Gewoon omdat het fijn is om even te klagen. Ik kan niet stoppen met aan een tweede kindje denken en ondertussen lijkt het bij iedereen te lukken behalve bij mij. Negatief getest op 10 dpo dus maar weer wachten op menstruatie en dan de 9e ronde in, ben er ff helemaal zat van (en ja natuurlijk zijn er heel veel vrouwen al veel langer aan het wachten, heel veel respect en sterkte voor jullie!)
Ik herken het, zie onderschrift .. Het doet ook gewoon zeer als het bij anderen wél lukt , behalve bij jou. Althans zo voel ik het. Probeer nog wel hoop te houden, de kans is groot dat je gewoon binnen het jaar zwanger bent. Er is nog geen reden tot paniek. Succes!
Ik herken je gevoel heel erg... niet dat het iedereen lukt en mij niet. Maar het intense verlangen. Het nergens anders aan kunnen denken. Ik vond dat zelf erg vervelend. Mij hielp het wel om controle te nemen over hetgeen waar ik wel invloed op had. Namelijk: mijn testgedrag. Als je op 10 DPO negatief test en daar al heel verdrietig van bent omdat het idd kan betekenen (kan, hoeft niet) dat je niet zwanger bent dan duurt het lang voor je eindelijk ongesteld wordt. Tussendoor doe je nog 1 of 2 keer een test... en de lijdensweg is lang. Als je daarover de controle kunt nemen om niet te testen, dan hou je het fijne gevoel van misschien wel zwanger zijn. En ben je op NOD nog niet ongesteld aan het einde van de dag dan heb je ook echt een kans op een positieve test. Ben je ongesteld heb je maar 1 keer die klap maar kan je ook gelijk verder met de volgende ronde. Ik wil niet zeggen dat dit alles beter maakt hoor. Het blijft gewoon heel naar. Maar dit is 1 van die dingen die je wel kan bepalen. Of je zwanger raakt helaas niet...
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je gevoelens helemaal begrijp. Bovenstaande stukje hoef je niet te zeggen. Jouw gevoel mag er met 9 rondes ook zijn. 6, 9 en 12 maanden zijn zo vreselijk moeilijk. Telkens de hoop en de teleurstellingen en ondertussen blijf je denken aan wat er had kunnen zijn, een (buik)baby. Ik hoop dat je wens mag uitkomen. En tot die tijd mag je lekker klagen, dat lucht op
Ja hoor je mag klagen! Wij zitten nu ook net in ronde 9. Dus ik ken je gevoel. Hier is het alleen ons eerste kindje. Ik denk inderdaad ook echt elke dag aan een kindje en kan mijzelf heel zielig vinden omdat het nog niet is gelukt. Iemand die ik ken is ongeveer tegelijk met mij gestopt met de pil en over 4 weken uitgerekend. Dat steekt weleens. Geen afgunst hoor, ik gun het haar van harte! Maar wel IK-WIL-OOOOOOK!!!!!!!!!!!!!!!!! En mij moest ook even gezegd worden dat mijn gevoel er mag zijn. Tuurlijk zijn er altijd vrouwen die het erger hebben dan wij, maar dat maakt ons gevoel niet minder. Je voelt wat je voelt. Ik ben het ook zat, ongesteld worden elke keer weer. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend, die precies weet wanneer ik (niet) ongesteld moet worden en hier rekening mee houdt. En ook hij vindt het elke keer jammer als ik van de wc kom en verkondig dat ik ongesteld ben geworden... Heel soms voelt dat voor mij op de een of andere manier als falen (slaat nergens op, weet ik!) en hem teleur moeten stellen. Maar ik kan het gevoel wel delen en samen slaan we ons er doorheen tot we een positieve test in handen mogen houden Succes!! Ook voor jou komt die positieve test er!!!
Ik word vaak op 11 of 12 dpo ongesteld dus als het goed is hoef ik niet lang meer te wachten. Ik snap wat jij bedoelt, maar voor mij werkt het een beetje anders. Na een negatieve test houd ik er alvast rekening mee dat ik niet zwanger ben en dan is de teleurstelling minder groot wanneer ik ongesteld word. Tot nu toe altijd gelukt om mijn tranen binnen te houden maar nu na jullie lieve reacties niet meer hihi.
Lief!! Ja ik zette dat erbij omdat het aan de ene kant ook weer ondankbaar voelt om zo te klagen terwijl ik een hele leuke lieve dreumes heb
Geef die leuke lieve dreumes maar een hele dikke, extra knuffel! De dagen rond nod, dat je weet dat je weer een ronde verder moet zijn echt zo zwaar.
Heel herkenbaar! Hier pas ronde 5 en dat is echt nog niet lang dat weet ik. Maar zodra je deze beslissing maakt is elke maand al een maand te lang. Bij de 1e was het de 4e ronde raak. Nu dus langer bezig voor de 2e dan de 1e. En om me heen raakt iedereen nu zwanger. Van de week weer een aankondiging van een collega. Hup nummer 3 al sinds juni. Ik blijf voor iedereen duimen voor snel 2 streepjes op de testen! Samen staan we sterk dames!
Ow ja! Dat klinkt ook wel weer logisch. Ik hoop dat je heel snel zwanger bent. Ik ik snap je verdriet super goed. De wens is zo groot dat het alles beheerst. En het verdriet als het niet lukt is net zo groot. Misschien wel groter.
Oh meid, ik herken je gevoel zo goed, na 11 rondes is t hier dan wel eindelijk gelukt.. maar had voor die positieve test echt overal de pest in, ik kon niet of maar moeilijk blij zijn voor andere, want ja: ik was nog steeds niet zwanger, mijn nicht is zwanger van haar 3e, dat ik t te weten kwam (notabene via Facebook!) Ging ik net mijn 10e ronde in, ik kon t niet in me opbrengen om haar te feliciteren.. Het deed zoveel pijn, ik snap hoe je je voelt, en iedereen mag haar baalmomenten hebben, even heerlijk huilen en dan toch nog doorgaan! Ik hoop dat jullie ook gauw een positieve test mogen hebben, ik duim voor jullie!
Het is inderdaad zoals hierboven al is gezegd: zodra je de keuze maakt voor een kindje, is iedere ronde er eentje te veel.. en tuurlijk mag je dan wel even klagen!
Ik denk dat je niemand voor de neus stoot hoor.. Mij in ieder geval niet! Iedereen met een kinderwens wil zo gauw mogelijk zwanger raken. Heel herkenbaar Hoop dat het gauw raak is voor jullie!
Iedere maand is er 1 te lang. Dus klagen mag altijd, maakt niet uit of je er 9 maand over doet of 3 jaar. Als de wens er is is die er. Maar gooi niet gelijk de handdoek in de ring bij een nega test op 10’dpo Bij een innesteling op pas 9 dpo zal je pas 11/12 dpo licht positief testen. Dus hou hoop
Hoe gaat het nu? Mijn klaag van vandaag: Mijn man is niet thuis in mijn vruchtbare week. Ik weet dat het beter is om deze ronde te laten rusten omdat het toch niet lukt. Even geen hoop en teleurstelling en afwachten wat de gyn ons gaat vertellen. Maar ik vind het zo kut.. weer een maand verder..
Ach meis, ik snap je gevoel. Het wachten duurt al zo lang en je hebt de hoop, hoe klein ook, gewoon nodig. knuffel voor jou!
Hier in hetzelfde schuitje.. 2 dagen overtijd in ronde 8 en alleen maar omo witte testen.. heb al veel zitten huilen deze week, ook al zijn 8 rondes misschien niet zoveel, het voelt al ellendig lang. Ik wilde 3 jaar geleden al opnieuw stoppen met mijn pil maar door meerdere redenen ging dit niet en ja mijn zoontje is al 5, de klok tikt.. net dat gevoel maakt het nog zenuwslopender vind ik. Goed dat we hier allemaal eens kunnen luchten! De ene dag is ook de andere niet.. soms denk ik echt "nou, wat is een jaar op een mensenleven, je hebt een mooi gezin, goeie job, relax en geniet ervan" En dan andere dagen kan ik niet stoppen met huilen of ben ik stikjaloers als ik iemand zwanger zie en ben ik niet te pruimen.. Hormonen hé!!
Ook heel herkenbaar! Al zoveel huildagen gehad.... hopelijk is het voor ons allemaal niet voor niets!
Heel herkenbaar hoor. Op sommige dagen voel je alleen nog maar wanhoop hè en dan is er niets of niemand wat je kan kalmeren. En het is ook lastig dat hier in de maatschappij zo weinig begrip voor is. Merk om me heen dat als ik m'n hart wil luchten dat mensen denken dat ik me altijd zo voel. Terwijl er even goed dagen dagen zijn dat het wel heel goed gaat. Maar af en toe is het gewoon vreselijk gekmakend
Oh dat is ook vervelend! Over het algemeen hebben mensen in mijn omgeving wel veel begrip gelukkig. In het begin hadden sommigen nog wel zoiets van aan die emoties moet je wat doen, maar ook dat is niet meer echt een issue nu. Maar ik doe het ook alleen, dus dat maakt misschien wel dat anderen er anders tegenaan kijken dan wanneer je het samen doet en mensen sowieso daarom al met me te doen hebben. Geen idee...