Mag jouw kind zelf bepalen wat het aandoet? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom wel en is dat echt onbegrensd? Mag het bijvoorbeeld in trainingsbroek naar school? Ben benieuwd!
Soms mogen ze hier tussen twee of drie setjes kiezen. Maar die setjes leg ik wel zelf klaar. Of ze kiezen één kledingstuk en daar kies ik de rest bij. Ik kies zelf wat ik koop. Daar laat ik de kinderen eigenlijk niet in meebeslissen. Trainingsbroek en printjes zal ik bijvoorbeeld sowieso niet kopen, dus daar kan ook niet tussen gekozen worden. Waarom ik dat bepaal... ik vind gewoon dat mijn kinderen er netjes bij moeten lopen.
Ik zou willen zeggen dat ik daar erg makkelijk in ben, maar dat ben ik niet. Joggingsbroeken noem ik hier pyjama broeken en in pyjama ga je niet de deur uit. Voor de rest koop ik niks waarmee ik ze niet wil laten rondlopen. Als er weer iets wat favoriet is uit de was komt pak ik dat automatisch en mag hij het aanvullen. Jongenskleding is zo makkelijk dat het meeste wel te combineren valt. Maar het valt wel gelijk op als mijn vriend de kleding uitgezocht heeft want die komt op de 1 of andere manier vaak uit op ravotkleding op schooldagen.
Ik geef meestal 2 keuzes. Dit of dat shirt bvb. Als we een zondagje thuis hebben of op vakantie mag hij kiezen wat hij maar wil, dan maakt het me echt niets uit! Hij wordt over 3 weken 3jaar.
Hell no haha.. Mijn dochter is 4,5 maar mag zeker niet zelf beslissen wat ze aan wilt. Haar kleren/schoenen/elastiekjes moeten qua kleur combineren. Soms mag ze uit 2 jurkjes kiezen. Soms mag ze de schoenen kiezen. Ze heeft wel keus maar beperkt. Ze zou geen roze trui op rode broek mogen (niet dat ze zoiets in de kast heeft overigens). Ze zou zeker niet in trainigsbroek na school mogen. Vond ik niet gekleed en ik heb daar zelf ook een bepaald beeld bij. Vind zelf heel belangrijk dat dochter er net gekleed en gecombineerd bij loopt. Mogen jou kinderen zelf kiezen?
Ik krijg helaas mn kind bv niet in een jeans. Wel toen hij jonger was, ben toen ook aardig los gegaan met outfitjes. Ik hou enorm van kindermode dus voor mij een echte domper. Blouses wil hij alleen met uitzondering aan naar een feestje ofzo. Ik heb me erbij neergelegd en koop nu fashion joggers, probeer ik dan wel trendy te combineren met leuke sneakers en een leuk stoer shirt. Zodat hij er toch netjes en leuk bij loopt. Ik maak de setjes en hij kiest welk setje. Dit gaat erg goed.
Oh en hij mag in de winkel ook zelf wel eens shirtjes of truien uitzoeken, wel een beetje binnen de perken, maar hij heeft wel een prima smaak haha
In principe pakken ze hun kleding zelf. Maar er zijn wel wat regels. Joggingbroeken of een broek met gaten in de knieën vind ik prima voor dagen dat we thuis blijven en alleen naar een speeltuin gaan ofzo. Dat weten ze, dus in principe hoef ik daar nooit iets van te zeggen. Als ik vind dat se zich te koud of te warm kleden, zeg ik daar ook wel wat van. Soms laat ik het ze zelf ervaren, maar als het te ‘extreem’ is, grijp ik wel in,
Ik shop vaak online. Dan gooi ik alles wat ik leuk vind in het mandje en dan mag hij kiezen wat hij wel of niet wil.
Ik ook hoor! Maar nu was ik bvb gisteren in een kledingwinkel en meneer liep in 1 rechte lijn op een trui in de sale af. Briljant hoe ze dat zo ineens kunnen zien in een winkel vol kleding. "Dát was m" "Deze ik mooiste mama!" dat vind ik dan ook helemaal prima. Kind blij, ik blij. Maar bij een jongen is het ook wel makkelijker combineren denk ik
Hier mogen ze dus ook absoluut niet zelf kiezen. We hebben de regel met de oudste twee dat ze een kledingstuk mogen uitkiezen en ik maak de outfit af. Soms mag zelfs dat niet als we bijvoorbeeld een feestje hebben en ik wil dat ze er matchend uitzien Ik vind het super belangrijk dat mijn dochters er netjes en gestyled bijlopen. Hier hebben de meisjes geen eens trainingsbroeken En ook geen printjes zoals disneyfiguren.
De middelste van 3 heeft zo haar eigen voorkeuren. Ze heeft liever een rok of jurk aan dan een broek en liever een legging met sokken eronder dan een maillot. Prima hoor. De oudste van bijna 6 vindt alles goed. Ze mag ook zelf kiezen want dat kan ze al goed. Ik heb geen trainingspakken voor ze en ze mogen niet op bijv hun laarzen naar school.
@mamavaneenpopje He wat leuk je weer te zien! Was altijd enorm fan van de outfits van je dochter in het kinderkledingtopic!
Hmm misschien dat ik toch iemand voor het eerst herken die onder een andere naam terugkomt?? Maar hier hebben ze heel veel vrijheid. Er zijn wel dingen die ik liever niet heb bij de oudste 2 (joggingbroeken en prints), maar bij de jongste ligt het lastiger, omdat hij zo gevoelig is qua kleding. Mijn dochtetje vraagt mij elke dag of ik een setje klaar wil leggen, dus ideaal. Voor de jongste leg ik het ook klaar, ik zou wel eens wat anders voor hem willen, maar als hij nu zielsgelukkig wordt van zijn dinotrui (ok, wel de rustige versie en niet die met 20 kleuren) wie ben ik dan om hem tegen te houden. De oudste kiest zelf en dat gaat heel goed eigenlijk. Hij loopt in het weekend wel het liefst in sportkleding, maar dat vind ik prima omdat hij zaterdag de hele dag en zondagmiddag op het voetbalveld te vinden is en voetballen is echt minder prettig in zijn spijkerbroek. Enige minpuntje vind ik schoenen. Hij draagt het liefst sportschoenen, ben daar niet echt fan van. Maar dwingen helpt echt niet. Hij heeft zelfs een keer zijn schoenen uitgedaan voor schooltijd en heeft ze buiten laten staan pfff
Voor bij wie de kinderen niet zelf mogen kiezen, mochten jullie dat toen jullie zelf klein waren ook niet? Ik mocht ook zelf kiezen toen ik klein was. Liep er altijd wel netjes bij maar had een heel uitgesproken mening al van klein af aan. Dat zie ik ook erg terug bij mijn zoon.
De oudste is 3,5 en ik laat hem niet zelf kiezen. Soms vraag ik eens vind je dit leuk of wil je deze trui of die aan? Maar hij vindt het vooralsnog prima allemaal. Zegt ook vaak als ik iets voor hem heb gekocht wat moooi mama De jongste is een half jaar dus die sowieso niet. In de toekomst weet ik het niet hoor. Ik denk dat ik keuzes zal geven in outfits die ik heb. Ik wil graag dat ze er leuk uit zien. Geen Disney kleding of minionspakken hier. Ik houd daar echt niet van. (Pyama mag hij wel van Disney figuren ) Overigens mocht ik het zelf tot en met de basisschool ook niet kiezen.