hormonen of terecht verdrietig

Discussion in 'De lounge' started by asjuh, Sep 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    2 jaar geleden is mijn mannetje bij ons komen wonen ..(bij mij en 2 kids jongen en meisje)
    we zijn samen naar een ander huis gegaan en getrouwd, zijn zoontje komt om het weekend een weekend en vakanties ...hij beschouwd mijn kids als eigen en zegt ze dat ook.... de kids ervaren dat ook zo

zoals jullie weten ben ik zwanger ..toen zei hij ...ik hoop op een dochter ..want die heb ik nog geen.. :confused:
    daar ben ik wel van geschrokken en ik zit daar ook best mee .ik heb zoiets ..en mijn dochter dan waarvan je zegt dat je die als eigen beschouwd. we hebben het er uiteraard wel over gehad ..maar daar komen we qua gevoel niet echt uit ....
    ik voel me hier op dit moment heel rot over

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat hij jouw kids zeker wel als de zijne beschouwd, maar toch is het anders als een kindje echt van jou is. In "jouw" dochter zal hij niks van zichzelf kunnen herkennen, maar dat wil vast niet zeggen dat hij niet van "jouw" dochter houdt. Maar ik snap je gevoel heel goed hoor! Sterkte!

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Och jeetje, tuurlijk beschouwd hij je dochter (en zoon) ook als de zijne.
    Maar dit word een kindje echt van julie 2tjes, wordt toch anders. (heeft ie zelf een prestatie geleverd.....)
    In jullie kindje samen zal hij dan dingen van zichzelf gaan herkennen.

En misschien als je an hem voorlegt kom je er achter dat ie het niet zo bedoelde.

Denk dus bijde, hormonen en terecht verdrietig.
    Dankzij de hormonen ben je wat sneller van slag en daar kan je toch echt goed verdrietig over zijn.

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hij heeft ook wel gezegt dat hij dit zo niet bedoelde .....en ik begrijp ook wel het biologische verhaal daarin ...

maar ik ben ook heel erg bang dat het straks een verdeling wordt in ons gezin ...hij met zijn biologische zoon en ?? ...en ik met zoon en dochter en ??...terwijl ik ons straks als 6 zie

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey meissie,

kan me voorstellen dat dit voor jou een raar gevoel oproept. ik kom zelf uit een gebroken gezin en heb een stiefvader. zie mijn eigen vader ook niet meer sinds mijn 3e jaar. hij zegt ook dat ik zijn dochter ben, maar je kan niet tegen de natuur ingaan. gevoelsmatig kan het wel zijn dochter zijn maar precies wat daphne zegt hij herkent zichzelf er niet in.

nu heb ik een paar jaar geleden ook een vriend gehad met een zoontje. Ondanks het feit dat ik vreselijk veel van het jochie hield had ik nog steeds geen kinderen. ik behandelde hem wel degelijk zoals ik dat zou doen bij mijn eigen kinderen maar het is toch anders en zal altijd anders blijven.

maar dat doet niks af aan hoeveel hij van je dochter houdt hoor denk ik.

misschien geef je zelf al het antwoord in je onderwerp. hormonen of echt verdrietig. maar praat er inderdaad over met hem, maar het is goed om te realiseren dat er tijd voor nodig is om een niveau te bereiken dat bloedbanen er niks meer toe doen. wat echt telt is hoe ga je met elkaar om.

sterkte meid!

6. Niet meer actief

Hee meis,

Wij hebben zo'n soort gelijke situatie.
    Ik heb een zoon uit een vorige relatie en mijn mannetje een dochter en samen hebben we een zoon van 4.
    Mijn mannetje maakt geen verschil tussen "mijn" zoon en de "zijne".En zo hoort het ook!
    Dat loopt dalijk allemaal vanzelf wel!
    Ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor, heb er toen ik zwanger was, net zo overgedacht.

En tja, het gevoel tegenover jouw dochter...
    De dochter van mijn man is hier ook in de vakanties en om de weekenden, natuurlijk beschouw ik haar als één van onze kinderen maar ik zie haar niet als mijn dochter.

Het is net wat hier al eerder gezegd word, je houdt natuurlijk van haar maar het is niet je vlees en bloed en gevoelsmatig voelt dat toch anders aan.
    De band is gewoon anders .... ja het is zo moeilijk uit te leggen.
    Maar geloof me, jullie worden echt wel een eenheid hoor!

Ik weet zeker dat hij geen onderscheid zal maken en net zoveel van jouw kids houdt als van de kleine die onderweg is!

Liefs Nies

7. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland

zoals jullie weten ben ik zwanger ..toen zei hij ...ik hoop op een dochter ..want die heb ik nog geen.. :confused:

Een uitspraak van voorkeur. Tja..
    Een verdeling binnen het gezin....hij en zijn biologische zoon en.?. tegen jij met zoon en dochter. Ik geloof daar niet in As, de schakel tussen alles ben jij! Ik kan heel goed in Angel Eyes meekomen. Ik heb om het weekend ook drie kids hier. Ik geloof niet dat ik van een eigen kind meer zou kunnen houden dan van deze drie. Maar...wel anders. Een eigen kind zie je opgroeien, je ondekt daar (hopelijk) stukjes van jezelf in. Maar dat er daardoor een verdeling zou komen? Ik en mijn kind tegen de anderen...daar geloof ik niet in. Ik hou van mijn maatje en de kids zijn overduidelijk van hem! ;) Ieder kind is anders. Ik geloof dat het relativeren wel wat moeilijker gaat als je zwanger bent.

Kom op meis! Dikke kus.

8. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland

Een uitspraak van voorkeur. Tja..
    Een verdeling binnen het gezin....hij en zijn biologische zoon en.?. tegen jij met zoon en dochter. Ik geloof daar niet in As, de schakel tussen alles ben jij! Ik kan heel goed in Angel Eyes meekomen. Ik heb om het weekend ook drie kids hier. Ik geloof niet dat ik van een eigen kind meer zou kunnen houden dan van deze drie. Maar...wel anders. Een eigen kind zie je opgroeien, je ondekt daar (hopelijk) stukjes van jezelf in. Maar dat er daardoor een verdeling zou komen? Ik en mijn kind tegen de anderen...daar geloof ik niet in. Ik hou van mijn maatje en de kids zijn overduidelijk van hem! ;) Ieder kind is anders. Ik geloof dat het relativeren wel wat moeilijker gaat als je zwanger bent.

Kom op meis! Dikke kus.

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik weet en zie ook idd. wel dat hij helemaal stapel is op mijn kids ...
    en misschien moet dat voldoende zijn....
    thx

10. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland
    Oeps da's dubbel :confused:

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ja katootje ...dat is idd. dubbel .... als die dingen die ik hen samen heb zien doen ..trek in na die woorden in twijfel :oops:

12. Angel Eyes

gelukkig heb je een geldig excuus he as ;)
    gooi het lekker op de hormonen.

gaat helemaal goed komen hoor!

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    nou ik moet wel zeggen ...* hormonen sucks* ..ik heb het er wel voor over hoor ..maar pfffffffff...soms wordt ik helemaal gek van mezelf ( laten we het niet hebben over hoe gek mijn mannetje er van wordt )

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Snap best dat je je rot voelt... en ik denk dat hij jouw kinderen ook wel als zijn kinderen ziet. kwam waarschijnlijk heel lullig zijn strot uit... kop op meid

succes

xxx

15. Angel Eyes

ik kan er nog niet over meepraten. maar ik heb het wel van dichtbij meegemaakt. zie het maar als compensatie voor jouw zwangerschap. jij negen maanden dikke duik en allerlei klachten. de mannen 9 maanden even wat moeilijkere gesprekken ;)

succes ermee!

16. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik snap zijn uitspraak wel :)

ook ik heb 2 kids van mijzelf en hubbie ziet die ook wel als zijn , maar toch een kleintje van jezelf is toch anders

kwa gevoelens is eigen kids anders ,wil niet zeggen dat je niets om die andere geeft

integendeel je moet niet aan hun komen want dan heb je een probleem

daarom kan ik die uitspraak van je hubbie wel voorstellen :)
    en waarschijnlijk zei hij dit zonder dat hij erover nadacht

zou er dus niet te zwaar aan tillen maar eigen is eigen , daar kan je niets aan veranderen
    gevoelens zijn nu eenmaal anders dan

en dat vind ik niet eens zo vreemd
    ik kan die gevoelens niet verwoorden van mijn kant want mijn hubbie had geen kids van zichzelf

maar draai het eens om :) jij kent die gevoelens wel

17. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    je hebt ook wel gelijk Deb ..in mijn hart weet ik ook allemaal hoe het is ...hij gaat door het vuur voor alle kids ..
    maar helaas werkt mijn verstand op dit moment niet mee , en daardoor mijn gevoel ook niet ...
    ik denk dan hele tijd ; direct komen mijn kids op het zijspoor :( hoewel dat helemaal niet in zijn aard ligt ..
    maar dan probeert hij het voor mij uit te leggen ...en dan zegt ie ...ja maar een eerste kind en bevalling is speciaal ...en dat schiet dan helemaal in het verkeerde keelschat ..want ik heb niet zijn eerste kind gebaart ...maar zijn ex ....je snapt dat ik mezelf helemaal gek maak op dit moment

Share This Page