep vrij snel door. Wel had ze veel last van krampen en ontlasting. Hierdoor veel huilen maar gelukkig vooral overdag.
    Verbaal was ze trouwens erg vlot. Nu is ze 4,5 en kletst ze van 7.00 tot 19.00 uur aan één stuk door.

De tweede is echt een super blije baby die het ongelooflijk goed doet. Het enige "probleem" is dat ze nog bijna iedere nacht komt voor een fles. Ze heeft dan ook echt dorst. Overdag is ze vaak te druk om te eten/drinken dus op zich wel logisch.
    Motorisch is ze erg vlot en druk. Staat en loopt het liefst de hele dag. Ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is.

Nachtrust is voor mij erg belangrijk. Ik merk dat ik de eerste makkelijker kon handelen als de 2e. Maar bij mij heeft dit echt te maken met de nachtrust.

Laat je niet gek maken en geniet vooral van je baby!

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,829
    2,249
    113
    Wat heerlijk, gefeliciteerd!!! Ik had een zoete baby, maar wel 1 die heeeel veeel mama nodig had. Ik vond t niet erg, al was ik soms wel heel moe. Hij is 1,5 jaar lang minstens 4 x per nacht wakker geweest. Dat brak na een jaar wel op, ik kon t heel lang makkelijk accepteren maar t houdt ergens op!ook heeft hij t eerste half jaar erg veel buikpijn gehad en dat vond ik echt heel ellendig.

Nu is t een supermakkelijk kind.slaapt heel goed, eet al z'n hele leven met gemak, vindt alles leuk en gezellig

Nu baby 2 onderweg!!! Ik hoop vooral dat die buikkrampen minder zijn. En ik vind nachtvoedingen echt prima maar ik hoop niet voor 1,5 jaar!!

Meid geniet lekker. T is zo een leuke tijd, zo klein, zo lief. Knuffel hem lekker plat en geniet van jullie gezin!! Wat er komt zie je dan wel weer! Je neemt t dan toch wel zoals t is, je hebt geen keuze ;)

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Gefelici! Dl was ook zo makkelijk. Ze kreeg wel last van krampjes op een gegeven moment, en daarna van tandjes (maar slapen was geen probleem) en daarna van erge eenkennigheid, en nu van ernstige koppigheid. Dus er komen vast nog wel tijden dat je ergens last van hebt :D

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,966
    15,008
    113
    Hier begon ze juist als extreem huilende baby en hebben we de eerste weken een rampenplan gehad. Maar dat lag grotendeels aan de nutrilon kwamen we achter dus niet aan haar te wijten. We zijn vooral heel relaxed met haar geweest en binnen bepaalde grenzen gewoon meegenomen, oefenslaapjes bij opa en opa's en langzaam aan haar wereldje uitgebreid rekening houdende met voldoende rust, zeker bij nieuwe dingen of indrukwekkende dingen.

Ze is echt (klopt af) een heel makkelijk meisje, speelt goed zelf, (buitenom een dijk van een temperament en een sterk eigen willetje en een gebruiksaanwijzing ivm reflux) voor iedereen een grote gulle lach beschikbaar en echt t zonnetje in huis (afgewisseld met wat incidentele behangplak momentjes).

6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,786
    7,374
    113
    Heerlijk he. Onze oudste was ook zo. Die huilde 5 seconden na zijn geboorte, daarna stopte hij en hij heeft daarna amper meer gehuild. Hij sliep, plaste, poepte, dronk zijn fles, en sabbelde de eerste weken urenlang op onze pink, dat was dan het enige wat ik kon bedenken wat wel eens onhandig was, maar ook wel makkelijk, zo was hij altijd stil. Zo heb ik met hem na 3 weken een uitvaart meegemaakt, waarbij de mensen na een uur verbaasd vroegen: had je hem de hele tijd bij je? Hij sliep zeker? Eh...nee, hij was gewoon wakker :D maar met mijn pink in zijn mond was hij altijd tevreden.
    Ons leven veranderde dus ook helemaal niet. Ik baalde stiekem een beetje toen hij na 3 weken doorsliep, want ik vond dat flesmomentje in de nacht zo knus.

De tweede duurde tot een week of 9 voor ook zij net zo makkelijk werd, toen kreeg ze medicijnen tegen verborgen reflux.

De derde was en is een totaal ander verhaal, al zat ik met hem ook bovenop die blauwe wolk, ondanks al zijn gehuil en de verschrikkelijke nachten. Dus ook dat kan, dat het niet makkelijk gaat, maar dat je toch op die wolk zit ;)

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Onze eerste was uhmm pittig! Huilbaby, nachten op, verborgen reflux. Ik vond het exht niet leuk, dik grijze wolk.

Maar nummer 2: huilt nooit, lacht veel, slaapt goed, eet goed..ik weet niet wat ik meemaak! Nu snap ik die blauwe wolken pas! Ondertussen is hij 7 maanden en nog net zo! Heerlijk!

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Rond 6 maanden wat onrust tijdens het slapen, maar verder altijd een makkelijk kindje geweest.
    Hij slaapt goed en steeds beter, maar het is wel een enorm temperamentvol mannetje blijkt nu :D
    Hij is super lief, maar als iets hem niet zint laat hij van zich horen.
    Wel is het een kindje dat echt bij ons past, dus wat dat betreft mogen we nog steeds niet klagen.

Vero0504 likes this.
  9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,571
    3,507
    113
    Wat super zeg. Gefeliciteerd.

Hier 3 vrij makkelijke kinderen. De 1e huilde van 15.00 tot 17.30 non-stop en hield dan pas op als papa thuis was en met haar rond ging lopen. Bij mij hielp dat niet. Veel last van krampjes. Maar met 6 weken sliep ze door van 23.00 tot 6.00. Slapen heeft ze altijd goed gedaan.

De 2e is wat moeilijker met slapen. Als baby zelfde verhaal als nummer 1. Met haar naar de osteopaat geweest en toen werd het huilen minder. Tot voor kort werd ze geregeld wakker 's avonds of 's nachts. Dat gaat nu weer beter.

De 3e is de makkelijkste van de 3. Kan alleen een enorme keel opzetten als ze honger heeft. Heeft nooit last van krampjes. Was wel af en toe aan het rommelen met de flessen. Ze wil alleen nog niet goed boven slapen. Dan slaapt ze maar een uurtje en begint dan te huilen tot ze opgehaald wordt. Eenmaal beneden is het weer goed.

Ik heb bij alledrie op een hele grote roze wolk gezeten en dat zit ik nog steeds, ondanks dat mijn oudste nu niet meer de makkelijkste is en daar bedoel ik haar gedrag mee. Ze is een behoorlijk pittig dametje. De 2e is een stuk makkelijker, maar wel ontzettend ondeugend. En het is maar afwachten wat nummer 3 wordt.

Vero0504 likes this.
  10. Dikkerdjedap26

Apr 7, 2017
    44
    13
    8
    ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat verlopen! ik was zelf een vreselijke huilbaby en hoor ook veel verhalen van vrienden over hun baby/peuter die slecht slaapt dus wij waren voorbereid op 'het ergste' maar tot nu toe slaap ik beter dan ooit! haha:p

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Gefeliciteerd!

Hier was K echt een heel rustig meisje wat nooit huilde met 6 weken nachten doorsliep van 23 tot 7 en overdag prima zichzelf kon vermaken (is nu 2jr9m en ik heb denk ik nog nooit een drama nacht met haar gehad)
    J was echt een ander verhaal: die wilde alleen maar tegen me aangeplakt zitten en anders was het krijsen, sliep verder niet of nauwelijks. Maar dat was na 6 weken opeens over toen maakte ze opeens nachten van 23 tot 6. Laatste sprong was wel weer ff een ramp (veel verkouden in combinatie met verlatingsangst) maar we zitten nu weer in rustig vaarwater.

Je weet nooit wat er nog komt natuurlijk! Dus denk dat je daar idd maar niet te veel over moet nadenken :) gewoon lekker genieten van je kleine beeb!

12. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Best kans dat het zo blijft hoor, dl slaapt nog steeds als een roosje :)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Grote kans dat het zo blijft. Zoontje van 5 jaar is nog een gemakkelijke slaper. Biologische klok is afgesteld op 7uur en raar genoeg is dat vanaf de babytijd.
    Hier sliep hij door vanaf 5, 6 maanden maar daarvoor was het gewoon effe flesje geven, effe rechthouden en slapen. Soms moest ik echt nadenken van heeft die nu vanacht gedronken of niet? :)

Alleen met 14 en 18maandensprong even moeite gehad met slapen. Om 4u klaarwakker zijn en de dag willen beginnen.

Nu 5 jaar en nog even gemakkelijk en tevreden.

Mensen zeiden vaak van "wacht naar naar totdat die gaat kruipen, lopen, 2 jaar wordt, 3 jaar wordt,...."
    Geen idee waar ik op moest wachten.

Natuurlijk loopt niet alles perfect.
    Maar mijn persoonlijke ervaring is gemakkelijke lieve baby. Gemakkelijke en lieve kleuter.

Vero0504 likes this.
  14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Gefeliciteerd en geniet ervan zou ik zeggen. Binnen mijn referentiekader kan het inderdaad alle kanten op met babies. Er zijn geen garanties ...

De oudste was een huilbaby vanaf dag 2 huilde ze zo’n 20 uur per dag. Nu is ze 3 en een heerlijk, lief, pienter en pittig meisje.

De middelste was de eerste 3/4 weken erg rustig, sliep goed en alleen wakker voor een voeding. Daarna ging ze toch nog heel veel huilen. Minder dan de oudste, maar toch ca 12 uur per dag. Ik was wel voorbereid maar doordat de eerste weken zo goed gingen, was ik er toch niet helemaal op berekend en was het echt weer erg zwaar. Zij is nu 2 en het is ook een schatje, nog pittiger dan haar grote zus maar ook een lief knuffelkontje (als het haar uitkomt).

De jongste was als kleine baby het rustigst. Maar waar de meiden rond hun eerste supermakkelijk en easygoing waren is hij meer ‘high maintenance’. Eist meer aandacht en plakt meer aan mij. Maandag word hij 1. Hij is superleuk, moet vaak om hem lachen, maar momenteel haalt hij ook met regelmaat het bloed onder mijn nagels vandaan.

Dus 3 kinderen, 3x anders. Over het slapen hebben we echt niks te klagen overigens. Ze slapen allemaal heerlijk het klokje rond.

In theorie ligt de huilpiek rond de 6 weken geloof ik, dus in theorie zou jullie kleintje best eens zo makkelijk kunnen blijven. Ik hoop het voor jullie!

15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,381
    10,328
    113
    Als eerste gefeliciteerd, geniet van de blauwe wolk!

Onze eerste maanden waren drama, uk besloot al te komen met 34.5 en verbleef dus in het ziekenhuis. Eenmaal thuis bleek hij verborgen reflux te hebben. We liepen dag en nacht met hem rond en sliepen de eerste weken minder dan 5 uur per nacht.
    Elke sprong was ook een drama. Eenmaal aan de medicatie ging het beter.

Nog steeds is het een ondernemend mannetje dat de lat hoog legt voor zich zelf (met draaien op buik en of rug / kruipen, staan etc oefende hij zelfs midden in de nacht tot hij het kon)
    Vraagt veel aandacht maar is lief en zorgzaam, veel fantasie, grappig ,creatief en slim.(ondertussen bijna 4)

Share This Page