Even klagen....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 28 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Hoi Meiden,

Even van mij afschrijven. Waarschijnlijk ben ik lang niet de enige die af en toe echt moedeloos wordt van de eindeloze pogingen om zwanger te worden. Ik ben nu 1,5 jaar bezig.

Deze ronde is echt weer een drama. Het begon laatst al dat ik op vakantie ging. Ik dacht laten we lekker een vakantie plannen, dat schijn ook nog weleens goed te zijn. Tijd geleden gepland en nu liepen mijn cycli zo dat ik prompt op vakantie ongesteld was :cry:. Echt totaal niet fijn...buikkramp ed.

Nu wel daarna richting wat ik dacht de eisprong veel seks gehad. Heb positieve ovulatietesten gehad. Dus ik dacht ik temp weer even om te kijken of mijn temp hoog is. Had met de vakantie niet getempt maar normaal is hij voor de eisprong 36.1 tot 36.3 en erna stijgt het dan in een paar dagen naar 36.6. Nu dus geen stijging. Elke dag gewoon 36.3. Wat betekend dit nu weer. Mijn lichaam gaat altijd ineens rare trucjes met mij uithalen.

Heb al bijna 2 maanden geleden verwijzing gevraagd bij de huisarts, omdat het zwanger worden niet lukt. Nog steeds niks van gehoord. Zal vast ook nog wel een tijdje duren.

Trek het allemaal slecht op het moment aangezien iedereen om mij heen aan de lopende band zwanger is of bevalt van een kindje. Wanneer zijn wij nou eens aan de beurt :cry::cry:.

Herkenbaar?? Ik hoor graag van jullie. Adviezen zij ook welkom.

RoGiJuLi vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben nog niet zo lang bezig als jij (bijna 12 maand) en ik heb al kinderen, dus het voelt een beetje gek dat ik reageer. Maar ik wilde even laten weten dat ik je gevoel begrijp. Zo vervelend het moment dat je weer opnieuw ongesteld wordt en al helemaal vervelend op vakantie :(
    Ik zelf heb last van een te korte LF.

Wat betreft je huisarts, kun je misschien proberen er achter aan te bellen? Lijkt me vrij lang duren zo voor een doorverwijzing. Wellicht is er iets mis gegaan, of ligt de verwijzing al klaar zonder dat je het weet? Ik zou denk ik echt even bellen. Geeft misschien een beetje het gevoel dat er iets gebeurt. Ik zal voor je duimen dat je snel zwanger bent. Veel succes.

3. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik ga de huisarts inderdaad nog even bellen. Maar wat mij laatst is verteld dat de doorverwijzing digitaal met het ziekenhuis word geregeld. Je moet dan gewoon wachten tot je een uitnodiging krijgt denk ik. Van mij mag er nu wel wat gaan gebeuren haha.

Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat er gewoon iets aan de hand is waardoor het niet lukt.

Ik zit nu dus of wel of niet na mijn eisprong. Snap er niks van, want temperatuur blijft laag.

Wordt er zo gek van, wil zo graag ook eindelijk kinderen. Ik heb eerst al jaren gewacht tot dat partner ook wilde en nu lukt het niet....

4. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik begrijp het gevoel.

De eerste 2 jaar vielen het zwaarst. Tegenwoordig kan ik er beter mee om gaan. Uiteindelijk krijgen we een kindje.

Hier inmiddels 6,5 jaar aan het wachten

5. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Poehh jij wacht echt al lang. Hoop voor jou dat je wens ook snel gaat uitkomen.

Ik vond het eerste jaar vooral zwaar, omdat je in het begin wel rustig begint. Niet teveel druk, maar ergens verwacht je toch dat het lukt binnen een jaar als je gezond bent. Nu laat ik het wel al meer los. Wil eerst weleens onderzoeken doen, voorlopig heb ik geen verwachtingen. Alleen telkens als ik denk dat alles rustig wordt, gaat mijn lichaam ineens heel vreemd doen. Zo irritant...en dan ga je toch hopen op een zwangerschap.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik snap je frustratie. Ik heb in jouw schoenen gestaan. Na 12 maanden niet 1 positieve test. Vervolgens onderzoeken gehad en niks uitgekomen. Uiteindelijk dan toch zwanger geraakt van mijn zoon. Toen we voor een tweede gingen proberen, toen dachten we dat het weer lang zou duren. Toen was ik meteen na t stoppen met de minipil zwanger.

Houdt er rekening mee dat er een grote kans is dat je naar huis gestuurd wordt om het nogmaals zelf te proberen.

Je huisarts kan wel al een semenonderzoek voor je vriend laten doen. Daar hoef je eigenlijk niet op te wachten. Hopelijk ben je snel zwanger, en de andere wensmama’s ook.

7. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    #7 Jasmijne, 29 jun 2019
    Laatst bewerkt: 29 jun 2019
    Ja ik zie ook zo op tegen de onderzoeken. Hoop stiekem heel hard dat het net ervoor toch raak is en ik eronder uit kom :p

Onze huisarts heeft het niet gehad over semenonderzoek. Ze verwijzen bij ons gelijk door. Zullen in het ziekenhuis vast wel een semenonderzoek doen.

8. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dat klopt, bij de eerste onderzoeken checken ze ook t zaad. Maar... als je nog 3 maanden moet wacht voor de eerste afspraak en het zaad zou dramatisch slecht zijn dan zijn dat verspilde maanden. Ik zou het eens vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik breek even in... maar die wachttijd heb je toch ook wanneer die uitslag slecht blijkt te zijn? De wachttijd houden ze helaas gewoon aan. Is in ieder geval wel onze ervaring. Dan zit je je 3 maanden op te vreten, niet wetende wat er aan de hand is. Die wachttijd is sowieso toch verspilde tijd.

Dan kan je naar mijn idee beter even wachten tot het zh:)

10. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja inderdaad ik wacht nog wel even. In de tussentijd hopen dat er een wonder gebeurd. Ik zou zo graag willen dat het zonder ziekenhuis/onderzoeken lukt. Lijkt mij echt geen pretje om dat allemaal te ondergaan. Maar goed je moet wat als je zo graag kinderen wil.

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik vond het ook vreselijk om de molen in te gaan. Maar weet je... ergens voelde het ook als een opluchting. Artsen die met jullie meekijken en uit onderzoeken kan blijken waardoor het nog niet gelukt is. Soms komt er helemaal niks uit en dan is het pure pech... maar ze kunnen je wel verder helpen!

Deel Deze Pagina