...aan een hobby! Tsja, mijn man heeft week waarbij hij mee doet met alle schoolvakanties. Super relaxt zou je denken. Maar hij baalt soms echt heel erg van vakanties, omdat hij niet weet wat hij moet doen. Kan zich ook echt niet ontspannen, terwijl hij vanwege zijn beroep de vakanties juist zo hard nodig heeft. Hij krijgt er de laatste tijd steeds meer de balen van. Hij vindt veel dingen wel leuk, maar altijd als hij ergens aan begint, loopt het binnen no time vast. Hij zegt dan dat het niet naar zijn zin is (als hij iets maakt bijv), of dat het toch ergens voor moet zijn, het heeft geen doel voor hem. Wie heeft ideeën voor een hobby voor een man? Hij is heel creatief en zou het leukst zijn als het iets in die richting is.
Puzzelen, tuinieren (moestuin), instrument leren spelen, meubels knutselen, wielrennen, vissen, bakken/koken? Wat mij even snel te binnen schiet!
Heeft geen doel. Klinkt als mij Dat is ook mijn bezwaar tegen vanalles. Heeft ie ook AD(H)D toevallig?
Mijn man hangt veel voor de tv, gaat sporten, doet boodschappen, doet wat aan het huishouden, pakt een klusje aan. Die kan wel een jaar thuis zijn.
Mijn man kan zich uren storten in een puzzel, echt iets van de laatste tijd en dat geeft hem veel rust. Hij heeft niet zoveel vrije tijd dus soms pakt hij even zijn momentje. Maar in de vakanties zelf, klussen, winkelen, iets met de kinderen ondernemen, voetballen met de jongens.
Mijn man is veel met elektronica bezig, nu bijvoorbeeld bezig om alle lampen en apparaten (!) op 1 afstandsbediening aan te sluiten. Hoe, geen idee, maar het houd hem nu al een aantal weken bezig
Schaken daar kan mijn man zich uren mee bezig houden. Heeft boeken gehaald om beter te worden. Fotograferen is ook erg leuk. Man is van de gebouwen en ik van de kleine prut en mensen.
Dingen van steigerhout maken en verkopen? Hondenmanden, tafels, loungebankjes etc. Of tafels van boomstammen, spoorbielzen etc. Of juist oude meubels kopen bij de kringloop en weer helemaal mooi maken?
Ik denk dat jouw man zichzelf moet gaan helpen. Hij zal zelf iets moeten bedenken, je bent toch niet zijn activiteiten begeleider??
Bezig met keramiek/kleien. Lekker met je handen werken, creatief en dingen creëeren. Je hoofd leeg maken en je ideeën maken. Mijn man doet het ook. Erg leuk.
Mijn man haalt quality time in met de kids, gaat sporten of mountainbiken (als het lekker weer is) en doet klusjes in huis/tuin
Heb je kinderen? Wij hebben een keer een hele kerstvakantie besteed aan lego'en. Er waren in de loop der tijd zoveel van die mooie bouwpakketten alweer gesloopt of omgebouwd dat we alles uit elkaar hebben gehaald, op de keukentafel gegooid met de boekjes erbij en met z'n allen weer bouwen. Was een superleuk activiteit met het hele gezin. Zou nu ook wel weer een keer kunnen....
Een zetje in de goede richting kan geen kwaad toch? En zelf heeft ze er ook alleen maar profijt van als hij een hobby heeft.
Ik had laatst een topic geopend over hobby's ivm mijn depressie, hele goede tips gekregen! Ik weet alleen niet hoe ik de link moet plaatsen..
Een leuke cursus gaan volgen, fotografie, houtbewerken, zwemmen, koken, taal of muziek. Bij ons in het locale weekkrantje staan vaak cursussen. Laagdrempelig. Niet te duur.