Wij zijn afgelopen September met het gezin naar Disney geweest. We hebben 3 kindjes, die maand werden ze 2, 4, en 7. Het was of teveel voor onze 2 jarige of te saai voor onze 7 jarige we konden niet echt een tussenweg vinden merkte we. Nu willen we dus nogmaals naar Disney omdat toen veel leuke attracties dicht waren ivm onderhoud zoals ratatouille en Small world. Mijn man vroeg me of we onze jongste dan niet bij familie konden laten zodat we in een hoop attracties gezamenlijk konden. We waren natuurlijk met zn 5e toen dus onze oudste zat altijd alleen in attracties waar je met zn 2e naast elkaar kan zitten en achtbanen deden we om en om met de oudste 2. Het zou dus een stuk fijner zijn om door het park te lopen met de oudste 2 zonder een kleintje die dat toch niet helemaal aan kan. Al met al was ik het er helemaal mee eens. Ze is bijna 2,5 en merkt er niets van dus afgesproken dat we haar thuis zouden laten. Ze slaapt 's middags nog en dat doet ze niet in de kinderwagen dus moeten we elke dag in de middag terug naar het hotel voor haar middagslaapje... Niet handig. Ze heeft het veel beter naar haar zin thuis bij familie waar ze alle aandacht krijgt en de rust die ze nodig heeft. Toen bedacht ik me ineens dat alle foto's die daar gemaakt worden, niet compleet zouden zijn en nu begin ik weer te twijfelen. Ik hoef geen foto's waar we niet compleet zijn, Dan wil ik met het hele gezin natuurlijk. En geen foto's maken in Disney is geen optie met al die leuke figuren... Wat zouden jullie doen?
Ik had haar meegenomen, sorry.... Ik denk dat ze na zoveel indrukken vanzelf wel in slaap valt, zelfs in een buggy. Hoeveel mensen er niet rondlopen met slapende kinderen in de wagens! Ik ben de afgelopen 2 jaar misschien wel 10x in Disney geweest en er is echt zo onwijs veel leuks, ook voor de hele kleintjes. En de parades vinden ze ook altijd erg leuk. Misschien kan je in ons topic hier op ZP ook nog wat meer info/tips vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/vakantie-vrije-tijd/437771-disneyland-resort-parijs-deel-3-a-461.html#post19448594
Poeh, lastig! Ik zou in ieder geval niet zonder een kind op vakantie gaan, maar dat komt omdat ik dan gewoon geen leuke vakantie zou hebben, omdat ik steeds aan dat thuisblijvende kind zou moeten denken. Maar ik snap jullie overwegingen wel om de jongste toch thuis te laten. Zelf zou ik denk ik nog (ruim) een jaar wachten en dan met z'n allen naar Disney gaan. Dan is de jongste ruim 3,5 en kan ze al wat meer en heeft ze waarschijnlijk d'r middagslaapje ook niet meer nodig.
Ik snap je wat betreft de foto's helemaal maar ik zou toch lekker de jongste thuis laten. Ik denk dat het voor de kids ook heel fijn is om even geen rekening te hoeven houden met de jongste. Even wat meer aandacht van papa en mama en wat jezelf zegt ze heeft het bij familie lekker naar haar zin. Hier ook dat soort keuzes (nu al, de jongste is er pas net) en dat betekent dat we soms met zijn 3-en iets gaan doen omdat dat voor de oudste goed is, soms met zijn 4-en en dan moet de oudste zich iets aanpassen en soms de oudste met alleen papa of mama (wat de andere ouder dan ook niet echt leuk vind want het liefste doen we alles samen, maar waardoor ze niet altijd rekening hoeft te houden met haar broertje maar echt even lekker op haar eigen niveau kan dreutelen. Succes met de keuze!
Houd er rekening mee, dat er dit hele jaar héél veel dicht is in disney. Dus ik zou sowieso volgend jaar pas gaan. En dan is je jongste weer een jaar verder en dan gewoon meenemen. En misschien krijg je nog een gezin 'zo gek' om mee te gaan en dan kun je meer dingen samen doen.
Wij gaan met zijn allen og we gaan niet, dus ik zou niet eentje thuis laten, zeker niet met die leeftijd.
Ik snap je foto-wens absoluut niet, sorry. Heb je alleen maar foto's waar altijd iedereen opstaat? Nee toch, neem ik aan? Ik zou juist lekker met de twee oudsten gaan. Zij hebben lekker wat meer aandacht, jullie kunnen allemaal veel meer genieten! En de jongste heeft het ook heerlijk.
Hihi zoals het er zo staat is het net of ts haar 2 jarige alleen thuis wil laten met macaroni in de vriezer:") Anyway, zo te lezen gaan jullie wel wat vaker na Disney aangezien je vrij vlot op de vorige keer weer wilt. Dan zou ik de jongste lekker thuislaten. Als het echt een soort one time event is zou ik wachten tot de jongste ouder is en met z'n allen gaan.
Wij doen ook leuke dingen waarbij we soms bewust kiezen om met 1 kind te gaan, juist om ook 1-op-1 tijd te hebben. Ik merk dat beide kinderen hier erg van genieten. Oma is hier een soort surrogaatmoeder en de kinderen zijn zo gewend om bij haar te zijn en slapen. Ik kan ze dus met een gerust hart achterlaten en de kinderen vinden het daar heerlijk, zo even zonder broer of zus. Ik heb me er nooit ongemakkelijk bij gevoeld, van mij hoeft niet alles samen. Als mijn kind het lekker heeft bij een ander, is het toch prima. Ik ben laatst nog naar mijn broer in Keulen geweest. Dochter wel mee want zij vermaakt zich prima in de auto en slaapt niet overdag waardoor we de hele dag kunnen doen waar we zin in hebben. Mijn zoon is lastiger te vermaken in de auto en slaapt 's middags, helaas niet in de wagen. Dus ik maak het mezelf makkelijk door een dagje met zn drieën te gaan en mijn zoon had het heerlijk bij oma. Lekker naar de boerderij, in een groot bad, samen spelen. In maart wordt mijn dochter 4 en dan gaan we voor het eerst naar de Efteling, zonder broertje. Echt een dag voor haar alleen. Wanneer mijn zoon jarig is, krijgt hij iets exclusiefs. Ik vind dat juist zo leuk!
Lastig vind ik. Wij hebben onze jongste tot 2 jaar ook bij veel uitjes niet meegenomen. Efteling, theater, bioscoop e.d. ging hij niet mee. Leuk om even tijd te hebben voor de oudste en de jongste merkte het toch niet. Nu hij 2 is en wat meer begrijpt, mag hij wel mee. Allereerst voor zijn plezier, maar ook omdat we toch stiekem continu dachten: oh wat zou hij dit ook leuk gevonden hebben en het niet compleet gevoel. Ik zou haar met 2,5 toch meenemen, als je er nu al over begint te twijfelen dan zit je daar straks met het "oh wat zou ze dit leuk gevonden hebben gevoel".
Dat doen wij ook wel, maar niet met vakanties en dat vind ik met disney wel een beetje. En dan zou ik ook met ieder wat leuks plannen. Ik vind het zelf heel raar om eentje thuis te laten als je naar het buitenland gaat.
Je eigen gevoel hierover is bepalend, er is voor beiden keuzes even veel te zeggen. "Meer en makkelijker" genieten met twee grotere kinderen. Maarja.. dat lukt niet als je een knoop in je maag hebt doordat de kleinste er niet bij is. Ik zou me er persoonlijk niet fijn bij voelen. En wij vragen dus een vriendin of oma mee bij zulke uitstapjes. Anders komen we inderdaad handen tekort en is het voor de groteren minder leuk (en dus voor ons ook) We moesten eerst even wennen aan het idee, maar het is tot nu toe altijd een succes geweest!
Maar ik neem niet aan dat ze een hele week gaan. Ik zie niet hoe lang ze gaan, ik zou zelf geen week zonder mijn jongste gaan. Maar een kort verblijf vind ik geen vakantie dus dat zou ik wel overwegen.
Ik zou de jongste thuis laten!! Wij gaan naar de Efteling en voor het tweede jaar op rij blijft ons zoontje thuis. Ik heb dit jaar mijn dochter laten beslissen. Zij wilde (hoewel ze dol op hem is) zonder haar broertje. Dus dat bevestigde ons gevoel. Soms is een kind gewoon te klein om mee te gaan met een grote kinderen date. Jammer voor de foto's maar neem aan dat je genoeg doet en genoeg foto's maakt bij activiteiten die je tijdens schooltijd met je jongste doet... Je mag best de keuze maken om 1 kind thuis te laten. Laat eventueel de oudste beslissen!
Even goed lezen, wij gaan ook regelmatig naar disney en zijn September nog geweest alleen ze slaapt dus NIET in de kinderwagen en is dan oververmoeid s avonds dus we moesten echt naar het hotel vanaf de 2e dag. Het is niet dat ik verwacht dat ze niet slaapt in de kinderwagen het is dat ik WEET dat ze niet slaapt in de kinderwagen.
Nee we hebben uiteraard ook foto's van de kids apart hoor maar als je dan met je hele gezin op de foto gaat en er mist iemand vind ik dat best confronterend... Dat jij dit anders voelt is prima ieder zijn eigen gevoel daarbij maar ik vind dat vrij confronterend en voel me dan toch heel schuldig.
Sorry weet niet hoe ik tegelijk op meerdere kan reageren dus vandaar mijn gesplitste antwoorden. Disney is geen vakantie voor ons maar een uitstapje van 2 a 3 dagen. We zijn vorige keer met een vriendin gegaan maar die wilde zelf nergens in dus ze paste 2 keer op onze jongste en daarna voelde we ons toch schuldig en hebben we het niet meer gedaan maar om en om genoten van achtbanen met de oudste. Ben er nog steeds niet helemaal over uit... Langer wachten tot de jongste ouder is doen we niet ivm een grote korting die we dit jaar kunnen krijgen. en in de zomer is het heel druk en in de winter erg koud dus vinden wij de mei vakantie wel een goed initiatief. Mijn jongste dochter vind het denk ik zelf niet zo leuk op bepaalde momenten na zoals de figuren waarmee je kunt knuffelen en op de foto kunt en de parade (de eerste 15 min daarna is ze het zat hahaha) en verder zit ze veel in de wagen want haar beentjes houden het niet vol en veel attracties vind ze wel leuk maar is ze eigenlijk te moe voor om echt te genieten dus we doen haar vrijwel zeker een plezier met de rust die ze bij familie krijgt maar bij mij knaagt het gewoon... kan mezelf niet overtuigen op de eenofandere manier ook al is het voor haarzelf fijner en voor de oudste 2. de oudste 2 houden het echt de hele dag vol tot laat zelfs en vinden het heerlijk!