Ontpillen of ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jusi, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben 2 weken geleden ongesteld geworden, en die woensdag vóór mijn menstruatie ben ik gestopt met de pil.
    Vanmiddag zag ik wat bloed in mijn broekje, niet veel maar toch.
    Betekent dit dat ik ongesteld ben of ben ik aan het ontpillen?

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Beste Jusi,

Ik ben ook onlangs met de pil gestopt en had in de eerste periode na mijn laatste ongi van de pil ook een beetje bloedverlies tussen door en een week of 2 later pas echt ongi.

Denk dat het dus te maken kan hebben met ontpillen, dat is lastig maar we zullen helaas moeten. Echter is het volgens mij niet ongezond of zo.

Veel klusplezier en sterkte,

Krissa

3. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Zoals je aan mijn cyclus kan zien heb ik dat ook. Volgens mijn gyn. heb ik echt iedere keer een menstruatie. Maar het kan ook je eisprong zijn. Er zijn een aantal vrouwen die wat bloed verliezen, dit geldt ook bij de innesteling.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dus met je eisprong kun je ook wat bloed verliezen?
    Het is ondertussen al weer over,het was meer oud bloed ofzo.
    Sorry voor de smerige details. :oops:
    En innesteling betekent dat je zwanger wordt?
    Sorrie ben nog niet zo goed op de hoogte. :oops:

5. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hoi, mijn cyclus na het stoppen met de pil was precies 21 dagen, en nu 12 dagen.... We zullen wel zien wanneer er regelmaat komt. Toch ga ik komende maand temperaturen om te zien of het de ovulatie was oid. Beetje gek zo'n korte cyclus, ik was ook wel regelmatig ongesteld voordat ik met de pil begon.

Even afwachten dus.
    Succes.

Fientje

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Innesteling kan bijna niet, heb even wat informatie opgezocht.
    Ik hoop dat het mijn eisprong is...

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou het was maar een klein beetje, het was gisteravond alweer over :(
    Zal wel afscheiding zijn dan.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben ik weer ;)

Heb echt van vorige week maandag t/m zaterdag buikpijn gehad.
    Zo'n buikpijn die ik normaal gesproken heb vóórdat ik ongesteld moet worden.
    Zaterdagavond was het helemaal erg, ik verging van de buikpijn, en toen ik naar het toilet ging, had ik met afvegen heel dikke doorzichtige afscheiding.
    Sorry voor de ranzige details :oops:
    Maar nu is er nog geen teken van ongesteldheid te zien.
    Wie heeft dit ook weleens gehad, en wie weet wat dit kan zijn?

9. Poezzzie

Poezzzie Lid

28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)
    Nou ben gelukkig weer niet de enige... :D
    Ik loop al 2,5 week met ongesteldheid achtige krampen rond :evil: maar wordt het niet! laatste week veel creamy zooi :oops:
    vandaag getest maar negatief dus snap ut ff niet meer :-s

10. Niet meer actief

Ik had hier elke maand last van toen ik aan de pil was.
    ik weet hoe ontzettend vervelend het is, en hoop voor je dat het snel overgaat.
    veel succes

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet ook nog steeds niet wat het is. :(
    Ik heb gisteren ook getest, ook negatief.

Poezzie, ben jij ook pas gestopt met de pil?

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik had dit de laatste x precies hetzelfde. Ik denk dan ook niet dat het met ontpillen te maken heeft.

Ik ben nl iets na halverwege de strip gestopt met de pil en toen had ik al 2 dagen last van dat gevoel, heb er in totaal bijna 2 wkn last van gehad voor ik ongesteld (laatste pilmenstruatie dus) werd.

geen idee waar dat aan lag, al had ik dit x wel veel meer last van mijn menstruatie als normaal...veel meer helderrood bloed en veel meer buikpijn als normaal :(

13. mommie

mommie Lid

4 jul 2007
    99
    0
    0
    Gevangeniswezen
    Ik ben 9 juni grstopt met de pil..werdt een paar dagen later ongesteld..en heb nu rond de 2 1/2 week ook buikpijn..het lijkt niet echt op een buikpijn die je hebt als je ongesteld moet worden deze is meer van het zeurende..En bij navraag bij vriendinnen die zwanger willen worden hebben hun dit ook..dus we zijn niet alleen met die buikpijn..
    Hoop dat de buikpijnen voor iedereen overgaan helpt ook gelijk wa onzekerheid uit de weg..

14. Poezzzie

Poezzzie Lid

28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)

Hi Jusi,

Ik had een (Mirena) spiraal. Die is er 30 mei jl uit gegaan. Dit spiraal is een zgn hormoonspiraal dus tot op zekere hoogte kan ik mij indenken dat het vergelijkbaar is met "afkicken" van de pil. Maar het blijft VRESELIJK irritant ](*,) Daarbij is vrijen op het moment ook niet echt een pretje.... bijzonder gevoelige bedoening... wordt steeds beter :c:

Maarja, ut is voor een goed doel he :D

-@ Angel4Life: txs voor het hart onder de riem ;)

Poezzzie

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    poezzzie heb je al een kindje ofzo?
    toen ik een jaar terug een gesprek had met de gyn over eventueel een ander voorbehoedsmiddel zei zij tegen me dat een spiraaltje meestal alleen bij vrouwen werd geplaatst die al een kindje hebben gekregen.

16. Poezzzie

Poezzzie Lid

28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)

hi oOMissCOo,

Nee, ik heb nog geen kinderen maar wel een waanzinnige
    metaalallergie. :pale: Vandaar dat een koperspiraal voor mij geen optie was. Mirena was toen (inmiddels 7 jaar geleden) het enige alternatief. (ik mag geen pil gebruiken)

Poezzzie

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    waarom mag je geen pil gebruiken dan?
    metaalallergie? :confused:
    voor alle soorten?

18. Poezzzie

Poezzzie Lid

28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)
    wegens meervoudig trombose en lekkende vaten.....

Metaal allergie voor alles behalve edel metaal (bij goud 18 karaat of hoger anders nog steeds uitslag dus is man heeeel blij mee :) )

19. Poezzzie

Poezzzie Lid

28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)
    Nou ik was het wachten zat en heb afgelopen vrijdag een afspraak bij de huisarts gemaakt. Die heeft e.e.a. onderzocht en merkte dat mijn baarmoeder erg gevoelig was maar verder niets.
    De krampen bleken meer uit mijn darmen te komen, die liggen nogal dicht tegen je baarmoeder enzo aan dus dat hele gebied is gewoon heel gevoelig.

Zij vertelde dat het (in het geval van het spiraal) wel tot 6 maanden zou kunnen duren voordat mijn cyclus weer enigszins normaal zou zijn. Dit hoeft natuurlijk niet, maar het kan wel! :confused:

Temeer daar, zo zei ze, een spiraal gedurende jaren (bij mij 5 + 2) in je baarmoeder zit en toch wel een beetje ingegroeid kan raken, hetgeen bij verwijdering dus een wondje kan achterlaten wat de boel weer erg gevoelig maakt.

Anyway, aan de vezels en de thermometer want van mijn lichaam hoef ik het even niet te hebben dus. Zo waar vanmorgen wel ineens ongesteld dus mijn eerste cyclus na spiraal heeft 36 dagen geduurd...zucht :rolleyes:

Voor mij is het dus ontspiralen en nog niet zwanger, hoop dat het voor de rest van jullie een ander verhaal is ;)

Poezzzie

Deel Deze Pagina