Hoi allemaal! Kan niet echt vinden waar ik het moet plaatsen, daarom plaats ik het maar hier. M'n zoontje is nu 8 maanden, mijn vriend heeft hem bij de geboorte niet erkend, om omstandigheden. Nu wil hij graag ons zoontje erkennen, en ik vind dat ook goed. Kan dit nog met 8 maanden (of ouder), kan hij dan nog steeds de achternaam van mijn vriend krijgen? Wat kost dat? en moet dit dan ook bij de gemeente, of bij de (kanton)rechter Kan er namelijk weinig over vinden op internet. Bedankt!
Ik denk dat je naar een notaris moet, maar ik weet het eerlijk gezegd niet zeker. Volgens mij moet het veranderen van de achternaam geen probleem zijn.
achternaam kan je niet veranderen,dat kan pas na 5 jaar en dan kost het ook nog eens bijna 600 euro en ik heb me erin verdiept, maar erkennen kan ten alle tijden. succes alvast
Hee allemaal, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Mijn vriend en ik zijn gisteren naar het gemeentehuis geweest, en er kon gewoon een akte van erkenning worden opgemaakt, en we konden ook kiezen welke achternaam hij zou krijgen. Er waren geen kosten aan verbonden.. Dus van mij mag hier een slotje op