kleine is vandaag 6 weken, super lief mannetje, harrstikke vrolijk en een eigen willetje (heeft ie van zn moeder ) nu had hij in het begin veel buikkramp, bv lukte niet was een kidnje dat veel vastgehouden wilde worden (had al een item geopend onder dat mijn baby niet alleen kan slapen). goed..nu is dat dus al 6 weken aan de gang en hebecht volgehouden met toch (tegen mn gevoel in) hem proberen in bed te doen, hij huilen af en toe gaan kijken. a hij wordt echt helemaal hysterich en ben laatst een uur bezig geweest hem van zijn hysteriche gehuil af te helpen..hij loopt blauw aan zo boos is hij dan..maar afijn dat even terzijde.. 6 weken op mama slapen, in de nacht overdag, onderhand mee de wc in..ik zit er echt ff doorheen ik kan echt helemaal niets doen..ik hoef ook echt niet alle tijd van de wereld maa de tijden dat hij slaapt zit ik maar..en in de nacht slaap ik wel maar niet ustig ofzo..zit er gewoon een beetje doorheen..
Jeetje meis, dat is heftig... ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit... wordt hij ook rustig bij andere mensen op de arm? Want mijn advies zou zijn om af en toe even de zorg aan iemand anders over te laten en even wat tijd voor jezelf te pakken. Anders houd je dit niet vol natuurlijk...
ja bij zn pappa is hij ook wel rustig maar is toch het liefste bij mij. ik doe toch het meest van zijn verzorging, pfff moet zo maar ff in een kussen gaan gillen denk k
Lastig meid! Heb je al geprobeerd je kindje in te bakeren? Misschien anders een osteopaat bellen, die kan je misschien ok wel helpen. Sterkte!
jeetje heftig zeg! In Den Haag zit een goede osteopaat, ben ik ook geweest met mn zoontje! Inbakeren kan ook goed helpen, ook gedaan.
Ik weet wat je doormaakt, al slaapt die van mij 's nachts gelukkig wel in z'n wiegje naast m'n bed. En bij krampjes/buikpijn 's nachts gaat hij vaak een tijdje bij m'n vriend op z'n buik, tot hij weer diep slaapt, dan legt hij hem terug in de wieg. Overdag heb ik hem ook bijna de hele dag tegen me aan, heel wat uurtjes in de tricot slen draagdoek, soms kleine tijdjes in de baby bjorn en vaak in een lodger shelter gewikkeld op schoot of tegen m'n borst/schouder. Als ik met hem op pad ben (wandelwagen of maxi cosi) slaapt hij heerlijk gelukkig, dus iedereen denkt dat ik de ideale baby heb... Maar ik ben na bijna 8 weken behoorlijk gesloopt. Vooral ook door de voedingen 's nachts trouwens, maar gelukkig worden dat er steeds minder (maar de eerste nacht dat hij doorslaapt open ik een fles champagne ). Ik ben afgelopen vrijdag met m'n kleintje naar een osteopaath geweest, ik weet nog niet of het heeft geholpen. Hij raadde me orthiflor aan tegen de darmkrampen, en ook al heb ik zoiets van weer een middeltje (ik heb al cinababy en sab simplex geprobeerd), dat krijgt hij nu. Ik weet niet hoe dat met jou is, maar ik heb dagen dat ik bij het minste geringste in tranen ben. Ik heb voor mezelf supradyn forte gehaald en omega 3 visolie capsules. Ik heb power, pep, energie nodig en wil kunnen genieten van de lachjes en leuke momenten met m'n kleintje die er gelukkig ook zijn. Maar af en toe denk ik: waar ben ik aan begonnen... Nou ja, als hij maar snel van die darmproblemen af is en wat tevredener wordt, als hij beter in z'n vel zit gaat het met mij ook goed. Nou ja, sterkte, en je bent niet alleen, ik vind het fijn om hiet tips te lezen en te ervaren dat anderen hetzelfde doormaken. Ik heb geen vriendinnen of familie met baby's, en m'n ouders en schoonouders zijn van het type (of misschien wel de generatie), laat hem maar huilen, daar krijgt hij sterke longetjes van. Niet alleen geeft dat weinig steun, hem erheen brengen om er een paar uurtjes tussenuit te kunnen is dus ook niet echt een optie als ik weet dat zij hem laten liggen huilen in plaats van hem bij zich houden om te troosten. Maar goed, dit is een fase, als hij 3 maanden is, gaat het hopelijk sowieso beter, en gelukkig heb ik een man die helpt waar en hoe hij maar kan. Sterkte!
Sandhya, ik heb mijn nickname gewijzigd maar wij hebben al wat priveberichten uitgewisseld omdat mijn mannetje precies zo is ! Probeer eens de puckababy te halen.. dit heeft hier in de nacht wel wat rust gebracht (niet dat hij echt langer slaapt, maar wel wat rustiger gelukkig) Ik moet zeggen dat mijn kleine nu iets rustiger begint te worden, heeeeeel af en toe krijg ik m zelfs overdag in zn bedje! Ik herken de verhalen van jou en MarjaP ook onwijs goed.. ik loop ook dehele dag met mn manneke rond..
en wat doet de osteopaat precies als ik vragen mag? weer fijn om te lezen dat meer baby's dat hebben, al wist ik het al van lovely DK (ik pb je ) puckababy ga k ff googlen, ken het niet. ik ga vandaag naar de prenatal..jaja ik ga de drukte in op zondag om een inbakerdoek te halen want pfoee... pfoe ik was al snel dat ik een traan lit maar nu is ht helemaal drama..ik kan het ook zo lekker opkroppen want als ik huil dan huilt de kleine dus ook..gevoelig kindje. ja ik haat het ook als mensen zeggen..laat maar huilen kind word helemaal hysterisch..heb het wel geprobeerd maar dat was geen optie bij mijn kleine aapje. ik gebruik ook extra vitamine en probeer het door bijv evenb te gan douchen (als manlief thuis is) weer ff op te peppen. heb vanmorgen dus al het hele huis staan schoonmaken om ff mn gedachten af te leiden..haha heeft die osteopaat toen geholpen trouwens? ja mijn manntje is ook echt super lief maar in de maxi wilt hij ook niet..gaat hard huilen, maar hij is wel super vrolijk en voor de rest echt geen huilbaby.
Heel herkenbaar. Mason wou dit ook alleen maar. Echt niks anders dan bij mijn man of mij op de buik slapen. Deden we dat niet ,dan begon hih heel hard te huilen. De nachten gingen ietsjes beter met de puckababy ,maar het was nog niet geweldig. Op een gegeven moment door het weinige slapen ging hij steeds minder eten. Door het minder eten raakte hij nog hysterischer en begon gigantisch te spugen. Uiteindelijk is mijn zoontje toen hij 6 wkn oud was opgenomen in het ziekenhuis en hij heeft er een week gelegen. Hier hebben ze hem het inbakeren afgeleerd en geleerd dat hij ook alleen kon slapen zonder papa of mama. Wij hebben na die week zo'n ander kind terug gekregen. Ongelofelijk was het. Ze zeiden het kan zijn dat hij een terugval krijgt ,maar dat is nooit gebeurd. Het is vanaf die tijd een kindje geweest wat perfect sliep en ook zonder huilen. Hier in het ziekenhuis doen ze dit vaker. We vonden het verschrikkelijk om ons kindje achter te moeten laten ,maar dit was echt de beste oplossing. Hierna ging het spugen ook stukken beter en hij kwam weer goed aan ipv afvallen. Het ziekenhuis heeft hem dus ook op bepaalde tijden gewoon laten huilen. Ze keken wel bij hem ,maar haalden hem niet uit bed en troostte hem terwijl hij in bed lag. Ze hielden een huilschema bij en na 3 dgn huilde hij al meer dan de helft minder. Hierna ging het super snel en was het huilen binnen de kortste keren over. Ik weet dat er hier op het forum tegenstanders zijn babytjes laten huilen ,maar soms kun je niet anders en zelfs hier in het ziekenhuis heeft de kinderats voor die behandeling gekozen en er ging een wereld voor ons open. Mocht je nog meer vragen hebben je mag me altijd pb-en. Het is een rotperiode en ik hoop echt dat er ook voor jullie gauw verbetering is.
Heel vervelend voor je meis! Jouw kleine schat heeft in ieder geval een superlieve moeder! Hier heb je misschien niks aan, maar ik wilde het toch even tegen je zeggen.
mag ik vragen welke dat is? Sandhya, erg vervelend dat je dit doormaakt. Ik heb ook een lief dochtertje maar slaapt ook heel erg moeilijk alleen. In het begin heeft ze dag en dacht op ons geslapen maar ik ben er toch fataal mee gekapt. Ze wou alleen maar in onze armen, gelukkig ook in die van mijn man. En owee als je haar neerlegde dan was het huilen. Ben toen wel gestart met wakker in bed leggen en gewoon laten huilen. Ik heb af en toe (tegen de regels in) als ze heeeel overstuur was haar toch eruit gehaald even gesust, geknuffeld en dan weer teruggeleg. Dodelijk vermoeiend maar het werkt op de duur wel. Ook heeft het consultatiebureau mij het inbakeren uitgelegd, ik heb een swaddle me doek, vindt ik handig, die heb ik meegenomen en daarmee heeft ze het laten zien. Want je moet het wel goed doen anders heeft het geen nut. slapen op de buik heb ik afgeleerd en ik leg haar na de voeding altijd in de box zodat ze ook alleen leert te spelen. Heb haar toch laten huilen want het was geen doen, we aten niet meer samen, hadden geen tijd om te koken, huis schoonmaken of iets dergelijks en dat maakt je op den duur kapot. Succes
jeetje, erg vervelend! mss helpt een draagzak voor overdag. zo kan je toch op je gemak van alles doen terwijl hij bij je is. je kindje kan je nu iig niet verwennen. hij heeft zijn mama gewoon nodig. hij heeft 9 maanden lekker warm in je buik gezeten en het is voor hem heel erg vreemd om in een grote kamer te liggen zonder dat hij je hoort, ziet of ruikt. je kan hem proberen in te bakeren. wat mss ook helpt is een tshirt van jou naast hem te leggen ofzo, zodat hij je ruikt. voor je hem naar bed brengt eerst een lekker warm badje, daarna een babymassage van een 5 a 10 tal minuutjes (jamie ontspant hier enorm van, je ziet hem echt genieten) en daarna meteen zijn fles. jamie reageert hier erg goed op en is echt moe na dit alles. ik krijg hem zo heel makkelijk in bed. suc6!
hoi hoi iedereen, dank jullie wel voor de vele berichten, heb er erg veel aan om te lezen hoe jullie het doen. draagzak heb ik idd, vin dhij ook heerlijk alleen mijn rug vin ddat iets minder elke dag dus daar loopt manlief nu lekker mee bij het CB kregen wij het advies om in te bakeren, boekje kopen en volgens hu kun je weinig out doen, heupjes enzo van hem zijn goed. dus gisteren een babybubble gekocht en ik moet zeggen..meteen resultaat hij ligt momenteel te slapen (wat een wonder..) dus nu ziet het ernaar uit dat we vanavond met zn tweetjes aan tafel kunnen eten zonder dat een van ons de kleine moet vasthouden..heerlijk! ik heb meteen een ritme voor hem gemaakt, wakker worden, flesje, luier verschonen (ik doe het erna omdat hij dat gewens is, hij had spruw en viel na zn flesje in slaap mar moest wel dactarin in zn mondje hebben, daarna, als hij niette moe is even spelen en bij de eerste gaap inbakeren en laten slapen. hij valt zelfs zelf in slaap als hij tijdens zn slaapje wakker wordt.. ik had niet gedacht dat het kon..nu nog de maxi cosi overwinnen (hij wilt hier niet in) en dan ben ik one happy mommy
Wauw wat goed zeg! Goed gedaan! Knap dan he, dat hij zelf in slaap kan vallen?! Kun je zo trots op zijn, net of hij een 10 heeft voor wiskunde.
Owh wat goed nieuws zeg, is zeker al een stap verder in de goede richting! Dit is de Osteopaat waar wij zijn geweest in Den HAaag http://www.tolenaarosteopathie.nl/
heb je ook al gekeken op www.bakerzak.nl? daar hebben wij echt veel aan gehad, is een stuk prettiger voor de baby dan het inbakeren met doeken. is wat losser!
Ook hier gaat het ineens beter! Of het de osteopaat is, de ortiflor, of dat hij er zelf gewoon overheen groeit, ik weet het niet. Maar feit is, dat hij al 3 hele avonden in z'n wiegje boven slaapt. En zelfs middagdutjes af en toe boven in z'n wieg doet. Oh, wat een rust, even tijd voor mezelf... De osteopaat heeft in ieder geval goed geholpen voor z'n voorkeurshouding, hij ligt nu met z'n hoofdje vaak zelf naar links te slapen, dat deed hij daarvoor alleen als ik hem met m'n hand draaide als hij sliep. Fijn dat het bij jou ook beter gaat!