Even klagen...!

Discussie in 'Corona forum' gestart door Poolvos, 15 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Precies, maar ga dan ook niet zeuren dat daar teveel andere mensen zijn.
     
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Daar mag ze best over klagen, als het goed is heeft die action ook maatregelen genomen dat het niet te druk is. Dit is tenslotte een klaagtopic. ;)
     
    spruitje80 en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Mja, merk uit reacties van mn schoonouders dat tussen het aangeven in de winkel v.s. het gehoor geven aan de instructies het bij de action kennelijk wat lastig is. Mensen duiken gewoon direct naast je op, onder je handen door nog snel ff wat pakken. Kruidvat hier is overigens ook net zo'n drama en dat is zowaar een filliaal waar je wél met een wandelwagen doorheen past.

    Ik denk dan bij mezelf (als je elk moment opgeroepen kan worden voor operatie ivm 3 bypasses en èlk virus ongewenst is) "Ga er dan ook niet heen!" Zij gaan voor t "neuzen" en dan ook nog eens samen. Ook dat is volgens mij nog steeds niet de bedoeling...
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Hier heb je helemaal gelijk in. Ik zou het risico dan ook niet opzoeken.
     
  5. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Precies wat @Adje zegt mis ik het 'slow living' gevoel ook, ook al was het om een vervelende reden. Inmiddels staan onze weekenden weer gevuld met verjaardagen en andere verplichtingen en krijg ik het gevoel meer geleefd te worden.

    Ook baal ik ervan dat steeds meer mensen minder afstand houden. Nederlanders komen altijd al heel lomp in je persoonlijke bubbel, bijvoorbeeld wanneer je in de supermarkt bij een schap staat te zoeken naar een specifiek product en iemand zonder ook maar 1 woord vuil te maken een arm voor de gezicht zwaait om even snel iets te pakken of onze juf die tijdens een gesprek steeds dichterbij gaat staan en ik me steeds ongemakkelijker ga voelen. Dat was de afgelopen maanden wel anders en mis dat ook.

    Of dat niets meer spontaan kan. Ik ben een 'go with the flow' type en haat plannen, maar deze zomer hebben we al een hoop moeten plannen omdat het niet anders is.
    En baal van het vliegverkeer. Ik woon 60 km van Schiphol af, maar zit precies op een vliegroute waardoor we wel geluidoverlast ervaren. Vooral tijdens de nachten is het erg vervelend en merk dat er de afgelopen week weer meer wordt gevlogen.
     
    Maslov en Adje vinden dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik vond het niets doen eig ook wel leuk :| Gewoon met mijn gezin hangen en klaar :roflmao: Normaal zit elke seconde volgepropt met afspraken, lunches, diners, clubjes, leuke weekendjes weg, stedentripjes, bios avondjes, etc etc ETC. Ik word al weer moe als ik er aan denk :|
     
    GossipGirlxoxo, Neuzeke, WinterBird en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Je kan er ook voor kiezen sommige zaken niet aan te passen he? Dit is je kans voor een nieuwe balans tussen "leven" en "geleefd worden" ;)
     
    Louise11110, rijo, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.464
    2.155
    113
    Jeetje wat streng. Ook hier moeten we bij de tandarts en orthodontist (1 praktijk) de handen wassen én desinfecteren bij binnenkomst maar we hoeven ze niet in elkaar te slaan hoor. Dochter had vorige week en deze week de eerste afspraken voor het plaatsen van de beugel (foto's etc. net voor corona, beugelplan vervolgens telefonisch besproken) en in principe moeten begeleiders buiten wachten nu, maar hiervoor mocht ik gewoon mee. Wel maximaal 1 ouder. Gelukkig maar want ze vond het best spannend en zij is 'al' 13.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #89 zonnetje2015, 18 jun 2020
    Laatst bewerkt: 18 jun 2020
    Pardon? Lekker vriendelijk deze opmerking..

    action heeft niks wat een andere winkel niet heeft. Je zou dus ook gewoon hetzelfde ergens anders online kunnen bestellen ipv winkels als de action opzoeken. Je weet toch dat mensen daar niet alleen doelgericht boodschappen doen?
    Vandaar dat ik vraag waar je specifiek voor naar de action moet. Als je het risico niet op wil zoeken moet je winkels als de action vermijden. En klakkeloos vertrouwen op andere mensen gaat nu eenmaal niet. Niet alleen nu in Corona tijden maar nooit niet
     
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Dat gaat ons toch helemaal niet aan wat ze daar gaat kopen? Ik vind het een niet relevante, eigenlijk zelfs onbeschofte vraag. Zeker het met hoofdletters schrijven van het woordje 'moet'. Op een onbehoorlijke vraag kan je een onbehoorlijk antwoord verwachten. Als @spruitjes daar boodschappen wil doen dan mag ze dat doen en ze mag ook verwachten dat mensen zich daar aan de regels houden, want die afspraken gelden nu eenmaal op dit moment, ongeacht welke andere opties er zijn.
     
    Neuzeke, Syane, Nougat en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik stel de vraag niet eens aan jou? En je snapt blijkbaar de context van de vraag niet... action is nou geen eerste levensbehoefte dat je er naar toe zou MOETEN.
    En tsja denk dat in dit topic wel duidelijk is hoe het er voor staat met de regels.. als het zo zou gaan in de wereld als jij beschrijft was deze een stuk mooier. Maar dat is erg off-topic
    Maar ik ga verder niet in discussie.
    Mijn mijn vraag blijft staan. Wat is er zo belangrijk aan of in de action dat je er naar toe zou moeten.
     
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    @zonnetje2015, klopt dat je de vraag niet aan mij stelde, maar dit soort vragen zitten in mijn allergie en dan kan ik het niet laten om te reageren.

    Ik snap overigens jouw vraag heel goed, maar vind 'm erg ongepast. Jij begrijpt daarin mijn beredenering niet denk ik.
    En verder houd ik er ook over op ;)
     
    Mar76 vindt dit leuk.
  13. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Het zijn idd vooral de moet dingen, sport halen/brengen; bieb; etc.
    Heerlijk die corona tijd!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  14. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Bedankt Bonnie

    Mijn hemel. Wat een gedoe over mijn action actie.
    Er staat toch ook duidelijk dat ik er voor het eerst sinds corona heen was gegaan. En dat ik het anders verwacht had. Dat ik verwachtte dat mensen inmiddels wel aan de regels en afstand gewend waren. Maar daar blijkbaar niet. Daar kwam ik toen dus ook achter.
    Als ik het wist was ik er niet heen gegaan he....
    Koekkoek

    En ja ik haal mn producten voortaan wel ergens anders.
    For the record: het is een hele handige winkel om goedkoop papieren feest bordjes te halen, slingers, gebaksbordjes buiten led lampjes, tuin versiering, parasol, kinderfeestkado, knutsel spul wat op is geraakt, en nou ben ik nog wat vergeten -te halen. Allemaal goedkoop in 1 winkel zodat ik niet stad en land af hoef met de kleine. Want die tijd heb ik niet met 2 ochtendjes in de week. Dus
     
    Syane, Nougat, Poolvos en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Dit inderdaad. Dat gehaast was verdwenen. Ik vind het ook heerlijk dat ik nu de kinderen elke dag op m'n gemakje weg kan brengen, zonder bang te zijn dat ik zelf te laat op m'n werk kom.
     
    WinterBird en Shay25 vinden dit leuk.
  16. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Ik kom ook wel bij Action hoor. Vooral voor schoonmaakartikelen en handzeep etc. Dit zijn toch wel belangrijke artikelen in Coronatijd, daar buiten ook trouwens.

    Ik ga wel op tijdstippen waarop het nog niet druk is in de winkel, gelijk om 8.30 uur. Bij action hier zijn we strenge maatregelen trouwens. Max. aantal klanten in de winkel, anders moet je buiten wachten. Als je gaat pinnen da moet dat bij de zelfscan, mensen houden over het algemeen wel rekening met elkaar.
     
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik ga straks ook naar de action; voor deo en metallic spray, dan kan ik eindelijk een project afmaken... Als er een rij buiten staat, neem ik geen moeite om naar binnen te gaan. Verder is de action hier net zo ruim als de supermarkt. Alleen is het daar drukker... waarom geen idee?
     
  18. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    100% mee eens.
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Hier zijn 4 actions. Ene wat kleiner dan de andere, en laatst is er een best grote geopend met ruime gangpaden. Dat valt prima te doen om er heen te gaan. En als gangpad wat te vol is in mijn ogen loop ik verder en ga later er weer heen.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik naar de Action ga, ga ik vaak tegen sluitingstijd. Dan is het altijd rustig. Onze Action is gelukkig heel ruim trouwens. De supermarkt is 10x erger qua mensen en ruimte, daar kom ik dus haast niet ;)
     

Deel Deze Pagina