Even klagen...!

Discussie in 'Corona forum' gestart door Poolvos, 15 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    Veel afspraken zijn toch een keuze hè, maar dat vergt denk ik een grotere omschakeling en andere manier van denken. Ik zal je helpen ;)
    - Je hoeft toch niet naar elke verjaardag van familie of vrienden
    - Voetbalwedstrijd zijn er bijna elk weekend, daar hoef je toch ook niet allemaal naar toe
    - kapper/pedicure is niet echt verplicht toch
    - Housewarming party's daar zie ik sowieso het nut niet van in, je ziet dat huis wel een keer als je daar toch moet wezen :D

    Ik preek ook een beetje tegen mezelf hoor, ook ik ga proberen mezelf minder vol te plempen met zogenaamde 'verplichtingen'
     
    amdaa vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.609
    25.668
    113
    Vrouw
    Maar ook al ben ik er ook wel klaar mee. En wil ik ook weer onbezorgd mijn moeder knuffelen.
    Ik ben soms ook bang. Dat we na de zomer weer een enorme opleving van het virus krijgen.
    Dat veel versoepelingen er eigenlijk vooral zijn gebaseerd zijn op angst voor rellen en economische redenen ipv gebaseerd op wetenschap en omdat het veilig zou kunnen.
    Dat de kermissen open mogen bijvoorbeeld. Slik.... als een bezoekje aan de action al bijna niet kan zonder afstand houden. Hoe willen ze dat dan gaan doen?

    Als ze nou gewoon gezegd hadden: we hebben het onderzocht en we verwachten dat het veilig is om dichter bij elkaar te komen. Daarom voeren we deze versoepelingen door.
    Maar het is steeds: xx-brache is boos. Bedrijven gaan failliet en daarom moeten we versoepelen.
    Nou... dan blijf ik daar dus nog even weg.

    De campings mogen weer open.
    Maar ik ga voor het eerst in mijn leven niet met de tent. Wel een camping. Maar dan huisje met eigen sanitair.

    Het voelt gewoon niet veilig omdat ik bang ben dat er om verkeerde reden versoepeld wordt :cry:
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.609
    25.668
    113
    Vrouw
    Klopt hoor. Vandaar dat ik zei dat je deels gelijk hebt.
    Keuzes maken voor jezelf en leren nee zeggen.

    Maar dan nog blijft er wel veel over wat echt moet.
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    #124 MadeInUSA, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    In het kader van idiote regels.
    We wilden gisteren even naar het museum, waarvoor we kaarten hebben om er gratis in te kunnen. Er waren letterlijk meer personeelsleden en vrijwilligers dan bezoekers, zo rustig was het.
    Heeft u gereserveerd? Eh nee. Nou dan moest je dus in de hal van het museum online je kaartje/reservering regelen, om met die reservering naar de kassa te lopen en nog je kaarten te laten scannen en tickets te krijgen. Alsof ze bij de kassa niet kunnen inschatten of er nog ruimte is.
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    heeft het niet te maken dat je gegevens bekend moeten zijn, mocht er corona gelinkt worden aan het museum dat ze iedereen kunnen benaderen die er geweest is, dus dat het niet te maken heeft met de hoeveelheid, maar dat ze geen anonieme bezoekers willen.
     
    Damay77, Whoopy, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ja hier wat makkelijker wij vieren de verjaardagen niet van de volwassenen. Met familie en vrienden hebben we gewoon 1 centraal feest. (familie en vrienden wel apart dan). Iedereen is druk dus vonden we allemaal wat handiger.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Gewoon even klagen dat ik er he-le-maal klaar mee ben. Het is allemaal zo tegenstrijdig. Alle leuke evenementen dit jaar afgelast, afspraken en bijeenkomsten moeten allemaal zo corona proof mogelijk.
    Ik hoop heel hard dat er dit najaar geen nieuwe opleving van het virus komt en dat we terug kunnen naar normaal.
    Gezellig een feestje of festival kunnen pakken, met z'n allen kunnen genieten van een concert of voetbalwedstrijd in een stadion.
    En bovenal, dat ik straks gewoon een NORMALE kraamperiode kan hebben, waar ik iedereen uit kan nodigen die ik uit wil nodigen en dat ik niet opgesloten hoef te zitten in ons huis.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    * digitale knuffel *
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Thanks! Verder gaat het prima hoor:oops::)
     
  10. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    En dan moet je nagaan hoe het voor iemand is met gehoorapparaten. Ik dus! Het is echt een crime. Moest laatst op 1.5m afstand met tussenschot afspraken maken bij de tandarts. Nou dat ging niet van een leien dakje zeg maar.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    oke ik vind dat ik mag klagen. Dochter is donderdag gaan hoesten en sniffelen, de bekende KDV trend, houdt ons al maanden uit een fatsoenlijke slaap. Beste slaapoptie is om er dan toch maar op een matras dan maar naast te gaan liggen. Reken niet op veel slaap maar het is meer dan anders.

    Volgende ochtend mama de sjaak met keelpijn. Nachten erna mn man en ik afgewisseld.

    Mama nu honds hondsberoerd en 38 graden...nou is dat regulier al een ding en nu is er covid. Intussen ligt ook mn vader nog terminaal en zijn ze van stickers naar injecties overgestapt voor de pijnbestrijding en is de dormicum al in huis.

    Ga me @(-#/"?=?+(=)/ nou niet vertellen dat dit nou echt op zo'n manier bij elkaar moet komen dat ik wekenlang alles en iedereen ontwijk waar mogelijk en via mn dochter nu dus alsnog de sjaak ben en straks niet bij mn vader kan zijn wanneer het t hardst nodig is.

    Blijft preventief binnen met t hele span en gaat zich morgen beraden over wat wijsheid is...zal wel testen worden.
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    O wat waardeloos @Vero0504 testen zal inderdaad het antwoord geven. Ik was half 10 in de teststraat en binnen 26 uur uitslag. Veel sterkte toegewenst, hopelijk knap je snel op om er voor je vader te zijn.

    Ik ga ook even klagen. Sinds de aankondiging van de versoepeling van de maatregelen is bij ons iedereen aan de beurt met verkoudheidsklachten. Eerst oudste zoon, toen de jongste met een dubbele oorontsteking (wel na elkaar, maar toch), toen ik, met verhoging, laten testen, negatief... wij zitten al die weken ieder weekend al thuis. Kinderen kunnen wel naar school en opvang, maar ik ben zo toe aan iets buitenshuis doen behalve wandelen. Een winkel in, met een vriendin afspreken, al is het naar zwemles, wat we al 4 weken niet hebben gedaan... Ieder kuchje maakt dat ik denk: neeeeee....
     
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Die drukte op de weg weer haha van mij mogen er sws wat minder mensen in NL wonen.
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat laatste misschien niet per se, haha. Ik vind wel dat thuiswerken moet blijven, al is het maar 50/50.
     
    esklessebes en Cindy1977 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ja wij zaten al elk weekend thuis, enige waarvoor we sinds maart de beperking hebben laten vallen (omdat dochter initieel, de eerste 10 weken, toch niet naar KDV ging, terwijl wij wel moesten werken) waren onze ouders omdat we mantelzorgers waren/zijn. De ene hersteld nu van meervoudige bypass operatie, de andere zit in de laatste fase.

    Baal dus als een stekker.
     

Deel Deze Pagina